• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401110504125
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل خبرداد:

افزایش آمار خدمات مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی در اردبیل

افزایش آمار خدمات مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به افزایش آمار خدمات مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی در سال جاری در استان اردبیل، گفت: بیشترین سهم مالیات دریافتی از شهرستان‌های استان اردبیل بصورت مالیات بر ارزش افزوده و برای کمک به امور مختلف در شهرستانها هزینه می‌شود.

داریوش سرخانی مقدم ۵ بهمن در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری شده در استان جمع آوری شده است از شهرستان خلخال، ۱۲۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره