• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401110504065
  • خبرنگار : 71616

پیام مخاطبان ایسنا درباره بلوکه شدن وجه خودروها

اگر برنده نشویم، تکلیف چیست؟

اگر برنده نشویم، تکلیف چیست؟

شرط دارا بودن وجه خودرو پیش از ثبت‌نام طرح‌های فروش خودروسازان در حالی قطعی و اعمال می‌شود که تعداد زیادی از مردم از این محدودیت جدید گلایه‌مند هستند اما تعدادی هم آن را واقعا راه‌حلی برای هموارتر شدن راه برای متقاضیان واقعی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، اجرایی شدن شرط بلوکه شدن وجه خودروها در طرح‌های فروش خودروسازان به‌ عنوان پیش شرط ثبت‌نام، علیرغم اینکه با هدف واقعی‌تر شدن تقاضاها و حذف دلالان برنامه‌ریزی شده اما به نظر می‌رسد، نه‌تنها دلالان را حذف نخواهد کرد که برای همان متقاضیان مصرف‌کننده واقعی هم به چالشی جدید تبدیل شده باشد. 

آنچه که در این تصمیم مدنظر قرار نگرفته، این است که تعداد بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان که از قضا همین مصرف‌کننده‌های واقعی هستند و توان خرید از بازار آزاد نداشته و بارها شانس خود را برای برنده شدن در این بخت‌آزمایی امتحان کرده‌اند، می‌خواهند به‌شرط برنده شدن، کالای دیگر خود (همچون طلا یا سکه و...) را بفروشند، اما با اعمال این محدودیت، اگر کالای خود را بفروشند و حساب خود را برای وجه خودرو پر کنند ولی برنده نشوند، دیگر نخواهند توانست کالای قبلی خود را خریداری کنند!

از سوی دیگر، احتمالا باز همان دلالان سرمایه‌داری که پیش‌از این اقدام به خرید کارت ملی‌های اجاره‌ای می‌کردند، وجه خودرو را به حساب اجاره‌کننده واریز خواهند کرد تا بتواند ثبت‌نام کنند؛ با این تصمیم دلالان و سرمایه‌داران که همیشه حساب‌هایشان پرپول است می‌توانند با خیال راحت همچنان در طرح‌ها شرکت‌ کنند، اما مصرف‌کنندگان واقعی خودرو از بهره‌مندی دورتر می‌شوند و باز هم در صف قرعه‌کشی دلالان سرمایه‌دار دیده می‌شوند و لاتاری ملی، همان لاتاری ملی خواهد ماند.

این پیش شرط ثبت‌نام، مورد اعتراض بسیاری از خریداران خودرو قرار گرفته است؛ یکی از مخاطبان ایسنا، در این رابطه معتقد است که "خودروسازان مردم را به مسخره گرفته‌اند؛ چرا که اگر ما این پول را داشتیم، خودرویی با مدل پایین‌تر از بازار آزاد خریداری می‌کردیم تا مجبور نباشیم در صف‌های این دو به اصطلاح خودروساز، مدت‌ها انتظار بکشیم. این‌ها هر کاری که می‌کنند تنها به نفع سرمایه‌داراها است"

دیگر مخاطب ایسنا، به صراحت اعلام کرده است " بنده به عنوان خریدار و مصرف‌کننده واقعی خودرو، از این طرح‌ها گلایه و شکایت دارم؛ این همه شروط برای خرید خودرو کجای دنیا و کدام خودروساز اعمال می‌کند که ما دومی باشیم؟ حال که جدیداً یک شرط دیگر هم اضافه شده که نباید عملی بشود، خود من شخصا طلا خریدم که ارزش سرمایه‌ام حفظ شود، اگر این‌ها را بفروشم و حسابم را پر کردم و خودرو به نامم در نیامد، ضرر و زیان من را چه کسی پرداخت می‌کند؟ خیلی‌ها همین شرایط را دارند و می‌خواهند با فروش طلا، دلار یورو و... در صورت برنده شدن، مبلغ خودرو را تامین کنند."

یکی دیگر از این افراد معترض می‌گوید "من مقداری پول در حسابم دارم، در طرح‌ ثبت‌نام کردم و تا زمانیکه برنده شدم، می‌خواستم خودروی مدل پایینم را بفروشم؛ اما اکنون که این شرط گذاشته شده است، اگر خودروی خودمان را بفروشیم و برنده هم نشویم، بایستی پس‌اندازمان را بگذاریم تا همان خودروی قبلی را آیا بتوانیم خریداری کنیم یا نه!؛ "

یک مشتری هم تاکید دارد که "مردم باید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا را تحریم کنند و دیگر در هیچ طرحی شرکت نکرده و اصلا خودرو نخرند"

مخاطبی دیگر هم معتقد است که "واقعا درست است که این کار باعث می‌شود بیشتر دلال برنده شود و نه مردم عادی؛ افراد مجبورند کل سرمایه زندگی خود را بگذارند بانک، آیا برنده بشوند یا نه؛ اگر برنده نشدند چه؟ غلط‌ترین کاری که می‌شد انجام داد تا بیشتر دلال سود کند، همین شرط بود."

یکی دیگر از مخاطبان هم پیشنهاد داده است "چرا به کسانی که تاکنون حتی یکبار هم ماشین به نامشان نبوده و با یک بررسی امکان رصد این افراد وجود دارد، خودرو نمی‌دهند؟" 

اما بالعکس برخی مردم هم موافق این شرط هستند زیرا ، دست دلالان را کوتاه و راه را برای مصرف‌کننده واقعی هموارتر می‌کند.

یکی از این افراد می‌گوید: "بالاخره در این دوران جولان دلالان سرمایه‌دار، این محدودیت شاید راه حل کلی نباشد اما شاید بتواند کمی از قدرت دلالان سفته‌باز را بگیرد؛ هر چند که مهمترین سلاحی که می‌تواند جلوی دلال را بگیرد، ایجاد شفافیت اقتصادی و نظام مالیاتی دقیق و کارا نظیر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه باشد. "

یا یکی دیگر از مخاطبان معتقد است که "هیچ دلالی پول به حساب شخصی دیگر واریز نمی‌کند؛ این موضوع طرح‌های خرید خودرو، خود یک ماجرا و داستان است اما بلوکه شدن وجه خودرو،  فعلا کار مثبتی است ؛ در هر کجا که سود باشد، دلال هم هست. دلال اگر نتواند سرمایه خود را در جای درست و مطمئن سرمایه‌گذاری کند، مطمئنا وارد نخواهد شد. "

بررسی نظر مخاطبان این خبرگزاری نشان می‌دهد که تعداد افراد مخالف این محدودیت بیشتر از موافقان آن است؛ لذا بایستی منتظر ماند تا ببینیم که پس از اجرای یکی-دو مرتبه از این طرح، چه تعداد تقاضا ثبت می‌شود.

یکی از کارشناسان بازار و صنعت خودرو نیز معتقد است زمانی‌که صورت مسئله غلط است، راه‌حل‌ها هم غلط خواهد بود و اشتباهات مدام بیش از پیش می‌شود مشکل اینجاست که می‌خواهیم با رانت‌دهی به مردم، مشکل مردم را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۶:۰۷

اگر واقعاً بفکر حذف دلال هستند فروش خودرو حداقل تا سه سال ممنوع شود ولی با بلوکه کردن فقط طبقه متوسط از چرخه قرعه کشی حذف میشود وبنفع دلال و سرمایه داران هست کسی مثل من که قصد داره ماشین توخرج افتاده رو صفر کنه ماشینم رو بفروشم و قرعه کشی برنده نشم یعنی نابودی زندگیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۶

شما خودت فقط میخوای سود کنی نه ماشینت صفر کنی شما اگه ماشین داری و پلاک به نامت هست که اصلا نمیتونی شرکت کنی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۷:۴۶

ماشین بنام خانم یا بچش .یا اصلا میخواد ماشین جدید بنام خانمش بگیره و ماشین خودش بفروشه ....این چ حرفیه ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۷

حق گو تو خودت دلالی یا نوچه دلال یکی میخواد ماشینشو عوض کنه فکر نمیکنی همسر و بچه اش گواهینامه دارن ولی ماشین به اسمشون نیست انکدکی فکر

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۸

به سرپرست خوانواها خودرو بدهید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۴

سلام من اصلا ماشین ندارم یکساله داره ثبت نام میکنم ۲۵سال گواهی نامه گرفتم چرا نباید شرط گواهینامه از ۱۰ یا ۵سال به بالا اجرا شود این می‌تونه یک‌اصل مهم در قرعه کشی باشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۸

کوته فکری تا کجا واقعا🤔🤔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۰۲

شما تنهایی فکر کردید و به این نتیجه رسیدید؟ دوست عزیز شما خودرتون دلال هستید و کارتون خرید و فروش خودرو تو بازار هست با همین راضی نیستید کسی از کارخانه خودرو بخره.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۶:۲۵

قطعا این طرح موجب خرید خودرو توسط متقاضی واقعی میگردد. الان بیش از ۹۵ درصد شرکت کنندگان باهدف فروش حواله شرکت میکنند که در آخر خودرو به دست دلال می رسد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۷

✌✌👍👌👏👏🤝🤝ایول این طرح عالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۳

واقعا درست فرمودین من به شخصه ۹۰ درصد آدم های دورم فقط حواله شو میفروشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۳۵

شمایی که موافق هستی تو حسابت 200 میلیون پول نقد داری؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۱

شما که پول زیاد داری لطفا نظر نده به نفع فقیری که پول نداره خواهد بود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۰

کی میگ ب فرد واقعی میرسه.الان یکی مثل ما که ماشین مدل پایین داره منتظر بوده تا اسمش دربیاد و هرچی داره بفروشه تکلیفش چیه .یااصلا همینک حوالش رو بفروشیم بازهم مرحمیه برای زخمیایی ک تمومی نداره توی این مملکت بی صاحب

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۵

شما چون پلاک به نامت هست داری این حرفو میزنی مرد حسابی من که نه ماشین دارم نه پول خرید ماشین با این وضعیت حداقل به اسمم در بیاد با شرایط قبل ایران‌خودرو تو این بازار بالای 100میلیون میتونم بفروشم فیش برنده شدن رو و کلی از زندگی جلو میوفتم دولت که مستقیم کمکی نمیکنه به مردم قشر پایین باز یه بار هر کی این شانس و داره که یه پولی بیاد دستش شما عملا چرت میگی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۳

اخه مردم کجا پول دارن از بازار آزاد ی پراید ۲۰۰میلیونی بخره حداقل اگه برنده بشه حواله میفروشه با مقدار پولی که داره بتونه ی ماشین بخره این فقط شمایید ک پول دارید میگید طرح عالیه این زمونه کسی به فکر فقیر نیس

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۲

بله این کار درست هست تعداد زیادی که هدفشون فروش حواله خودرو هست رو حذف می‌کند باید این طرح شامل همه میشد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۳۹

دقیقا بیشترین فقط برای فروختن حواله ثبت نام میکنن من چند نفر از همکاران دیدم ک ماشین ب اسمشون در اومد حوالش فروختن ولی ما قصد خریدم داریم ولی در نمیاییم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۶:۲۵

قطعا این طرح موجب خرید خودرو توسط متقاضی واقعی میگردد. الان بیش از ۹۵ درصد شرکت کنندگان باهدف فروش حواله شرکت میکنند که در آخر خودرو به دست دلال می رسد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۷

دقیقا همین طور هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۷

بهترین راه برای متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۱

بهترین راه همینه والا من هرکی رو دیدم ثبتنام میکنه فقط یبخاطر اینکه حواله بفروشه پس این خریدار نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۱۱

با این کار فقط دست فقرا و اون کسی که درانتظار یک ماشین چندین سال هست کوتا کردین .....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۸

یک که زیر طبقه فقر هست از کجا ۲۰۰ تا۳۰۰ بیاره برای این لکن ثابت نام اگر نامشم داربیاد تو شهرما اون ثروت مند درمده یکی نداره درنیومده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۶

با این کار موافقم.بیشتر مردم حواله های خود را می فروشند.در کل متاسفم برای دولت که ۲ تا شرکت خودروساز مردم رو مسخر می کنند.از کشورهای خارجی یاد بگیرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۶

یکسال وخورده ای تونوبت هستم اونم با قصد فروش طلای دست خانومم.باشرط جدید دست فقرا ونیازمندان رو قطع کرده اید دلال که کارش با پول نقد ونقدینگی هستش خود بخود میدان رو دودستی تقدیم دلال وپولدارها کردید ممنون اززحمات شما

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۲۵

شما هم میخواهید ارزش سرمایه ای که دارید حفظ شود و هم ماشین صفر سوار شوید؟ یا طلا را نگه دار یا الان بفروش حساب را پر کن اگر قصد خرید ماشین داری، نمیشه که شما هم طلا رو داشته باشی هم به موقع ماشین ، من خودم ۶ ماه ۲۰۰ تومن پول خوابوندم به حساب بلکه قرعه کشی دربیاد تا سریع پول رو واریز کنم الان که این طرح زده شده بهتر شد برای من مصرف کننده چون من مثل شما نرفتم طلا بگیرم هم یه سود تو طلا کنم ، فهمیدین که چی میگم اگر مصرف کننده واقعی هستی طلا یا دلارتو بفروش منتظر قرعه کشی باش اگرم نیستی از همون طلا و دلار استفادتو کن وسلام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۹

احسنت. گل گفتی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۱۳

واقعا گل گفتی اینها هستند که من ۵۰ بار ثبت نام کردم در نیومده اگر نباشند من حاضرم پول بلوکه شده بعد از قرعه کشی اگر ماشین هم برنده نشدم تا قرعه کشی بعدی قابل برداشت نباش و ایران خودرو در هم اعلام کند ۳ ماه قابل برداشت نباشد ودست دلال هم کوتاه میشود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۱

به جای این همه روش های عجیب و غریب نرخ دستوری رو بردارید و واردات کالا رو برای همه آزاد کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۰

باریکلا آقای سامان حرف شما درسته اگه این کارو بکنن که همه چی درست شد الان من 5 ساله که ثبت نام کردم اصلا تو قرعه کشی برنده نشدم حرف من این که لطفا رسیدگی کنید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۴

بنظر من باید از همون اول این شرط اجرایی میشد یکی خود من 43 سالمه هیچ خودرویی ندارم و نداشتم؛ اما دوساله درتلاشم که برنده بشم، نمیشم. اما تو همین قرعه کشی آخر تو روستای ما چهار نفر برنده شدن هر چهارنفرم خودرو داشتن، یکیشم باجناق خودم بود حواله رو همون روز اول به 225میلیون سود فروختن هیچکاریم نکردن یک هفته پیشم یکی از همین هم روستاییام یه فیدیلیتی از طرح فرسوده برنده شد و 480میلیون حوالشو فروخت خیلی مسخره هست یکی نتونه خودرو بقیمت کارخونه برای مصرف شخصیش بخره؛ خیلیا پول کلان به جیب بزنن تازه ببینید اون خریدارا چقدر سود میکنند خودروسازها قمارخونه راه انداخته اند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۵

سلام دوست عزیز مگه خودروی باجناق جناب عالی چی بود که حواله اش رو ۲۲۵ میلیون خریدن و اگه واقعا حواله فیدیلیتی رو کسی هست که ۴۸۰ میلیون پول بده و این حرف اگه واقعیت داشته باشه من حاضرم حواله برادرم رو که تو طرح جایگزینی خودرو فرسوده نوشته رو به قیمت ۳۵۰ میلیون بفروشم چون الان حواله پژو پارس رو همسایه ما که برنده شده بود به ۱۰۰ تومان هر چی به اینو اون گفت کسی پیدا نشد ازش بخره دست اخر با کلی این در و اون در زدن اونم روز دوم یکیو پیدا کرد که ۷۰ تومن ازش خرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۵

تازه عده ای هم تو روستای ما هستند که با وجود داشتن خودرو هر کدوم سه چهارتا خودروی فرسوده خریدن گذاشتن تو حیاطشون تا باهاشون تو قرعه کشی طرح فرسوده شرکت کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۸:۰۳

مرگ بر بی عدالتی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۰

این روش .. فقط و فقط برای دلال و پولدارها است...بابا جمع کنید این کاسه کوزه رو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۶

آقای عزیز چرا دارین شعار میدین آخه با شعار چیزی حل میشه آقای عزیز لطفا قوانین را به هم نزنید خدا پشت و پناه ماست همه چی حل میشه دوست عزیز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۵۳

بهترین روش هست دوسوم شرکت کننده ها ریزش میکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۳۲

واقعا بی عدالتی این کار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۰۲

عدالتی تو کار نیست که میگن سهام عدالت اگر بود به همه میدادن منه بازنشسته هنوز سهام عدالت ندارم و تو خودرو درست 19بار ثبت نام کردم هیچ خبری نیست به نظرم همش دروغ

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۸:۱۶

این شرط خوبیه ای کاش از چند سال پیش اجرا می‌شد خیلی ها فقط میخوان حواله بفروشن خداوکیلی تا حالا 40بار ثبت نام کردم فایده نداشت.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۲۳

منی، که به اسم یکی دیگه ثبت نام میکنم که ماشینمو نو کنم چکار باید کنم این عدالت نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۸:۴۵

بر حسب تاریخ گواهینامه کسی که تا الان ماشین نگرفته قرعه کشی کنید.به نوبت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۲

کاملاااااا درسته 👌👌👌دوست عزیز منم موافقم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۲

فقط خود خدا به داد فقیر فقرا برسه هرچی ضرره فقط برای فقراست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۵۱

🙏🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۰

کاش يکی پیدا می شد به داد فقیرها برسد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۳

آقای خودروساز،آقای وزیرصمت بااین شیوه واقعامیخواستی دست دلال روقطع کنی؟بااین کاراتون زندگی روبرای فقیر سخت تر میکنید خسته نباشید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۰۸

تو که یه جا گفتی طرح خوبیه؟؟؟ جل الخالق🫨

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۷

اخه من مبلغ خودرو تو حسابم باشه دیگه چه نیاز به شما دارم.با همین مبلغ یه خودرو میشه خرید...دیگه منتظر نمیمونی برنده بشی و بعد سه ماه بهت خودرو بدن ...تازه اگه برنده بشی ...اگه راست میگین برای این که مردم کمتر ثبت نام کنند رقم اخر کارت ملی ها رو زوج وفرد کنین کمتر ثبت نام میشه ... ولی با این روش متقاضیان واقعی همون بدبختا و امثال من هستند که پولی تو حسابشان نیست و حذف میشن...به خدا ما هم آدمیم .چرا همیشه به فکر سرمایه دار ها و ثروتمندان هستین...😔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۳

سلام واقعا دورغ میگن هیچ قانونی نیست بزنه تو دهنشون؟ من و خانمم ۳۵ بار ثبت نام کردیم اسممون در نیومده الان هم بریم دارو ندارمون رو بفروشیم بزاریم بانک باز هم در نیاد کی جواب گو میشه تو رو خدا یکی این ایران خوردو و سایپا رو پلمب کنه همشون درو غگو هستن کجاس انصافشون

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۴

اکنون هر دلال با هر قرعه کشی ۲۰۰ میلیون سود میکنه و اگر سالی سه بار اجرا بشه سالیانه ۶۰۰ میلبون سود میکنه. با این طرح هم سودشون بیشتر میشه. چون هیچ صاحب خودرو فرسوده ۲۰۰ میلیون در حساب نداره. فقط پولدار پولدارتر میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۵

بخدا دروغ میگن اون که نظر خوب میده هم صاحب شرکته... تو رو خدا جمعش کنید سایپا و ایران خوردو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۷

واقعا میخاین قیمت ماشین رو پایین بیاورید و دست دلال رو قطع کنید؟؟من یک راه حل دارم.دو تا خودروساز ماشین بریزن تو نماینگی پر کنن،با همون قیمت کارخانه؛خداشاهده ببین دیگه کسی میتونه ماشینشو گرون بفروشه.هیچ جای دنیا تو نمایشگاه ماشین صفر ندارن.ب غیر از کمپانی.بعدشم.من یه ماشین دارم میخوام صفرش کنم،بااین شرط وکالتی که گذاشتن نمیتونم صاحب یه ماشین صفر بشم.من اگه ماشینمو بفروشم و با پولی که دارم ثبت نام کنم و اسمم در نیومد،ب کجا پناه ببرم.اینقدر خواهشا ب فکر سرمایه دارها نباشین.یکم هم ب فکر ما فقرا باشین.خواهشا.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۸

به نظرم بهترین راه حل برای برنده شدن هستش چون 90 درصد امکان برنده شدن وجود داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۰

به نطر من این یک گاو بندی با بانک ها بوده .. دلال درسته هنوز گرسنه هست ولی بده بستون بانک و دو خودرو ساز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۴

لب و لوچه ام پر از تبخال شده از بس استرس و اضطراب دارم نمی دونم چکار کنم .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۵۰

سلام جوانی جمعیت حساب وکالتی نمیخواد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۹

سلام واقعآ بی انصافی است من در طرح جوانی جمعیت و طرح عادی از اول ثبت نام کردم اسمم در نیومد با این طرح جدید که اصلا نیمتونم دیگه ثبت نام کنم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۹

یکبار نشان بدهند که مدیریت قابل در این مراکز وجود داره. مسئولین ثابت کنند که لیاقت مدیریت را دارند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۴

بهترین راه حل برای اصل مصرف کننده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۵

باید شرایط سخت تر شود مشتری واقعی اونیکه پول تو حساب داره محدودیت بیشتری بزارید. من خودم میبینم همه دارن میفروشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۳

باسلام و احترام ، بنده پیشنهاد دارم ۱- یکی از راهها برای مشخص شدن مصرف کننده واقعی از دلال این است که مبلغی از خودرو اخذ شود و الباقی به صورت چکی پرداخت شود و سند خودرو حداقل تا ۲تا۴سال نیز در رهن باشد و حتی پلیس راهور خودروهایی که سند آن در رهن است تعویض پلاک انجام ندهد. ۲- مالیات سنگین جهت خودرو های که مثلاً جدید خریداری شده و خواهان فروش اند اخذ شود. با این شرایط خرید و فروش این خودرو ها کمتر و هم مصرف کننده واقعی با پول کم صاحب خودرو میشود. باتشکر

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۰

به نظر من قرعه کشی جم کنید .همه کسانی که خریدار واقعی هستند رو ثبت نام کنید به نوبت بهشون ماشین بدید .خود من وقتی بدونم ۲سال دیگه نوبتم میشه پولشو چور میکنم .و خلاصه ماشین صفر سوار میشم .این ماشینهای فرسوده هم جم میشن از بازار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۷

این مسویلین که میشینن این طرح را میزارن اصلا به فکر مردم عادی نیستن همش به فکر سرمایه دارن خود من که مقداری طلا دارم تو این بازار آشفته بفروشم بزارم تو بانک بعد اگر برنده نشدم چی بعد با همان پول ماشین که هیچی یه موتور سیکلتم نتونم بخرم واقعاً ن این ظلم نیست د ر حق ملت تو خدا این طرح را بردارید راه حل دیگری بگذارید که ما بتوانیم شرکت کنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۱

اگه واقعا میخواهید ماشین به دست مصرف کننده واقعی برسه برنامه ریزی کنیدیه خانواده 4نفره پلاک فعال نداشته باشند واقعابایدبرندبشن اگه پلاک فعال دارن حذف بشن ازقرعه کشی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۶

چرا پلاک فعال مگه همه بنز پورشه سوار میشن باید خانوادهایی که حتی یک نفر از اعضاشون از ایران خودر و سایپا تابحال حتی یک ماشینم نخریدن شرکت داده بشن پلاک فعال هم برای ماشین مدل 90به بالا باشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۴

پول دارها در این طرح پولدارتر می شوند و بقیه هم .....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۶

به امید ورشکستگی خودرو سازان داخلی یا حق

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۳۷

طرح بسیار خوبیه طرف ماشین 98به پایین داره بنامش نیست بنام خانمش هست ومیگه ثبتنام میکنم اگه برنده شدم ماشینم رو میفروشم هم صاحب ماشین میشم هم دویست وپنجاه میلیون پول بدبخت اون کسی که ماشین نداره میمونه.دلال نمیتونه کل ماه رو هی پول بریزه توحساب بقیه هی در بیاره.پس دست دلال قطع میشه .هرکسی که ماشین داره ماشین داره دیگه کسی که ماشین نداره بزار صاحب ماشین بشه چه مدل پایین چه بالا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۳۸

من خودروی فرسوده با27 سال سن دارم چندین دفعه ایران خودرو ثبت نام کردم برنده نشدم همه ماشین پوسیدگی داره این دفعه ثبت نام کردم امروز رفتم سایت نگاه کردم میگه شما انصراف داده اید این و نمیدونم کجا ی دلم بزارم من به شرکت ایران خودرو زنگ زدم میگم من انصراف ندادم میگه شاید قبل از قرعه‌کشی وارد سایت ایران خودرو شده اید این رو سیستم به عنوان انصراف رد میکنه، حالا باید دمتون گرم با این سایت تون وغیره، ماشينم صدی 25 مصرف میکنه من وخسته کرده.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۳۹

مردم ثبت نام نکنید. خرید نکنید. با تحریم شرکت‌های خودروسازی باعث ارزان‌تر شدن آن شوید. نخرید، نخرید، نخرید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۱

اره. بخدا. نخرید بذار این قلدرها بخورن زمین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۱

بله دقیقا دلالا میان با پول اندکی حواله را می خرن یا یه چک یا هرچی از طرف می گیرن پولو می زارن حسابشون چون فقیر و ندار مجبوره چون میدونه اینجوری نباشه هزار سال نمی تونه یه پیکان بخره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۱

سلام طرح ها همش بنفع دلال و پولدار ماها که پنج الی ۲۵ بار ثبت کام کردیم و مستحق واقعی هستیم تکلیف چیه من آدم میشناسم وضع مالیش خوبه داخل همون خونه دو نفر برنده شدن آیا این انصافه. چرا هر طرحی میارین فقیر رو فقیرتر میکنین سرمایه دار رو سرمایه دارتر آیا وفتش نشده درست تر تصمیم بگیرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۴

کجای این سرزمین خاکی اینجوریه یه ماشین میخوایی بخری باید هفت خان رستم رو رد کنی اونم آیا برنده بشی یا نشی بااین کار فقط دلالا سود میکنن جیب دلالارو پر نکنیم به اونایی که اصلا ماشین به اسمشون ندارن ماشین بدید لطفا من خودم ۴ساله دارم ثبت نام میکنم به امید برنده شدن هنوز به اسمم ماشین درنیومدن پولمم از ارزش افتاده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۶

فقط دزدی دیگه هیچ راه حلی نیست اوفتاد ،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۵

جای تعجب دارد یعنی دولت نمی دونه کی فقیره کی مایه داره اول باید به کسانی خودرو بده که اصلا ماشین به اسمشون نبوده حداقل خودرو فرسوده چیه طرح جوانی چیه ما باید با ۳۰ سال عمر نه خودرو نه ملک نه زن و بچه داریم چکار کنیم تا حالا یه امیدی به قرعه کشی داشتیم الان که هیچ پول نداریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۱

چهل و یک سال دارم، متاهل با دوفرزند. آرزو داشتیم و امیدوار بودم یکبار تو یکی از این قرعه کشیها برنده بشم و بعد از یه عمری کار کردن برای اولین بار صاحب خودرو بشم بچه هام بزرگ شدند و سخته با موتور جایی ببرمشون واقعا دیگه خجالتشون را میکشم، با این تصمیم جدید دیگه همان یکم امید که ممکن صاحب خودرو بشم از بین رفت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۱ ۱۷:۴۰

به دو فرزندان که راحت تر ماشین میدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۵

آخه اقای محترم من که ۸۰تومن نقد دارم اگه برنده بشم یه ماشین ۱۰۰تومنی دارم میفروشم پولشو بریزم. حالا اگه درنیومد چی؟؟ این خودروسازها از مثلا ۲۰۰۰خودرو ۱۵۰۰تاش رو میدن به کسایی که باهاشون زدوبند دارن بقیشو قرعه میندازن. شما قیمتهارو یکی کنید فقط ۱۰ درصد ثبت نام میکنن که اونا مصرف کننده واقعی اند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۰۰

احمقانه ترین طرح، تکلیف من چی میشه که 8سال ماشین ندارم وفقط به امیداینکه طلابفروشم بدم ماشین 22بارثبت نام کردم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۰۱

دقیقا فقط پول دارها میتونن ثبت نام کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۰۶

سلام دولت بیاد همون مبلغ مابه تفاوت جوانی جمعیت رو دوسال به مادرها حقوق بده.مثل کره جنوبی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۰۸

بنده 55سالمه تا حالا یه ماشین از نمایندگیها نگرفتم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۰

مسخره ترین طرح

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۱

اتفاقا الان ک نگاه میکنم این بهترین راه حل برای این وضعیت هستش هرکی ک میگه این طرح بدرد نمیخوره یا میخواسته امتیاز شو بفروشه یا دلال هستش واقعا الان می بینیم ک دلال ها چطور ب دست پا زدن افتادن ای کاش طرح مادران و خودرو فرسوده رو با همین روش انجام می دادند اونوقت حق ب حق دار می رسید بنده از سال ۹۹ هستش ک دارم ثبت نام میکنم تو دور ترین نقطه مرزی ک نیاز شدید داریم برای رسیدن ب شهر ویا دکتر اما هر بار ک ثبت نام کردم اسمم در نیومد حالا واقعا امیدوار شدم ان شاءالله اینبار برنده میشم واقعا دست مسولین درد نکنه این بهترین تصمیم بود ک گرفتن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۶

سلام به نظر بنده این طرح جدید فقط برای تامین رضایت سرمایه داران بوده و نیازمندان واقعی به خودرو را دورتر خواهد کردمیتوانستند زمان 48 ماهه را افزایش دهند که مقداری صف خرید کاهش یابد امیدوارم رسیدگی شود و این طرح لغو شود چون هر کس سرمایه اش را به پول نقد تبدیل کند در صورت برنده نشدن دیگر راه جبرانی نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۴

دلالان خلاصه یک راه پیدا میکنند . اگه واقعا دوست دارید برای یکبار هم شده خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسه تا 5 سال کسی بعد از برنده شدن حق فروش نداشته باشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۶

بخدا مسخرشو در اوردن یکاری میکنین باز هم مردم برن سمت دلال ها از انها پول بگیرن وبزارن بنک تا بلوکه شه خودرو هم در اومد بازم دلال ها سود میکنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۴۲

سلام طرح خوبی نیست بازم دلالان و پولداران شرکت میکنن فقط لطفا کسی که تا حالا ماشین و پلاکی به نامش نخورده بهش بدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۲

سلام حدود 2سال در تمام قرعه کشی ها ثبت نام کردم تا الانم برنده نشدم فقط پارتی بازی هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۴

فکرخوبی است چون هیچ کس پول به حساب کس دیگری نمی گذارد چون نمی شود اعتماد کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۳۶

مگه پول نزول گرفتن سخته برادر من این کار که بدتره طرف مجبور میشه بره پول جور کنه بریزه به حسابش وقتی نداره میره نزول میکنه باز از اینکه ماشین یا طلا شو بفروشه بهتره بازم به نفع نزول خور و لال

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۸

بله همینطوره راه حل خوبی هست دلال جرات نمیکنه پول خودش رو تو حساب دیگری بریزه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۵

چندین ساله کاملا میدونستن فقط وفقط دلال ها حواله خودروها رومیخرن ولی خودشون روبه کوچه علی چپ زدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۰۵

دلال دیگه نمی نونه پول بزنه حساب میتزسه بایستی اونی که برنده میشه کد ملی را تو هیچ دفتر خونه ای نشه وکالت بده تا ۳ سال

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۷

خیلی دلشون به حال مردم میسوزه خودرو رو با قیمت کارخانه به نمایندگی ها بدن تا اونها به صورت اقساط به دست مردم برسونن. البته مثل سابق که ده تا پانزده درصد میکشیدن رو خودرو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۲۰

عالیه،،من خودم فقط واسه فروش امتیاز ثبت نام میکردم اما کاااش به دست خریدار واقعی برسه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۲۵

سلام بنده یه ماشین مدل پائین دارم.تو قرعه کشی شرکت میکردم. اگه به کمک الهی ماشین به اسمم دراومد.ماشینو مدل پایینمو بفروشم روش ۵۰میلیون پیدا کنم بزارم ماشین تازه از ایران‌خودرو بگیرم..شما میگین ماشینو بفروش بزارپول تو بانک بلوکه بشه.حالا اومدیم تو قرعه کشی برنده نشدیم‌اون موقع تکلیف من قشر پایین چیه.اقای ایرانخودرو کی حوابگوی ماست اینجا.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۳۲

فقط ب فکر جیب خودتون و بانکها هستید خدا جوابتون رو بده ک گرون کردید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۱

با این کار فقط به نفع پولدارهاست....قشر ضعیف جامعه نمی تونن از این امتیاز برخوردار باشن.....من خودم شخصا تو قرعه کشی می خواستم شرکت کنم .هر وقت برنده میشدم ماشینمو می فروختم تا بتونم با پولش ماشینی و که تو قرعه برنده میشدم و بگیرم....اما حیف و افسوس که سنگ جلو پا ما میندازن....خدا مسبب شونو لعنت کنه...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۲

مثلا اگر من برنده می شدم باید طلا های خانم و دخترم را میفروختم ولی الان اینکار را بکنم وبرنده نشوم هم ضرر میکنم هم شرمنده خانواده میشوم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۲

سلام این طرح عالیست کسانی می‌توانند ماشین بخرند که می‌خواهند سوار شدند واینکه یکسال در رهن باشد اینجوری خودرروها بدست مصرف کننده واقعی می‌رسد باتشکر از کسانی که این را اجرامیکنند....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۵

اول به خانواده هایی که ماشین به نامشون نیست ماشین بدین دوم شرایط اقساط بزارید تا مردم توان خریدن خودرو داشته باشن و اینجوری قیمت بازار و کارخونه یکی میشه و دست دلال بریده میشه و بکل دلال بازی حذف میشه وقتی شما میگی 95 درصد ثبت نام کنندگان میخوان حواله بفروشن یعنی خریدار واقعی 5 درصد هس شما اقساط بزارید تا قیمت های بازار بیاد پایین و دلالی از بین خواهد رفت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۶

برا دلالان کاری ندارد از یک راه وارد میشن باکرفتن سفته یا چک حساب متقاضی راپر کرده ومبلقی هم به خاطر بلوکه کردن پولش از متقاضی میکیرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۹

با سلام/شما با یه رصد می تونید بفهمید که کی تا حالا خودرو نگرفته مثل خود من،تا حالا ۵ باره ثبت نام میکنم برای بچه دوم ولی برنده نمیشم/این طرح شما برای فرزند آوری نباید باشه،کلا این طرح شما به ضرر طبقه متوسط ولی بنفع دلال تمام میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۰:۰۵

چرا به خانوادهای بدون خودرو و دارای یک فرزند خودرو نمیدهید؟؟؟ والا بخدا با بچه شیرخوار نمیتوان در این سرما جایی رفت .با این هزینه های سنگین توان خرید خودرو در بازار ازاد نداریم طرحی برای اینچنین خانواده ها با یک استعلام ساده بگذراید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۸

به نظرمن دولت بایدقیمت بازارآزاد خودرو را ازطریق تعویض پلاک که برگه سبزخودروصادر می شود بگیرد به این ترتیب که اعلام نماید بالاترین قیمت خودرو جهت تغییر وتحول وتعویض پلاک قیمت اعلام شده کارخانه باشد وآن هم به شرط خودروی صفر وقطعاخودروهای کارکرده باید قیمت پایین تر از آن را داشته باشندوهچنین دفاتر اسناد رسمی نیز حق سندزدن بالاتراز فیمت اعلام شده کارخانه رانداشته باشندکه از این طریق بازارآزاد کاملاحذف خواهدشد ومصرف کننده واقعی صاحب خودرو خواهد شد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۸

آقا این کار فقط فقط دلال بازی است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۰۸

این شرکت سایپا و ایران خودرو دلالی برا پولدارا می کنن من الان 44دوره شرکت کردن همش دروغ میگن فقط برا خودشون ماشینا میدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۱۶

ماشین رو ازاد کنید تا دست دلال که خودتون هستین قطع بشه و اختلاف کارخونه و بازار به بیست سی تومان برسه ، شما خودتون ماشین هارو با دو برابر قیمت میفرستین تو بازار بعد حرف از کنترل قیمت میرنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۱۹

با نخریدن مشکل حل میشه. دوستان فکر کنید پیش فروش ثبت نام کردید و تا ۱سال دیگه تحویل میدن آقا ۱سال سفارش ندید باور کنید براتون پیامک میفرستن که به هر کد ملی یک خودرو تعلق گرفت نخرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۲۰

این شرط خیلی عالی مصرف کننده واقعی که میخواد واقعا ماشین بخره شرکت میکنه عالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۲۱

کار عاقلانه ای هستش دقیقا میوفته دست مصرف کننده ودلال هم نمیاد ریسک کنه پولشو توحساب هفت پشت غریبه ده تا کد ملی بخوابونه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۲۹

بدترین راه برای قشرفقیرجامعه روانتخاب کردین من دوسال ثبت نام میکنم برنده نمیشم ،به چه تضمینی طلای دست بچهام وبفروشم وبلوکه کنم ،یاروازتهران بلندشده اومده توروستاهاخونهای مردم ودرمیزنه وامتیازخودرومیخره چرا چون پولداره وزورداره عدالت کی گفته اینجوربایدباشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۳۱

تشکر بابت خالی کردن جیب قشر ضعیف

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۳۸

بهتره خودروها رو بدون قرعه کشی به دلالان بدن تا سود بیشتری ببرند و زندگی راحتری داشته باشند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۳۹

خدا پدرتون رو بیامرزه و مادرتون رو رحمت بکنه با اینهمه شرایط خوب و عالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۵۰

واقعا که شماها اگه راست میگین واردات رو آزاد بکنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۰

تا وقتی قیمت کارخانه و بازار بیشتر از ده درصد باشه این مشگلات هم هست...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۵۲

اگرخودرو قرعه کشی دربورس به قیمتی که درقرعه کشی بدن به مشتری یابا۵تا۶میلیون تفاوت خوبه اگه نه۱۰۰تا۱۲۰میلیون بالاترایقیمت قرعه کشی باشه به هیچ وجه بدرد نمیخوره فقط پولدارها که همون دلال ها هستن می‌خرن وافراد جامعه که باحقوق ۶میلیونی زندگی میکنن تاآخرعمرشون دوچرخه همنمیتونن بخرن بایددربورس هم بقیمت قرعه کشی به افرادی که هستن حتی ۱۲ت۱۵ سال نه خودرو خریدن نه پلاکی به اسمشون خورده درحسرت یه خودرو در۵۰سالگی عمرشونن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۵۳

آخه این چه کاریه به جاش بدون قرعه کشی بفروشین تا هم قیمت بازار آزاد بیاد سر قیمت کارخانه هم دیگه این بازی دلال ها از بین این کارا همش به نفع دلال هست، مردم دیگه نابود شدن. کافیه دیگه تموم کنین این بازیو خودتونم عین همون دلال ها شدین که ازشون بد میگین بخدا اونا از مسئولین این شرکتها بهترن. من جوون چرا باید حسرت برنده شدن یه دنارو بخورم پس دیگه کافیه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۱:۵۶

چرا مدت خرید خودرو روبالتر نمی‌برند اعلام کنن درمرحله اول تاچندمرحله افرادی که ده سال خودرو ازکارخانه نخریدن وحتی آزمایشگاه یاپلاکی در ده سال بنام نشده باشه وهرچند مرحله دو تازه سال کم کنن خریدارانی که ۷سال بعد۶سال تابرسه ۳سال اعلام کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۰۴

سلام...به نظرم این راه درستی نیست که ازطریق وکالت بخان کاررو پیش ببرن.من خودم ماشین فرسوده و دودزا مدل ۷۴ دارم.بایستی طلا و لوازم خانه مو بفروشم و وامی که نوبتم شده بگیرم،اما اگه برنده نشم تکلیفم چی میشه،،،ضرر اندر ضرر...اگه بیان از همون پایین ترین مدل خودروهای فرسوده به نوبت بدن به ملت دیگه نیازی به این داستانها نیست و تکلیف اونایی که خودرو فرسوده دارن لااقل مشخص میشه ،ولی این راهی که گذاشتن برای ۹۹٪ چاره کار نیست و ناراضی هستند...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۱۶

اگه واقعا راست میگید به هر کد ملی يا به هر گواهینامه یه دونه ثبت‌ نام کنید قیمت یه عدد باشه ببینم دیگه دلال مياد جولان بده مردم ببینن شرکت قیمت واقعی میده کسی سراغ بازار سیاه نمیره قیمت‌ها هم خودبخود ثابت میشه نمیخواید کار انجام بدین بخدا راه داره خوبش هم داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۱۸

خودرو سازها بفکر مردم عادی نیستند فقط بفکر سود بیشترند خون مردمو کردن تو شیشه بااین مسخره بازیها

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۲:۵۳

اقای کارشناس، این رانت دهی به مردم نیست، بلکه قیمت واقعی خودرو هست، ولی مردم نمیتوانند با قیمت واقعی خودرو تهیه کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۰۳

با سلام به هموطنان عزیز.فقط به این فکر کنید که اگر دولت وخودروساز مایل به فروش خودرو به مصرف کننده بودن اولا خودرو رو توی بورس نمیبردن . وثانیا خودرو رو هم میتوانستن مثل تمام محصولات دیگر قیمت برای مصرف کننده بزنن ونمایشگاهها روهم مثل فروشگاهای دیگر کنترل قیمت ودرصورت تخططی جریمه کنند نه اینکه خودروی تولیدی رو به قیمت بازار نزدیک کنند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۰۷

سلام این بدترین شرایطی است که دارند در قراردادها ایجاد می کند تنها راه حذف دلالان و تنبیه خودروسازان داخلی نخریدن است. اگر ما مردم نخریم این ماشین های بی‌کیفیت خودروسازهای داخلی روی دستشان باد میکند یه مدت به خودمون باید سختی بدیم و از همین ماشین های دست دوم که داریم استفاده کنیم فقط ما باید چند ماه جلوی خرید این خودروها را بگیریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۲۱

واقعااگرعقل باشدومنطق.به سوادهم لازم نیست.مادرزاهدان درفامیل خودمان حداقل۵۰۰نفرهستیم که بااین شرط هیچکدام ثبت نام نمی‌کنیم تاهمان پولداردلال بخرددرحساب کاربری واردشویببینیدچه کسانی چهل مرتبه ثبت نام کرده و خود وهم ندارد این معادله خیلی سخت نیست مگر اینکه خودمابخاهیم بازی بالاتری رابیندازیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۳

این کار خیلی مسخره و بده؟ من نوعی اگه سرمایه م طلا هست بفروشم و برنده نشم کسی خسارت منو میده با وجود این همه تورم آیا میشه؟ خدارو خودش نمیاد فقط جیب دلال هارو پر میکنین.اون هایی که موافق هستن خب پول دارن برن ماشین آزاد بخرن بخدا این انصاف نیست یکم بفکر مردم سطح پایین جامعه باشین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۳

س آیا این طرح جدید شامل حال مادران هم هست یا نه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۹

دلال یک سفته می‌گیرد پول را به حساب فردی می‌ریزد وبعد قرعه کشی اگر برنده شد خودرو را تحویل می‌گیرد به همین راحتی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۱

همیشه اوضاع به نفع کسی که سرمایه داره شاید یه بیچاره ای روطلا زنش حساب کرده ماشین دربیاد بفروشه تو این مملکتی که همه چی به جز پول نقد ارزش داره اونی که یکم طلا داره چطوری واسه چیزی که معلوم نیست یکم سرمایشم از دست بده تعجب میکنم بعضیا اینهمه خودخواهن و فقط به فکر خودشونن میگن این طرح خوبیه همیشه باید قشر ضعیف فدا بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۰۲

همین درسته من خودم تا برنده نشدم طلا زنم را نفروختم دارن به پول دارن کمک میکنن این هسته دولت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۱

خدالعنتشون کنه با این راهکاراشون

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۲

ثبت نام با وجه مسدودی را دیگر برای حذف مصرف‌کنندگان واقعی به نفع دلال بازار. این کار باعث می‌شود بیشتر دلال برنده شود و نه مردم عادی؛ افراد مجبورند کل سرمایه زندگی خود را بگذارند بانک، آیا برنده بشوند یا نه؛ اگر برنده نشدند چه؟ غلط‌ترین کاری که می‌شد انجام داد تا بیشتر دلال سود کند، همین شرط بود."

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۱:۱۳

چرا آدمایی که حداقل ۳۵ مرتبه شرکت کردند را در نمیارین بهشون ماشین بدین تا کی صبر کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۱:۲۸

بنده نام نویسی میکنم چنانچه برنده شدم بعد طلا میفروشم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۲:۰۳

هیچ راه درستی جلو رو مردم قشر ضعیف نمیزارین.این شرط بلوکه شدن اگ فقط مختص طرح عادی هست دوباره دلالان روی ب طرح جایگزینی خودروهای فرسوده میارن و دوباره حق یه عده پایمال میشه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۲:۱۴

فقط ضرر برا فقیرا هست ک هنوز ماشین ندارن من خواستم اگه برنده شدم طلامو بفروشم واقعا چه فکری میکنید با این طرحای مزخرفتون.واقعا تاسف داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۰

این هم راه حل مناسبی نیست و در واقعیت کمی صورت مسأله فرق میکنه ولی همان آش و همان کاسه هست، اصلا نه مدیریت و تخصص مناسبی هست و نه مدیر و مسئول کاردانی که بتونن مدیریت کنن، لطفا به واقعیت های موجود در حوزه تخصصتان مدیریت خوبی داشته باشید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۲:۵۰

واقعا چرا باید اختیار ما دست دو خودروساز دروغگو بیوفته.ما۳۰بار شرکت کردیم و واقعا مصرف کننده هستیم اما متاسفانه همیشه یه بازی جدید دارند .چرا فروش خودرو بایدبا سلیقه اینها باشه .پس نمایندگیهای فروش رو جمع کنید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۳:۱۵

راه برای دلالان هموار شد سه سال ثبت نام میکنم برنده نشدم حالا با این شرایط دیگه ثبت نامم نمیتونم بکنم ،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۲

همش دروغه . من بچه دومم به دنیا امد سه باره ثبت نام کردیم ولی همش دروغه خدا لعنتتون کنه که اونایی که حقشونه ماشین تعلق نمیگره ولی به دلال تا دلت بخاد حواله میدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۸

تکلیف فرزند آوری چی میشه کسی میدونه؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۱

خداازتون نگذره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۲

سلام من 40باره ثبت نام کردم خدا میدونه به اسم دو یا سه نفر ثبت نام کردم که یک ماشین برنده بشم برا یک خانواده 5نفری اما برنده نشدم خبر دارم که خودشون تو خودشون چه کارای میکنن من که راضی نیستم؛ یک ماشین برامون شده آرزو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۴۵

تو که ماشین داری حق دیگری ظلم میکنی کارت کلک است شماره ماشین به اسم چی زده ای

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۸

واقعا ماشین پرشیا ارزو شده برامون. من یه پراید دارم منتظرم بعد از ۴۹ بار قرعه کشی شرکت کردن اگر برنده شدم بفروشم حالا اگه ماشینم فروختم و برنده نشدم چه بکنم برم موتور بخرم؟ تو رو هر کس که میپرستید هر کس که شما قبول دارین با ما بازی نکنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۰

راست میگن ما شرایط سه فرزندی داریم الان ۲۰ بار ثبت نام میکنیم در نمیاد بیایین اونایی که زیاد ثبت نام کردن بزارید اولویت اول یا کسی که فرزند بیشتر دارد بدین هی بیاد پایین دیگه نیازم نیست قرعه کشی بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۵:۲۸

واردات خودرو رو ازاد کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۲

خواهشاً هیشکی پول نریزه تو حسابش تا بلوک کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۲۴

ماکه هرچقدرثبت نام میکنیم برنده نمی‌شویم آرزو ماشین سوارشدن هم به دلمان ماند هرکس مقصر خداازش نگذرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۸

واردات خودرو را آزاد کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۰

به نظر من هر کد کلی باشرایط غیر انتقال نوبت بدن مثلا یک کد ملی حالا یک سال بعد برنده صددرصد بشه مشخص بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۷

با سلام ..بنده ۱۲ بار خودرو نوشتم .پراید مدل ۸۰دارم .فقط همین ماشین بنامم هست .ولی اصلا فایده نداشته ..پس این چه تعرفه هایی هست که اعلام میکنن .واقعا مسخره اس

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۵

بنظر من خانمها نباید شرکت کنن.لزومی نداره یع خانواده چهار نفر اسم بنویسه.فقط مرد خانواده که ماشین به نامش نیست ثبت نام کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۱

تنها راه حل‌‌ ‌واردات خودروارزان آن هم به وفور!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۸

آقای مسئولین ،شما برای طرح جوانی رفع مشکل پیری ایران ،برای چی باید از طرح خودوریی استفاده شود ،که آیا برنده شوند یا خیر،ریشه این مشکل جدا هستش باید از طرح های جدا برنامه ریزی بشه نه در صنف خودرو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۰

اصلا طرح خوبی نیست و اگر شرط مطمین برا برنده شدن بزارن خوبه ولی اینکه یکی پولشو طلاشو بفروشه و پولش بلوکه بشه و معلوم نباشه برنده شده یا نه ب ضرر قشر کم درامده و اگر برنده نشن قطعا ضرر کردن و نمیتونن همون کالا رو بخرن کاملا ب نفع سرمایه دار هاست و اصلا ب درد نمیخوره مگه اینکه بخوان بگن هرکی پول تو یه حساب ریخت و بلوکه شد بهش خودرو بدن ک مردم مطمین باشن و پولو تو این حساب بزارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۴

این طرح اصلأ منصفانه نیس من بعنوان یک خانواده ضعیف که در قرعه کشی شرکت میکنم اولش پول پسندازی ندارم که بع حساب بریزم متنها من بلکه خیلی ها هستن که بعدها برنده شدن طلا همشرشانو برا خرید ماشین میفروشن آیا بنظر شما اگر من اول طلا بروشم و به حساب بریزم وبرنده نشم میتونم همان طلارا با همت مبلغ خریداری کنم .لطفا مردمو بازی ندهید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۵

سلام اینکه برا شما سخت نیس که بدونید کی وضع خوبی داره یا اینه پلاکش چقدر فعال بوده یا روی چه ماشینی بوده رد صلاحیتش کنید مثل یارانه و خیلی جاهای دیگه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۹

اگرمابرای خریدخودروطلاهایمان رافروختیم وله اسم مادرنیامدچکارکنیم ازدوجاضررکنیم خوشحال می شوید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۳

بهترین نظر اینه که چرا کسی از این دو شرکت و دولت سوال نمیکنه که چرا بصورت چیک چیک ماشین بیرون میدن. وچرا انحصاری بودن رو از اونا نمیگیرن. اینا که صلاحیت تولید بهتر رو ندارن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۳

این طرح راهی است برای حمایت سرمایه داری.بفهم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۵

سلام اگه در قرکشی برنده نشیم پولمونو چطوری پس میدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۵

پولت بلوکه میشه ماشین هم برنده نمی شوی حالا بدو تا پولت را آزاد کنی سود پولت را هم ایران خودرو برات میخوره کجای دنیا اینطوریه ماشین بفروش پول بگیر دلال سازی کار خود شرکت های سازنده است مردم هیچ نقشی ندارند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۷

با سلام بااین کار خیلی بیشتر از قبل دلال وارد کار میشود چون اکثر مردم پول تو حساب ندارن واز قرعه کشی حذف میشوند و کسانی که پول تو حسابشون هست بیشترشون پول دلاله بااین کار درصد برنده شدنشون به ۸۰درصد میرسه وباز دلال....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۱

منی که داروندارم بعد پانزده سال صدپنجاه ملیونه گذاشتم بانک تاباسودش نصف کرایه خونموبدم برای خرید ماشین روش حساب کردم چراباید پولموبزارم حساب دیگه ای که مطمین نیستم برنده میشم؟!اگه مطمین باشم برنده میشم بقیه هزینه خودروهم از اقوامم قرض می کنم طلاهای همسرمومیفروشم ولی چرابایداین همه خودمو توچالش بندازم وقتی مشخص نیست برنده این قرعه کشی نکبتی بشم!!یکم فکر کنید یکم به فکر مردم دست خالی هم باشید،انقد راه را برای دلال ها وکاسب های خیابانی هموار وبه فکرسودجیب خودتون نباشید!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۴

به نمایندگی ها خودرو ندهند و به افراد و خانواده های که در نمایندگی های فروش هستند کارمند آنجا هستند و....اگر خودرو ندهند دست دلالان خود به خود حذف می شود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۴

طرح خوب است چون دلالها اعتماد نمیکنند به حساب افراد اجاره ای حساب باز کنند و بخشی از دلالها حذف میشوند .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۵

کاش ی مورد دیگه هم در نظر بگیرن و خوانواده هایی که کلا ماشین ندارن و کل خوانواده ی پلاک فعال ندارن رو بذارن جزو شرایط اگه مصرف کننده واقعی رو میخواند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۰

چرا اما اگر میکنید لقمه رو دور سرتون میچرخونید هر کاری بکنن دست دلال تو کاره دولت بیاد واسه چن ماه واردات خودرو رو ازاد بکنه البته اونم هزار جور شرط نزاره واردات واسه چن ماه بدون گمرکی ومالیات و...... ازاد بشه بعد ببینید خودرو ساز داخلی التماس میکنه نه شرط میزاره هر کاری بکنن دلال راهشو پیدا میکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۶

سلام شاید یه بنده خدایی نداشته باشه همچین ماشین روبخره وبا ثبت نامش وبرنده شدنش اونو به یکی دیگه بده وپولی روکه دریافت میکنه روبده یه ماشین مدل پایین تر تازیرپاش باشه چراباید نون یکی دیگه روبرید واونو تولیست قرارنداد؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۹

خدا بزرگ است و خدای آن ها بزرگتر

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۳

ماشین‌ها را بدون قرعه کشی با قیمت کارخونه بفروشین و شرط تحویل ماشین هم این باشه که هیچ کدام از اعضای خانواده ماشین نداشته باشند...اینجوری دلالهای گرونفروش هم دستشون کوتاه میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۴

هر کد ملی حقش هست تا یک خودرو بگیره الان که شروع کردین به قرعه کشی حال میخواد بفروشه یا میخواد بندازه دره یا میخواد نگه داره دوباره نمیتونه با قرعه ماشین بگیره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۶

خدای ما که هیچ ماشینی نداشتیم وام گرفتیم که ثبت نام کنیم خدای درمیایم فکر نکنم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۹

واقعاطرح مزخرفی هستش فقط کسایی میتونن ثبت نام کنن که پولدارن.ادم ضعیفی که ثبت نام میکنه اگه نتونه اون ماشینوکه برنده شده روبرای خودش نگه داره حداقل باپول فروش حواله میتونه یه پرایدمدل پایین بخره یاکلی ازمشکلاتشوحل کنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۳

به نظر من اگر شرایط را برا مادرا هم اینطور می کردن خوب بود من با چهار فرزند وام فرزند آوری گرفتم و با یه وام که گرفتم راحت پول پژو را دارم و از طرفی خانومم راننده است . باید فکری به حال ۴فرزندی ها بکنن یا یه امتیاز ویژه بدن ۱۰ساله پراید به اسم خودم دارم ولی دیگه جواب ۴تا بچه را نمیده اگه این شرایط که برا افراد عادی دیدن برا مادرا هم می دیدن خوب بود...اصلا برا قطع دست دلال فروش ماشین را حد اقل یک یا ۲سال غیر قانونی کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۳۱

سلام ایران‌خودرو میتونه ی شرط بزاره کسایی که از اول این طرح تا حالا ثبت نام کردن و برنده نشدن مصرف کننده واقعی هستند من خودم بالای ۴۰ بار ثبت نام کردم با خانمم جمعا ۸۰ بار شرکت کردیم ایران خودرو میتونه استعلام بگیره و شرط بزاره برای کسایی که تا الان بالای ۲۰ یا ۳۰ بار ثبت نام کردن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۳۹

متاسفانه زمانی که قیمت بازار با کارخانه زیاد میشه دلال بازی پیش میاد برای سود زیاد خیلی نزدیک باشه دیگه دلال بازی وجود نداره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۸

هر ایرانی یک خودرو هر ک داشت سوارمیشه هر ک نداشت میفروشه این عدالته سهم هر ایرانی حداقل یک خوردو هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۰

واردات خودرو آزادبشه وبرای کوتاه مدت خودرو کارکرده واردکنن تمام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۳۳

اینا میخواهن فقط به دلالان بفروشند بست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۴

تنها راه حل حذف دلال در رهن ماندن حداقل یکسال سند خودرو هست و همچنین رصد خانوارهایی ک حتی یک پلاک فعال ندارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۱

حساب وکالتی خودرو فقط به ضرر مردم عادی است و به نفع بانکها که با کسری اعتبار مواجه هستند اگر بانکها در قبال مسدود کردن پول سود روز شمار ۱۸ درصد و ۲۰ درصد پرداخت کند شاید ضرر کمتری به صاحبان حساب وکالتی خودرو وارد شود.فقط دلالان و مافیا خودرو و بانکها و خودروسازان سود می بردند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۵

به نظر بنده برای هر سرپرست خانواده متقاضی که براحتی هم قابل شناسایی هست یک خودرو در نظر بگیرن تا همه خانواده ها برخوردار شوند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۳۱

سلام ما بارها ثبت نام کردم اگه راست و میگین ازطریق شماره ملی اقدام کنید ماشین داره یا نداره تا عدالت برقرار بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۳۲

چرا مخالف اونایی هستید که حواله خودرو می‌فروشند منی که ندارم بخرم لااقل پول حواله ش به دردم میخوره به زندگیم بزنم مگه منم یکبار حق برنده شدن ندارم چرا من جزو مصرف کننده واقعی نیستم حالا جدا از کار دلالان ....کسی که تواین مملکته حق داره چه حواله بفروشه چه خودرو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۳۲

سعی بکنید ادم فقیره هارو با یه حواله ماشین که حقش هست یه تکان بدهید نه که حقشو به اونی که پول داره بهش بدی ((( در این صورت شما دارید میزنید تو سر اونی که پول نداره و توان خرید ماشین رو نداره بلند نشه ))) با تشکر نظری هستم ۸ نفر هستیم هنوز یکی از خانواده ما در نیومد ممنونم از این طرحتون۰۰۲۳این رمز زندگیم هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۴۷

می خواستن ابروشو درست کنن چشمشم کور کردن. خدا به داد مابرسه. نمیذارن خودرو افغانی بخریم؟!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۱

اگه دولت بتواند جلو تورم را بگیرد و قیمت هاثابت بشود.اوضاع کشور درست میشود.اصلا بالارفت قیمت یعنی چه. اگه حقوق ها و کالاهای تولیدی برای مثلا ۱۰ سال ثابت باشد.دیگر هیچ دلالی پیدا نمی شود. اگرفروش خودرو باقیمت ثابت باشد و تقاضاکننده پس از ثبت نام خودرو خودرا جلو در خونه تحویل بگیرد .همه چیز درست میشود.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۷

همه این طرح ها فقط به نفع دلالان و نمایشگاه دارها و افراد مرتبط با خودروسازان هست . خانواده ۴نفره من میشناسم هر نفرشان دوبار اسمشان برنده شده .حالا اینجا بنظر شما پرتقال فروش کیست...؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۹

عالی است...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۰۲

حیف شد یه دلخوشی داشتیم همونو هم گرفتین سه سال ثبت نام به امید اینکه برنده بشیم خدایا بازم نشد ماکه پول نقد نداریم باید بمیر... با ۴ گرم طلا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۲۰

بهترین طرح مشتری نباید حوالش بفروشن بعد از ۵ سال اینجوری دلال دیگه سرمایه‌گذاری نمیکنه اگه مشتری واقعی هست برای چی حوال بفروشه باید حواله ممنوع فروش کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۳۱

واقعا زحمت کشیدین کاش یکم فکر میکردین اخه من ثبت نام میکنم اگه برنده شدم یکم طلا و اینا دارم میخام بفروشم با این کارتون نمیدونم چی بگم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۳۱

ای کاش مثل سایپا پول می‌گرفت ولی قرعه کشی نمی‌کرد هر کی پول داشت ثبت نام میکرد ماشین میگرفت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۳۶

سلام قشرسوم جامعه ایشالا دیدار خودروبه قیامت من هم مثل شما هستم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۲

اینا میخوان رو پول مردم کار کنن ۵۰۰ نفر هم که بیان پول بریزن تو حسابشون بنفع بانکاست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۰۳

سلام من نه پول دارم که بزارم حساب نه چیزی که بفروشم فقط بخاطر اینکه حواله رو بفروشم سرمایه زندگیم کنم ثبت نام کردم تاالان نزدیک 40دفعه نوشتم هنوز هیچی از قبیل من زیاد همون 95درصدی که شماها میگین با فروش حواله میتونم یه ماشین مدل پایین بخرم امورات زندگیم بگذره الان هیچی جز یه گواهینامه رانندگی ندارم... هیچ سرمایه ای ندارم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۰۶

هرکاری میکنن فقد یه نفع دلال هاست قشر متوسط از قرعه کشی حذف میشه دلال سرمایه دار ثبت نام میکنه اونم به اسم چند نفر متقاضی هم که کم شده قطعا اسمش در میاد یه بیست ملیونم به صاحب کارت ملی میده باقی سودشم نوش جان میکند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۱۰

سلام خواهش مند هستم از مدیر پخش مربوطه منتشر هست لطفاً. حرفامو منتشر کنید گناه من و امسال خودم چیه که چندین بار ثبت نام کردیم واسه ماشین اسامی ما در نیومد چرا مدیر ایران خودرو نگاهش به ادمایه فقیر نیست من دار ندارم یک موتور سیکلت هست حتی زن بچهام نمیتونم ببرم بیرون حسرت مونده تو دله بچهام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۱۱

میخان بانک هارو پر پول کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۱۶

سلام تورا به خدا بعداز بیست بار ثبت نام یک خودرو به پسرمن بدهید همه همکلاسی هایش دارند من زورم نمیرسه از بازار آزاد تهیه کنم بیست میلیون هم حاضرم اضافه بدم دندانپزشکه واقعا اگر ممکنه کمک کنید متشکرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۲۶

طرح خوبیست اکثر مخالفان همان دلالان هستند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۳۱

اینجوری که به نفع دلال هست دلال امتیاز گواهینامه را با پول ناچیزی خریداری میکنه و سودش میخوره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۴۰

بنظر من علاوه بر پر کردن حساب وکالتی یه شرط دیگه هم باید بذارن که تا پنج سال به هیچ عنوان حق فروش خودرو را نداشته باشن .اینجوری پای دلال کوتاه میشه۳۴۵

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۳

واقعا بی عدالتی داره بیداد میکنه آقا اگه من پولم نقد بود نمیومدم بعد از ۳۳بار دوباره التماس کنم ثبت نام کنم من میخواستم اگه در اومد چند تا بره دارم بفروشم یه کم از این ور اون ور قرض کنم به کی بگم پول قرض بده ببینم ماشین برنده میشم یا نه این وسط سرمایه دار داره همش پول رو پول میذاره با این طرح های عجیب

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۱:۴۶

تصمیمضد مصرف کننده واقعی. فقط به نفع دلال ها است . واقعا ایران‌خودرو و سایپا همیشه ضد مصرف کننده و مردم هستند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۲:۴۱

اخرش میمیریم خودرو صفر سوار نمی شویم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۳:۲۹

حساب بانک ها رو میخوان پر کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۳:۳۲

اکثریت مردم قشر کارمند یا ضعیفی هستن که پولش رو نقد ندارن و این دفعه کلی از آمار ریزش میکنه و شانس برنده شدن بیشتر میشه در نتیجه سرمایه داران با خرید کارت ملی و یا ثبت نام به اسم نفرات دیگر سود میکنن.این طرح واقعا مزخرف هست.سرمایه دار ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونش رو برای ۱۰ روز میریزه به حساب متقاضی و بعدم اگر برنده نشد برمیداره انتقال وجه دو دقیقه بیشتر طول نمیکشه.واقعا اگه میخان به نفع مردم کار کنند باید یه راهکار بهتر بزارن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۴:۳۶

با سلام اقا حرف من اینه که اولا به داشتهاتون سفت بچسبید که اینا تا اونیم که دارید رو از دستتون نگیرن . بعد اقا اونی که ۲۰۰ تمن نمیتونه جور کنه بریزه حسابش چرا باید با اون پسندازیم که داره قمار کنه . تو کل دنیا خود خودرو ساز میاد با التماس و شرایط به مصرف کننده ماشین میفروشه اینجا ما باید کل داراییمون رو بزاریم وسط سرش قمار کنیم ایا دلشون بخواد بدن یا ندن . والا یکی اینجا ننوشته واسش ماشین در اومده باشه همه دارن مینالن که در نیومده پس این ماشینا کجا میره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۵:۰۷

بهترین راه حل به نظرمن،درصد بالای از خودروهارو برای کسانی که اصلا تابحال هیچ پلاک خودرویی به اسمشون ثبت نشده بزارن..چون خودروهای فرسوده،بلاخره صاحبشون که خودرو داشتن.وهمچنین طرح جوانی،اونام درصد بالای ازشون صاحب خودرو هستن.اینجام که برنده میشن ،،میمونه افراد عادی که هیچ پلاکی تابحال به اسمشون ثبت نشده،این گروه رو رصد کنن و در وهله اول به اینا هودرو تعلق بگیره و بعد اونای دیگه...این دیگه وافعا عدالت میشه..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۵:۱۷

واقعا اگه میخوان عدالت برقرار بشه،،باید رصد کنن کی تابحال خودروی به اسمش ثبت نشده و وضع مالی خوبی نداره،،..استعلام گرفتنش که دیگه کاری نداره..اولویت اول همین قشر رو بزارن بعد قشرهای دیگه.مثل،فرسودگی و مادران..چون این دو گروه بیشترشون ماشین دارن...طفلی ما گروهی که تابحال هیچ خودرویی نداشتیم.من سیودوبار ثبت نام کردم ولی هیچ وقت اسمم درنیومده.ولی دوربریای من هم خودرو داشتن،هم شرکت سایپا برنده شدن و هم ایرانخودرو...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۶:۱۹

ب نظر من کسی ک قصد خرید داشته باشه و در حسرت این باشه ک ی روزی برای اولین بار ثبت نام کنه پولش میزنه ب حساب و منتظر میمونه چ طلا داسته باشی چ زمین اگه واقعا نیاز ب ماشین داشته باشین پولتون نقد میکنین و توکل میکنین،شم همه رو باهم میخوایین ب هرحال طرح خوبیه بشرطی ک باز دلالان حساب های وکالتی اجاره ای باز نکنن و ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۶:۴۳

این طر بطور کلی خیانت وتوهین به مردم ایران وبازار گرمی دلالان در افزایش قیمت خودرو دربازار است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۶:۵۱

درود،این شرط کاملا غلط است،دلال همیشه جیبش پر از پول و آماده فرصت اما ما باید اندک سپرده یا طلای همسر و...را برای خرید خودرو واریز کنیم،آنهم بدون هیچ تضمینی برای برنده شدن در قرعه کشی،ماشاالله به مدیران و فکر کردنشان،خدایا چیکار کنیم از دست این بی عقلی آقایون و.....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۶:۵۵

این حرفی که زودی حرف مفتی بیش نیست یه دلال ریسک نمیکنه بیاد به حساب صد نفر پول بزنه که آیا طرف برنده میشه یا ن و از طرفی افرادی که دنبال سود هستند مجبورم یه سرمایه هم بخوابونن بهترین کاری که میشد کرد رو کردن پس حرف مفت نزنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۷:۴۴

این راه حل واقعا غلط، منی ک واقعا مصرف کننده هستم اگه خیلی از چیزامو بفروشم ب امید اینکه ماشین ثبت نام کنم و در نیاد چی؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۰۹

این کارکلاه گذاشتن برسرمردم عادی است اولا شرکت در قرعه کشی حق همه است چه پولدارچع بی پول دوما کسی که پول ندارن ومشکل داره از این حق برای گرفتن مثل ۵۰تا ۱۰۰میلیون استفاده میکنندولی با بلوک شدن دوبارهمون بیچارفقراین حق را از دست میده همین که دلابازان وقیعترمیشوندبا اجیر کردن اون فقیروهزارترفندپولها را میریزن توی این مسیروخودروگرانترمیشوداخریش هم هدف نابودکردن فقیرست نه رانت خوراکی ودلابازان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۰

به نظر من باید یک نهاد نظارتی باشه هر ماه بیاد خودرو خریداری شده را ببینه که آیا دست مصرف کننده هست یانه اگر نه که ماشین به نفع دولت مصادره کنند اینجوری کسی جرات فروش حواله یا خودرو رو نداره تا ۵سال حداقل

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۲

سلام درود خدا شاهد ایران خودرو و مسئولان مردم را مخسره کردن بیش از ۳۵ بار هست ثبت‌نام کردم اسم در نیامده ایران خودرو هربار۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ خودرو برای فروش میزاره ولی بیش از ۶ عالی ۷ میلیون ثبت‌نام میکنن که هر ثبت‌نام مبلغ ۳۵۰۰۰ هزارتومان هست کی ۳۵ هزار تومان ضربدر ۶میلیون کنی یه چیزی حدود چندین میلیارد هست که ايران خودرو ۴۵باری ثبت‌نام کرده هر بار چندین میلیارد از مردم میکشن ،،،،،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۵

با این روش پول میره تو جیب سرمایه دار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۸

بابا همه دلالان دارند سکته می‌کنند چون پول دارند می دهند که گواهینامه وکارت ملی بخرند ولی حاضر نیستند پول توحساب کسی بمونه تو این روزگار پس شلوغش نکنید دلال های محترم این روش خوبی که ماشين صفر از کارخانه بخریم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۱

برنده؟خخخ خریدار ماشین ایرانی و چینی در هرصورت بازنده ست.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۰

باسلام بنده چهار ماه پیش پارس داشتم فروختم بچم بیمارستان بود الان برگشتم بخرم باید دو برابر خودرو را بپردازم که توان ندارم الان باید طلا هرچی دارم بفروشم در این طرح شرکت کنم و نمیتونم شرکت کنم پس همه جا دلال بازی میشه هرکی توان داره میتونه ما که توان نداریم تشکر از حمایت شما

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۶

باسلام آقا سند ۲ ساله براشون بفرستید شخص خود من ۴ ساله هم بدن قبول دارم آقا من فروشنده نیستم چرا اینو درک نمی‌کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۴۳

بهترین راهکار هستش فعلا.اونایی هم که اعتراض میکنن از دسته دلال ها هستند .اگر خودرو میخوای پول نداری برای چی میخوای ثبت نام کنی .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۵۶

اتفاقا طرح بسیار عالی و بنوعی مصرف کنندگان واقعی میتونن در این طرح ثبت نام کنند قبلا خانواده هایی بود که حتی ماشین هم داشتن ولی دو یا سه نفر از اعضای خانوادشون ثبت نام میکردن و بیست هزار تومان فقط هزینه کافی نت میدادن ولی الان با این طرح افرادی واقعا مصرف کننده هستن میتونن شرکت کنن، از دید من حداقل هفتاد درصد پول خودرو باید در حساب متقاضی موجود باشه که بتونه ثبت نام کنه.نود درصد مخالفان این طرح یا دلال هستن و یا به عبارتی دیگر هم خر را می‌خواهند و هم خرما را.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۸:۵۷

باسلام ، این طرح هرچند که از گناه خودرو سازان کم نمیکنه ولی شاید درصدی دست دلالان را کوتاه کند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۲

شما که به طرح دادن استاد هستین یه طرح هم واسه اونا که 35 تا 40 بار نوشتن بکنین اونوقت دور هم که جمع هستین مسخره خودرو ساز خارجی حتما هم میکنین خجالت بکشین ..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۷

سلام ودرود.این شرط نه تنها از ورود دلالان جلوگیری نمی کند بلکه راه دلالی را هموار می کند ودلالان با پرداخت مبلغی به اشخاص و واریز وجه خودرو به حساب متقاضی خیلی بهتر زودتر به هدف خود می رسند .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۸

آقا اینطوری فقیر هرروز فقیرتر و پولدار دلال جماعت هرروز پولدارتر میشن شما اگه راست میگی بیار قرعه کشی حدف کن کدبندی کن هرشهررو مثلا کسی که گواهینامه داره و ماشینی به نامش نیست رو طبق یه تاریخ مشخص شروع کن به نوبتی کردن مردم اون شهر که به همه به مرور زمان در بیاد ولی شما نامردین ازاین کارا بلد نیستن فقط به فکر خودتون هستین جیبتون پرتر شه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۱

با سلام با این طرح هر گز دلالان با پول خود قمار نمی‌کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۶

طرح بلوک کردن وجه خودرو خوبه ولی کافی نیست درثبت نام کاهش قابل توجهی خواهدداشت طرف پول دوچرخه نداره خانواده ای گواهینمامه گرفتن جهت ثبت نام وفروش حواله به دور و بر خودتان نگاه کنید ۹۹درصدبرنده شدگان حواله فروختن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۱۲

.اگر به فکر مردم بود واردات خودرو را به مقدار مشخصی آزاد می‌کرد تا این به اصطلاح خودرو سازا خون مردم رو توشیشه نکنند اختلاف قیمت بین بازار و کار خانه روهم خودشون به وجود آوردند که ملت برای سود صف بکشند والا اگر خودرو در نمایندگی ها به قیمت کارخانه عرضه می شد واقعا تعداد ۹میلیون خریدارپیدا می شد؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۱۴

به سرپرست خوانواها خودرو بدهید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۲۶

آقا فقط یه راه داره اونم اینکه بگن کسای که بالای۳۰ یا ۴۰ بار ثبت نام کردن حتما تعلق می‌گیرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۸

بهترین طرح والا موندیم تواین گرونی از بچه ها خجالت میکشیم باید پس اندازمونو بدیم فقط زد چروک بخریم انقدر قصه خوردیم پیر شدیم الان یه سال ثبت نام میکنم انقدر منتظر ج اس مس شدم چشام کور شد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۹

واقعا. ملت با حالی داریم. میخوان. قیمت بازار ازاد بالا باشه. بعد برن لاتاری شرکت. کننن اگه برنده شدن برن پرایدشون تو بازار ازال بفروش. یکم. ده میلیونم بزارن روش ماشین صفر از ایران خودرو بگیرن. مگه چندسال پیش قرعه کشی بود هر کی پول داشت. ماشین میخرید هر کی هم نداشت. نمی خرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۹

بهترین راه حل بلوکه شدن است عزیز من تو که پول نداری چرا امارو بالا میبری میخای حواله بفروشی بازم بازار خراب میشه زحمت بکش وجه بزار مثل ما .بعد کسایی که 10میلیون تو جمع حسابشون نیس از کجا میخان بیارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۲

مسخره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۴

این یک کار بی فکر ونسنجیده است که انجام دادن که یک عده کم درآمد را حذف کردن از قرعه کشی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۵۳

به نظرمن دولت باید کاری بکنه که سرپرستان خانواری که ماشین ندارن صاحب خودرو بشن که با لیست ساده می شه این کارو انجام کار زیاد دشواری نیست با این کار دست دلالان قطع می شه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۵۶

خواهشمندیم از مدیر ایران خودرو کسانی که وجه به حساب میریزن دقت کنند پلاک انتظامی به نام خانمشون هم باشد غلط است نزارن برنده بشن شانسو به اونایی بدین که کل خانوادشون پلاک انتظامی ندارن ممنون از ایران خودرو که بررسی میکنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۰:۵۹

ما تا الان چند بار برای سومین فرزند م درطرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده ایم چرا برنده نشدیم ۰۰۰؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۰۱

کی خیر ایران خودرو به مردم فقیر رسیده که این راه حل دوومیش باشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۰۱

سلام‌اتفاقا‌این‌روش‌بلوکه‌کردن‌پول‌روش‌خوبیه‌‌ چون‌آدمهایی‌هستند‌۴تا‌ماشین‌به‌نام‌همسرشان‌‌یا‌ فرزندانشان‌ میزنند‌‌تا‌در‌قرعه‌شرکت‌کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۱

من به شخصه اگه برنده بشم خودرو رو میگرم وچون نمیتونم مبلغ این خودرو رو خودم کمال وتمام پرداخت کنم ازدوستان وفامیل قرض میگیرم تا بعد که برنده شدم بفروشم وبتون باسودش یه خودرو ارزان بخرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۴

مگه داریم مگه میشه بازم به نفع دلالان کشورم خو اینقدر دلال آشنا هست که به آدم پول میدن بریزی حساب بعد با 130/140 میلیون سود ماشینو ازت میگیرن چرا به فکر قشر ضعیف جامعه نیستید البته تا بوده و هست همینه سیاست پولداری پولدار،پولدارتر فقیر ،فقیرتر خدا قوت . شاید با طلا و قرض می‌تونستیم کاری کنیم اونم از ملت گرفتید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۶

چرا برای هیچکس در طرح فرسوده ماشین درنمیاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۹

قطعا طرح خوبیه و خودرو به دست مصرف کننده واقعی میرسه .ایکاش زودتر اجرا میشد . دوره قبل ۹۰ درصد آدمهایی که می دیدم ثبت نام کردن قصد فروش امتیاز داشتن. البته اگه خودروسازها عرضه و تقاضا رو رعایت میکردن این همه داستان درست نمیشد الان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۹

به جای این کارا اول بیان خانواده های که ماشین ندارن اولویت قرار بدن البته اگه واقعا میخان کاری برای مردم انجام بدن و به فکر مردم هستن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۳

سلام ایران خودرو هیچ کارخانه ای در دنیا به پات نمیرسه.هرچی به عقلت میرسه انجام میدی مسخره بازی واقعا ی بار به فرزند دوم خودرو تحویل داده میشه الانم باید این طرح تو قرعه کشی انجام بشه. موندیم چیکار کنیم .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۲

من تاالان توشهرماندیدم که طرح جوانی جمعیت که خودم چندین باره وطرح عادی کسی ماشین ببره که بخوادحواله بفروشه هرچی هست به ثروتمندرسیده ودادن همش کلاهبرداریه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۲

سلام چرا مسئولین کسانی که تا بحال ماشین نداشتن اولویت قرار نمیده. تا حق به حقدار برسه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۰

این طرح جدید هم خودروساز گذاشته نه تنها مصرف کننده واقعی ب زحمت وضرر میندازه ،بلکه پای واسطه ها و اجاره کارت ملی و،،،رانت بیشتر برای دلالها ،بهتر و وسیعتر میشود ،و جاده مصرف کننده را روز بروز باریکتر میکنند ،،خیر واقعا طرح ،بلاک کردن پول خوردو ،نه حکم شرعی دارد و هیچگونه وجاحت قانونی در اصل معاملان را ندارد ،، پس بیخود ترین ،طرح هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۲

من نه ماشین دارم نه می‌خوام از این دو فرغون ساز ماشین بخرم.فقط اومدم کامنت بخونم.متاسفانه هر کس به فکر خودشه و فقط اون کاری که به صلاح خودشه رو مطرح میکنه.واصلا به فکر هم نوع و هم وطنش نیس.خلایق هر چه لایق

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۲

اگه میخوان کار درستی انجام بدن، به خانوادهایی که ماشین ندارن ماشین بدن نه به کسی که دلال هست یا چندتا ماشین داره. دولت به راحتی میدونه کیا ماشین دارن و کیا ندارن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۷

تنها راه حل بحران ایران بر داشته شدن تحریمهاست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۹

واقعا.کجا سراغ دارید که دو خودرو ساز انحصاری هر بلایی دوست دارند سرشان می آورند وکسی هم پاسخگو نیست پراید هفت میلیونی را کرده اند قیمت بنز آلمان وتازه اونم باقرعه کشی میدن با هر شرطی که به نفع خودشان وباند های مافیایی شان باشد اگه مردم ونیازمندان واقعی اینقدر پول داشتند که خودرویی با مدل پایین تر تهیه می کردند من بازنشسته با خانواده ام بیش از ۶۰ الی ۷۰ بار ثبت نام کرده ایم ولی خبری نشده لطفا اینقدر شرط وشروط به نفع سرمایه داران ودلالان اعمال نکنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۱

بهترین راه،اول ازدهک های پایین تاپنج وشیش ،شروع کنن بدن،اونی که نوشته سرپرسته بهش بدن .الان من خیلیا میشناسم تویه خانواده به دونفرشون حتی سه نفرشون برنده شدن، خانوادهایی هستن ۴نفرشون هم مینویسن درنمیاد،این بی عدالتیه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۷

این طرح واقعا خوبه دیگه کسایی که الکی ثبت نام میکنن و فقط برای فروش حواله هستند.حذف میشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۱

عالیه . راهکار خوبیه برا قطع دست دلالا وحواله فروشا اگر یه چیزی میخوای باید از چیزای دیگه صرف نظر کنی مثلا از طلا یا ماشین مدل پایینت بگذر و پولشو بریز تو حساب مثل امثال من. ولی بعضیا هم خدارو میخوان هم خرما

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۵

سلام مساله خودرو رو الکی پیچیده کردن قرعه کشی لازم نیست به هر سرپرست خانوار یک حواله خودرو غیر قابل فروش بدن که کسی که احتیاج به خودرودارنتونه خودرو رو خریداری کنه بعد در موقع تعویض پلاک هم سندی مبنی برتا پنج سال حق خرید فروش نداره انوقت ماشین بدست مصرف کننده واقعی میرسه وگرنه دلال صد تا کارت ملی رو پول میده ماشین میخره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۶

چرا پیامم نصفه خودش ارسال شد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۲۵

این طرح برای کسایی خوبه که 200 . 250 میلیون تو حسابشون باشه اونم نه حساب اصلیشون بلکه حساب فرعی شون. بعضیا تنها امیدشون این بود که اگه یک در هزار اسمشون در اومد بتونن امتیازشو بفروشن و بزنن به یکی از زخم های زندگی شون آخه کسی که ماهی 2/5 حقوقشه چجور میتونه هیچی نخوره و فقط پس انداز کنه که حالا کی 200 تومن جور بشه که بتونه ماشین بخره اونم اگه اسمش در بیاد. به نظر من این طرح بی اثره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۶

یکباره بگین طرح شرکت سرمایه داران کار رو تموم کنین دیگه چرا خودتونو مردم رو‌گول میزنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۷

خودرو فقط به سرپرست خانوار بدهن مثل یارانه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۸

این طرح بلوکه شدن خیلی عالیه چون منی که ماشین ندارم و پولم به اندازه ماشین صفر از کارخانه است و اگه بخوام از بازار خرید کنم باید 10 مدل پایین تر مدل سال را باید با همان قیمت بخرم بنظر من هرکسی با این طرح مخالف باشه قطعا در سود دلالیش دچار مشکل میشه حالا چه نماینده مجلس باشه چه هر کس دیگه ای

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۵۲

لطفاً نفر هایی که زیاد ثبت نام کردن و ماشین هم به اسمشان نیست بدهید من تا الان سی بار ثبت نام کردم باید الان هرچی دارم بفروشم تا بتونم ماشین به قیمت دولتی بخرم میشه دلال را از این قرعه کشی برداشت دلال پول داره می‌تونه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۵۴

..خب به کی بگی که پراید شده ۳۰۰ میلیون...چند ساله خودرو ندارم و به امید قرعه کشی ها ثبت نام میکنم.خدا لعنت کنه شما رو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۵۶

. این قانون ای مزخرف میزارن منی که قرار طلا بفروشم بزارم بانک اگر برنده نشدم تکلیفم چیه کی میاد ضرر ماعارو جبران کن ،بس کنید این اعداد واطواراتونو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۰۴

بااین اعمال پولدار ،پولدارتر میشود و فقیر ،فقیرتر میشود لطفا چنتا مسئول باسواد درراس کار خود قراردهید .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۵

بله این کار درست هست تعداد زیادی که‌ هدفشون فروش حواله خودرو هست رو حذف می‌کند باید اين طرح شامل همه میشد وقطعا این طرح موجب خرید خودرو توسط متقاضیان واقعی می‌گردد الان بیش از۹۵درصد از شرکت کنندگان با هدف فروش حواله شرکت می‌کنند که در آخر خودرو به دست دلال می‌رسد بهترین راه برای متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۲۰

فقط به تفع پولدار هس عملا دارن ضعیف کشی میکنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۲۵

بر حسب تاریخ گواهینامه و اولویت کسانی که تا بحال هیچ خودرویی به اسمشون نبوده بهترین راه حله،اینجوری همه شرکت کننده ها هم یک دفعه هجوم نمیارن مرحله ای ثبت نام میکنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۱

سلام خدمت مردم عزیز که سایپا باکلک می گه دوتا محصولش به فروش می رسونه وسایت کلا می بنده وهیچکس ثبت نام نکرد بعدم اعلام کردن تمام شده واسامی اعلام شده فکر می کنن مردم . نمی فهمن حالا .می خوای بپیچونی که محصولاتت نفروشی چرا الکی مردم وقتشون تلف می کنید چرا مردم آزار میدی می خوان تو بورس سایپا وایران خوردو بفروشن که سود کنن اما مامردم .می فهمیم دوسری تاالان سایپا سایت بسته ونگذاشت حتی یک نفر ثبت نام کند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۴

با این کار فقط خود شخصی که خودرو نداره میتونن خودرو بگیرن و دلال بازی حذف میشه خیلی ها هستن ثبت نام میکنند به خاطر فروش حوالشون به دلال ها اصلا براشون مهم نیست میگن سنگ مفت گنجشک مفت اسم مینویسیم شد حواله رو میفروشیم که باعث میشه دلال بازار رو کنترل کنند اگر کسی ماشین خودش رو میخواد نو کنه با این طرح میتونه ماشینش رو بفروشه و با پولش ثبت نام کنه . وقتی خریدار واقعی تو لیست باشد دیگه قرعه کشی حذف میشه و به همه آنهایی که ماشین میخوان خودرو میرسه مثل شرکت سایپا در مورد کسانی که خودرو قدیمی دارند هم که خودرو فرسوده جزو حساب وکالتی نیست پس این طرح از نظر بنده طرح خوبی هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۶

اینکه به سرپرست خانواری که تا حالا ماشین به نامش نبوده و گواهینامه هم داره،فکره خوبیه ولی بلوکه شدن پول تو حساب قطعا به نفع همون دلال و سرمایه دار است راحت میتونه کارت ملی اجاره کنه و پولو بزاره تو حساب و از صاحب کارت ملی هم کلی سفته میگیره که یه موقع باخت نده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۸

واقعا جای تاسف داره چقدر ظلم چقدر بی عدالتی کسی که میخواد وسیله بفروشه طلا بفروشه پول جورکنه بریزه به حساب بعدش ماشین درنیاد تکلیف چیه ایا میشه بعدش بااون دوباره همون جنس فروخته شده رو خرید؟؟؟؟؟؟؟ این مسئولینی که میشینن طرح میدن کاش یکم فهم ودرک وسواد داشتن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۰

برعکس خیلیم طرح خوبیه شرکت کنندهای غیر واقعی اردور خارج میشن وشرکت کنندها نصفم کمتر میشن وبرای جلوگیری از دست دلال باید سند تا دو سال در رهن شرکت بماند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۶

بازم سرمایه دار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۹

سلام اتفاقعا بهترین راه حل هست عده ای شرکت میکردن پول خرید خودرو هم نداشتن بعد قرعه کشی که ماشین بنامشون درمی امد حواله خودرو رو میفروختن من که خودم ۳۰بارشرکت کردم شانس برنده شدن برام نبود الان بهتره شده کسی پول نداره شرکت نمیکنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۰

.بجای اینکه بیاییم چند ماه این ۲شرکت. را تحریم کنیم در عوض می‌خواهیم از روی هم رد بشیم که به ماشین برسیم،به ما چه که طرف یا طلا داشته باشه یا ماشین،طرف با هزار امید که شاید اسمش در بیاد طلاها را بفروشه،یا یه بدبختی که گیره میخواد اسمش در بیاد تا با پول حواله بتونه یه کاری بکنه،کجای دنیا قرعه کشی دارند،کجای دنیا پول را چند ماه تا یه سال به حساب خودروساز واریز می کنند،این همه سال ماشین نداشتم یه سال هم روش،بجای اینکه خودروساز به دست و پای مردم واسه خرید بیوفته،ما داریم به اونها منت میکشیم،از ماست که بر ماست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۰

میتوانند طرحهای سختگیرانه دیگر را اجرا کنند مثلا دفترخانه ها و بنگاهها را تهدید کنند که اگر هر دفترخانه ای قرارداد فروش این خودروها را بنویسد خلاف کرد و پلمپ کنند در این صورت دلالها بدون داشتن مدرک قانونی اقدام به خرید از طرف مقابل نمیکند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۴

بهترین راه فروش اینه که ایرانخودرو این تعداد ماشین را از طریق نمایندگیها بدون قرئه کشی وارد بازار کند اینطوری هم خودرو ارزان خواهد شد هم نیازمند واقعی به خودرو خواهد رسید هم دست دلالان کوتاه خواهدشد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۸

شما که فقط میخواهید ماشین های خودتون رو بفروشین چه قبل از این طرح چه بعدش اگه شما واقعا به فکر مردم بودین ماشین های بی کیفیت رو با بالاترین قیمت به مردم تحمیل نمیکردین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۳

هیچ دلالی پول واریز نمیکنه بنام کسی دیگه این طرح حداقل برای آنهایی که واقعا ماشین ندارند وپولشان جوره عالی هست نداری چرا بخری

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۹

سلام خسته نباشید..به نظرمن اگه واقعامیخواهیدبه نفع مردم کاری انجام دهید.بهترین راه این هست که به تمام مردمی که واقعانیازبه ماشین دارن اجازه اسان داده شودتابه ماشین برسن.مردمی که هیچ ماشینی ندارن نه کسانی که چندین ماشیندارن..اگه اینکاروانجام دادیددرسته..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۱۱

بهترین کار ممکن است.چون هیچ دلالی پولش را بنام کس دیگری نمیزند.باید از اول هم همین کار را میکردند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۲۲

من اصلا خودروی ندارم بخدا حتی 50تومان پول هم ندارم اگر ثبت‌نام می‌کنم به این خاطره که اسمم دربیاید حوالم بفروشم بلکم بتونم یه ماشین مدل پایین بخرم این طرح شما فقط به سود سرمایه داران هست و دلالان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۱۵

اول باید به سرپرستان خانواده هایی که تا حالا هیچ ماشینی نگرفتن بدن بعد به دلال های ماشین که بازارو قبضه کردن لعنت به این قوانین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۲۳

به نظر من باید بررسی کنند کسانی که بیش از ۴۰ بار شرکت کرده اند و هیچ خودرویی به نام ندارند حداقل به یکی از اعضای خانواده خودرو بدهند .مثل خانواده ما 😢😢😢

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۲۵

اونی که اسمش توی قرعه کشی در میومد چطوری میخواست ظرف سه روز ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون جور میکرد؟ این طرح کامل نیست ولی بهتره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۷

سلام این طرح شامل مادران فرزند اوری هم میشه ایا این که نشد هرروز یه نقشه واسه ما بیچاره هامیکشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۵۷

خداوند بر اموات کسی که این تصمیم عاقلانه و خوب را گرفته رحمت کند. این شرط یا تصمیم تصمیم بجایی و اگر این شرط اجرایی شود شاهد احقاق حق مصرف کننده واقعی و قطع دستان دلالان و کلاهبرداران و مبارزه با فساد را شاهید خواهیم بود. از گروه ایران خودرو بسیار متشکرم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۱۳

واقعا کار اشتباهی هست من خودم شخصا متقاضی خودرو هستم می‌خوام برنده شدم طلا هام بفروشم نمیشه اول طلا بفروشم بعدش برنده هم نشم پول نقد هم که نداریم انقدر

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۲۳

به نظر من این پول بلوکه شده مردم در بانک برای ثبت نام ماشین بورس عین بورس هاپولی می کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۲۹

به به ، چه مردم باهوشی ، تو رو خدا ، گربه محض رضای خدا موش نمی گیره 😀😀😀😀

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۳۲

اگر اقایان هامی قشر طبقه پایین هستند خودرو را به خانواده ای بدند که اصلا در ان خونه ماشینی بنام هیچ یک از عضای خونه نداشته باشند مثل پدر .مادر یا فرزند متشکرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۳۶

بنده قصد داشتم ماشین مدل قدیمی خودم رو بفروشم و اگر پذیرفته شدم تبدیل به احسنت کنم ماشینم رو. کدوم از کارمند و کارگرهای جامعه کنونی پول نقد داره که بتونه بزاره حساب وکالتی؟! این طرح مختص برنده شدن دلالان خاص برنامه ریزی شده و لاغیر. حسبی الله و نعم الوکیل. طرح گردن کلفت تر کردن دلالان است و بس.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۴۹

بهترین کار اینه که قرعه کشی حذف،فروش خودرو با قیمت مصوب آزاد شود این دلالان و بنگاههای فروش خودرو هر چه سود کلان کردن دیگه بسه شونه بذارید مردم نفس بکشن این سیابازی ها رو هم جمعش کنید سود اختلاف قیمت خودرو از کارخونه تا بازار رو از این جیب به اون جیبتون نریزید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۵۲

منم موافقم وقتی هرنفری ۲۰ ثبت نام داره تا یکی یادوتا برنده باشه این صف طولانی ثبت نام قطع میشه وهر کسی شرایط واریزی نمی تونه زرنگ بازی در بیارندمن موافقم هرکسی با نظم میتونه تصمیم بگیره ثبت نام کنه اینا میگند نظم درجه اول دمت ون گرم ای ول

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۵۶

تا بوده همین بوده که با این نرخ‌های دستوری و این شرایط دلال و سرمایه دار بیشترین سود را میبرند و مصرف کننده واقعی همیشه متضرر میشود تنها راه نجات این اقتصاد ، آزاد شدن نرخ‌ها و واقعی شدن قیمت تمام جنس ها است ، البته به شرط بالا رفتن درآمد مردم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۱

من خودم ماشین پراید دارم میخواستم پراید تعویض کنم به اسم خانم خودم،اما الان با این شرایطی که گذاشتن هرکسی نمیتونه شرکت کنه بازم به نفع دلال کسی که پول داره میشه مصرف کننده واقعی نمیتونه ماشین ثبت نام کنه، مملکت ما هر کاری میشه به نفع دلال سرمایه دار میشه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۵

پژوپارس اتوماتیک

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۰۰

اگر واقعا عدالتی وجود داره!!!!! به کسایی که دریک خانواده ماشین به نامشون نیست امتیاز ویژه بزارن که به خریدار واقعی ماشین برسه!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۶:۲۲

واقعا شما نمی‌دونید دلال کی هست...ماشینارو میبرن بازار آزاد میفروشن چرا ایران خودرو ک سالانه یک ملیون ساخت ماشین داره نمیتونه خودش ب همین قیمت از کارخانه بفروشه دست نمایشگاه دارا رو کوتاه کنه اگه بخوان میشه چون ب نفعشونه .این دکون دستگاه رو را انداختن .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۲۰

به نظر من طرح فرسوده را گسترش بدن هم قراضه از کشور جمع میشه وصرفه جویی اقتصادی ومحیط زیستی داره واقلب صاحبان فرسوده قشر ضعیفن..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۳۷

من الان ۴ ساله نتونستم بخرم ،یعنی ۴ساله ماشین ندارم ولی به نظرم اینکه وجه تو حساب باشه بهتره دیگه از بازار آزاد نمیخرم.البته به شرطی که قیمت کارخونه ثابت بمونه تا دو سال دیگه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۱

این بی انصافی هست که ما نتونیم با این طرحی که گذاشتید شرکت کنیم درقرعه کشی من و همسرم هرکدام۳۹بارثبت نام کردیم اما اسممون در نیومد وازاین به بعد هم نمیتونیم شرکت کنیم بخاطر طرح جدیدتون به اقشار کم درآمد هم توجه کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۰

واقعا چرا من 5بار خودرو فرسوده ثبت نام میکنم اسمم در نمیاد لطفا برسی کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۰۹

حالا من موندم اگه بخوام ماشینمو بفروشم و برای قرعه کشی ثبت نام کنم اومدیمو من برنده نشدم ایا با اون پول دوباره میتونم اون ماشین قبلیمو بخرم صددرصد نه نمیتونم بازم فقط به درد دلالان میخوره والسلام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۱۲

اصلا مگه میشه وارد شد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۱:۲۳

یکم به فکر قشر ضعیف هم باشین همه کارای شما برای سرمایه دار ها هست بنده نه ماشینی دارم نه پلاکی به نام از وقتی قرعه کشی افتتاح شده ثبت نام میکنم هنوز که برنده نشدم الانم که میگین پول باید تو حساب باشه با کدوم سرمایه درحال حاضر این انصاف نیست یکم به فکر مردم بیچاره باشین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۲:۴۷

بخدا خودشون نفع بیشتر از مردم میبرن.میخان مثل بورس مردم رو بیچاره کنن . کسی که طلا و ماشینش رو میفروشه اگه برنده نشه چی برسرش میاد. یکم کارشناسی تر باشین . ایده تونم مثل حرفاتون باد و هواست. یکی مثل من تا الان پلاک بنامم نبوده .الانم بخوام زندگیم رو نقد کنم بعدشم برنده نشم کی جواب گو هست. بخدا رحم ملت کنین .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۰۷

پول ما بلوکه شد و در قرعه کشی برنده نشدیم اونوقت کی پول ما آزاد میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۰۸

وجدانا ببا این کار فقط دلال سود میبره نه مصرف کننده واقعی شما فقط کار رو برا این دلال ها هموار میکنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۴۱

ای کاش به کسانی که واقعاحقشون برنده بشن اماکه چه فایده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۵۶

سلام ؛ باید شخص ازاد باشه برا ثبت نام شاید ی نفر در لحظه ثبت نام پول نداره برا بولکه کردن ولی سرمایه داره برا بعد برنده شدنش بفروشه حسابش رو پرکنه پس رو حساب وکتاب طرح پیاده کنید و منطقیش اینکه تا یک سال شخص برنده برگه سبز به نامش به رنگ قرمز ثبت بشه بدون خرید و فروش و بعد یک سال برگه سبز به نام شخصی ک ثبت نام کرده بوده ثبت بشه تو سیستم راهور و با طرح های الکی مردم رو از دور خارج نکنید و اینقدر مردم اذیت نکنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۰:۴۸

من طلا پس انداز دارم اگه بفروشم وخودمو برنده نشم خسارت منو کی میده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۱:۰۰

بهترین روش برای تا حدودی کوتاه کردن دست دلالان روش بلوکه کردن قیمت خودرو. و رسیدن خودرو به دست نیازمند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۲:۳۳

کسانی که پول توحساب دارن حتما ماشین هم دارن لطفا اجازه بدین کسانی که پول ندارن تو قرعه کشی شرکت کنن پولدارا برن بازار آزاد خودرو بگیرن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۲:۴۲

واقعا روشی افتضاحی هست شما میخوای دست دلال رو کوتاه کنیدیا این روش دست آدم های عادی که به زور میخوان یه ماشین بخرن رو از ریشه میبرید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۰۶

آخه انصافه این طرح؟من نوعی که از قشر ضعیف جامه هستم تنها امیدم به این بود قرعه کشی بشه.من میخوام طلا بفروشم وسایل برنجی وبرنز ومسی خونم رو بفروشم بزار تو حسابم اگه مثل این ۴۰بارکه ثبت نام کردم در نیومد و همه چیز هم طبق معمول هرروز میره بالا و پول بی برکت میشه اونوقت با پولم یه چرخ هم نمیتونم بخرم تا برسه یه پراید‌.میشه برامون آرزوماشین داشتن.با این روش امثال من بدبخت ترمیشه ودلال هم همیشه یه راهی داره برا بردش.فکراشتباهی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۱۰

بنظر من این طرح عالیه چون دلال ها به این راحتی نمیتونن چندصد ملیون پول به کسی بدن. بعدم بر فرض مثال بدن مگه به چند نفر میتونن بدن ! کافیه یک نفر بازی در بیاره بعد همش میشه ضرر .گمان نمیکنم دلال چنین ریسکی بپذیره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۱۰

ازریشه وبنیه اشتباه.بااین روش دلال برنده وامثال من بازنده میشن.هرچی داشتیم بفروشیم و نقدکنیم به اسممون در نیومد جریان چیه؟به کی باید گله کنیم ضرر ما رو با این وضعیت مملکت کی به گردن میگیره.خواهشا به فکر مردم عادی باشیدعکس کنید که فکرباشه نه ازاین فکرها که قشر ضعیف رو داغون کنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۲۷

این چه نقشه ای که کشیدید.گیریم که ظرف میخوادحواله اش رو بفروشم از رو بدبختی و مشکلات میخواد به یه دردش بزنه حق قانونی خودش دوس داره بفروشه.کی از ماشین صفر بدش میادمیخوادبزنه به یه دردش.چراگیردادید به فروختن حواله.اونی که بخوادبفروشه یه راه دیگه رو انتخاب میکنه با بلوکه کردن پول که نمیتونید دست دلال رو کوتاه کنیدعرضه زیاد بشه قرعه کشی قانونی وانصافی بشه دیگه ظرف خودش میدون بفروشه یا نگه داره لابد گرفتاره دیگه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۵۸

با سلام لازمه ذکر کنم اولا محدودیت بزارن برای کسانی که تازه گواهینامه گرفتن هم بخاطر ناشی بودن در رانندگی هم کم تجربگی(از سه تا پنج سال)دوما برای کسانی که هیچوقت ماشین دریافت نکردن یا تعداد ثبت نام آنها از ۱۵ بار بیشتر است خودرو بدهند.سوما به کسانی که دلار یا هر گونه ارز مسافرتی دریافت نکردن. محدودیت بزارن.چهارما سرپرست خانوارها رو در نظر بگیرن مخصوصا کسانی که تازه ازدواج کردن یا میخان ازدواج کنند چون لااقل کمکی به زندگی جدید و مشترکشون خواهد بود.نظر بعدیم اینه که استان ها و مناطق محروم در اولویت باشن.چون تهزان حتی پیاده روهاش هم ماشین گرفته و جای قدم زدن عابر رو نداره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۴:۱۱

اگه خرید ممنوعه پس چرا حواله خرید میشه،طرف حواله ماشینی که قراره ۹۰ روز بعد بگیره را فروخته،بعد سه روز ماشین را پلاک زدن و جریمه کردن، رفته عدم خلافی گفتن ماشین جدیدتو جریمه کردن،به خریدار حواله زنگ زده ماشین را گرفتی مگه؟؟گفته بله،من آدمشو دارم یه روزه بهم دادن،این سه روز معطل پلاک گرفتن بودم،الانم فروختم و قبض جریمه را هم بگو پرداخت میکنم،حالا بشینین چونه بزنین،بحث کنین،آقایون معلوم نیست، خریدار شاید خود ایران خودرو یا نفوذی شان باشه تا این قرعه کشی فرمایشی را هم از مردم گرفتن،کی سود میکنه و کی سود را میبره،فقط خودرو ساز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۴:۱۵

بنده از سال 99دارم ثبت نام میکنم حتی یک بار هم برنده نشدم این چجور قرعه کشییه الانم که پول جلو میخان یک دفعه بگین مال دلاله چرا مردم را مسخره میکنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۴:۲۱

خوب طلا می خواهد و یا ماشین اتتخاب با قشر مظلوم هست اگر دولت تا سه سال اجازه فروش ماشین را ندهد و بیمه نامه و عوارض بنام خریدار باشد با تحد نظر گرفتن دولت و تمام جریم ها و خلاف ماشین تا سه سال به ادرس خریدار برود کسی از کارت ملی کسی استفاده نه می کند و اگر شد دوسال در ارودگاه کار ایشان در خدمت ملت و دولت کار مجانی می کند و می تواند اهل اعیال خود را بیاورد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۵:۰۶

چرا از کشورهای موفق دنیا برای پیشرفت ملت و کشورمان الگو نمیگیریم هیچ کجای دنیا مثل کشور ما نیست که چند ماه قبل ازتحویل وجه خودرو را پرداخت کنی .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۵:۰۹

این بهترین روشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۶:۴۱

کجای دنیا خودرو بی کیفت با این قیمت سرسام آورد دست ملت شون می‌دهند تازه براشون هم هزار جور شرط میذارند واقعیت اینکه هیچکس به فکر اقشار ضعیف نیست سرمایه دارها هر روز به دارای هاشون اضافه میشه دهکهای پایین هر روز بدبخت تر میشن تنها راه مقابله با خودرو سازانی که خودرو گران و بی کیفیت دست مردم می‌دهند تحریم است .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۷:۱۲

بیا پروفایل افراد را چک کنید افرادی که بیش از یکسال ثبتنام می کنند در اولویت بیزارید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۸:۰۴

ماهای که به اینجور قانون‌ها شکایت داریم باید کجا بریم وبه کی حرفمون رو بزنیم؟بقران خنده داره اینجور قانون گذاشتن اگه رانت میگیرید امتیاز میگیرید از این شرکت‌ها مردم رامسخره نکنید بیایین قیمت بازار بزارین بقیشو بگیرین شما که گرفتین وسیر نشده اید.من خداشاهده نه متقاصی عادی هستم نه هیچ چیز دیگه دلم واسه این مملکت میسوزه که 9 میلیون آدم باید برای 20 هزارماشین مسخره بشن ا.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۱۰

به نظر من اصلا خودرویی برای فروش ندارند ...ورشکسته هستند فقط میخواهند اطلاعات مردم را برای تکمیل بایگانی کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۵۳

بهترین طرح هستش . شماهای که میگی ماشین و طلا باید بفروشم اگه برنده نشم ضرر کردم . نه خیر شما اگه ماشین و طلا بفروشی حساب پر کنی نهایت بار دوم یا سوم برنده میشی چون دیگه ثبت نامیها کمتر میشه دیگه ۱۱ میلیون نفر هجوم نمیبرن برای ثبت نام . بعد خیالتون راحت باشه اگه تا چهارسال پلاک نداشتید در اولویت هستید نه اینکه پارسال ماشین کرده باشید به اسم مادر یا پدرتون یا خانومتون بعد بیاید برنده بشید خیر اگه یادتون باشه سخنگو وزارت صمت چندماه پیش هم گفت اولویت اول کسانی هستن که چهارسال پلاکی به اسمشون نبوده یعنی اگه خودرو هم داشتی باید سال ۹۷ فروخته باشی و پلاکی تا الان به اسمت نباشه . درسته وارد ثبت نام میشی ولی خط خورده میشی اولویت اول کسانی هستن که چهارسال پلاکی به اسمشون نبوده باشه . حالا طرف ماشین کرده به اسم مادرش هی ثبت نام میکنه و میگه چرا به اسمم درنمیاد . داداش خیالت راحت به اسمت درنمیاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۰:۵۰

دیگه رواج داره شب بخوابن صبح یک قانونی بزارن نه مزیتهاش رو بسنجند نه ضررهایش رو همینجوری یرخی خیاری یه چی بگن که بگن ما بفکریم حالا بفکر کی خدا می‌دونه خدایی خودشونم نمیدونن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۰

تمام کارهایی که خودرو ساز انجام میده فقط به سرمایه دارهاست یک رویه مناسب برقرار شده بود که کسانی که خودرو ندارند با این طرح قرعه کشی بصورت برابر از شانس خودرو دار شدن برخوردار شوند اما سیاستها فقط به نفع دلال و سرمایه دار کسی که یک میلیارد پول در حساب خود دارد پنج نفر را به نام خود ثبت نام کرده و پول خود را دوبرابر میکند ولی کسی که خودرو ندارد نمیتواند ثبت نام کند. کسی که یک ذره عقل داشته باشد میفهمد که این طرح فقط به ضرر مردم و به نفع دلال و سرمایه داری است که مبلغ هنگفتی پول نقد دارد. البته قطعا این طرح ها دور از انتظار هم نیست چون رویه . کار با دلالان است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۲

روش خوبی بنظر میرسه...چندباری اجراییش کنن ببینیم تو عمل چجوره .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۲۳

سلام سوال من اینه درباره عرضه خودرو در بورس کالا:آیا قیمت واقعی این خودروهای ایرانی این قدر هست؟ بر اساس استانداردهای بین المللی؟آیا مثلا تارا قیمت واقعی آن 7000یورو(300میلیون) هست؟دیگه درباره پراید نمیخام چیزی بگم.باچرخی ساده در اینترنت خودروهای بسیار با کیفیت در سطح جهانی را میبینیم که با این مبلغ میشه خرید.حالا این خودرو در بورس با قیمت تمام شده 420 میلیون داره عرضه میشه،یعنی 9700یورو!! کیا،میتسوبیشی،هیوندای،رنو و بسیاری دیگر از خودروهای در کلاس جهانی با این مبلغ میشه خرید. سوال دیگه:آیا به قول شما اون مصرف کننده واقعی که ازش حرف میزنید مگر قشر ضعیف و متوسط جامعه نیست؟اگر بود که مرسدس میخرید نه پراید 300تومنی!حالا این قشر ضعیف همون مبلغ رو هم نداره،شما 120 تومن دیگه هم گذاشتید روش؟!همه جای دنیا خودروهایی هست که مناسب تمام اقشار جامعه و به صورت اقساطی و...عرضه میشه،طرح های تشویقی تبدیل خودرو فرسوده و... راه حل:1-بازار خودرو باید رقابتی بشه با واردات یا کمک به خودروسازان دیگر برای تولید خودرو ارزان قیمت2-از انحصار دو خودرو ساز خارج بشه 3-دولت سهام خودشو کامل از ایران خودرو و سایپا خارج کنه و خصوصی بشن 4-ابتدا به مادران در طرح جوانی جمعیت بدون قرعه کشی(نمیدونم کجای دنیا قانونی از سمت مجلس اون کشور صادر میشه ولی با کمال پررویی شرکت خودرو سازی اونو اجرایی نمیکنه) 5-بعد به سرپرستان خانوار هایی (نه اشخاص)که تا به حال یک بار ،نه خودرو از شرکت نگرفتند بلکه هیچ وقت خودرویی نداشتند بدون قرعه کشی و با تسهیلات واقعی(تسهیلاتی که با سودکم و بازپرداخت بالا)بدند6-بعد کسانی که تا به حال از شرکت خودرو نگرفتند7-البته قبل از همه اینها زیر ساخت ها برای این حجم عظیم خودرو ایجاد بشه(نه خیابان های درست و حسابی،نه پارکینگ ها و از همه مهمتر ،نه فرهنگ شو!!منظورم افرادی که پارکینگ هم دارن ولی خودرو داخل کوچه پارک میشه،و هنگامی وارد کوچه میشید فقط باید مواظب باشید آینه ماشین ها رو نزنید،چون شما مقصرید نه اونها!!دیگه اون بحث ها که بچه هامون یه توپ بازی بکنن نمیتونن به کنار،جرأت نداری بچه کوچیک رو حتی یک دقیقه بفرسی تو کوچه ،که کمی از بهونه گیری هاش بابت اینکه در منزل اونو زندانی کردی ،کم کنه؛به کنار) حرف زیاده.. درد دل هایی از یک جوون دهه هفتادی عاشق نظام جمهوری اسلامی و عاشق ایران سرفراز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۲۹

سلام الان این طرح مادران من فرزند چهارمم ب دنیا آمده الان ۱۱ماهه شده ولی هنوز ماشین ب اسم ما در نیومده ولی اونایی ک فرزند دومشون در عرض ۱ماه شده بهشون ماشین دادین باید ب نوبت ب مردم ماشین بدین ای قرعه کشی نباید بشه ب ما ظلم میکنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۹:۴۸

اونی که دارای چند فرزند است نمی تواند آن وجه رابریزد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۲:۲۴

حالا که دیگه به قول خودشون قرعه کشی داره تموم میشه یاد حذف دلال افتادن؟ اگه به فکر مردم باشن باید جلوی افزایش قیمت خودرو در بازار را بگیرن و ثبت نام آزاد بشه که هر کسی بتونه از کارخونه خودرو بخره... تا زمانی که قیمت بازار این همه اختلاف قیمت داره به هیچ نحوی دلالی حذف نمیشه و هر طرحی بیارن بدلشو میزنن... .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۵

سلام به نظر من این طرح فقط به درد پولدارها و سرمایه دارها میخوره مصرف کننده واقعی طرح کسی هست که پول نداره ماشبن از بازار ازاد بخره و مجبوره مثل ما پولش رو تبدیل به طلا کنه تا تو این بازار خراب و نابه سامان ضرر نکنه حالا اگه همین طلا رو بفروشه و. برنده نشه کل سرمایش بر باد رفته لطفا و خواهشا یه فکر دیگه کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۰ ۰۸:۳۴

پیدا کردن شخصی که در ایران زندگی می کند و تا کنون ماشین نخریده و نتوانسته بخرد خیلی ساده است .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۰ ۲۰:۳۱

بنظر من طرح عادلانه وعاقلانه ای نیست چون دلالها وسرمایه دار فقط میتونه پولش بلوکه کنه خودروسازها باید ابتدا به خانوادهایی که هیچ خودرویی ندارن وبنامشان نیست یک خودرو بدون قرعه کشی بدن حتی اگه تا ۶ ماه دیگه طول بکشه منکه تاحالا ۱۳ بارطرح مادران راشرکت کردم وبرنده نشدم و۴ فرزند دارم وهیچ خودرویی هم نداریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۱ ۱۴:۴۹

سلام من خودم بچه روستا هستم در سردسیر هم زندگی میکنم تا حالا خیلی ثبت نام کردم ولی تا الان هیچ برنده شدنی در کار نبود من واسه یه شهر رفتن باید صبح ها تو سرما برم سرخیابون که ماشین پیدا بشه یانه من کل زندگیم ۳۰تا گوسفند هست اینم بفروشم آیا برنده میشم یا بدبخت میشم من دیگه دستم به جایی بند نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۳ ۰۲:۱۷

بازم ب نفع دلاله

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۵ ۲۰:۰۲

سلام این طرح مال پولدارهای ما اگه 90تومن پول نقد داشتم طلا خانمم رو هم می‌فروختم ی ماشین مدل پایین می‌گرفتم ن اینکه با موتور برم بیام .خداوکیلی ی کم انصاف چیز خوبیه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۷

من علمش رو نداشتم فرد دلسوزی که راهنمام باشه هم ندارم که منم چه میدونم دلار و سکه جهت پایین نیومدن ارزش پولم ..متاسفانه هر دفع امید به برنده شدن داشتم و حتی برای افزایش قیمت و تورم وام هم گرفتم این مدت الانم که کم اوردم با این وضیعت موجود دارم ازش خرج میکنم با یه بچه کوچیک اونم تو شهر غریب برای خاطره یه لقمه نون حلال که هر دفعه جهت مرخصی زن و بچه رو تو سرما و گرما اواره راهن و ترمینال و…کلی دردسر اواره میشیم نه دلالم نه سرمایه دار و گذار فقط به خانواده نسبتا متوسط که جهت استفاده زن و بچه ام خودرو میخام و شاد بودنسون رو ببینم با تشکر از عوامل زحمت کش ایسنا لطفا تایید کنید چه دیدی شاید اون دیدن اگر ایندفعه برنده نشم دیگه حداقل دو دهه دیگه شاید بتونم بخرم اگر وضیعت اینطور نباشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۴

مصرف کننده واقعی پولش رو نرفته بده طلا و دلار چون مصرف کننده واقعی بوده پولش رو گذاشته حسابش که وقتی برنده شد بی دق دقه سریع واریز کنه و در اصل دنبال معامله گری و سود نیست و این طرح هم خوبه بنظرم دلال دل اینکه پولش رو بخابونه اونم تو‌حساب فردی دیگه رو نداره و اگر این کار رو انجام بده مطمئنا ثانیه های اخری اقدام میکنه ولی مصرف کننده واقعی همون اول اقدام به شرایط میکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۸

فقط راهش ماندن سند در رهن به مدت ده سال هست ودر برگ سبز با تیتر بزرگ بزند خرید و فروش به مدت ده سال ممنوع است و قوه قضائیه اعلام کند به شکایات این خرید و فروش حواله رسیدگی نکند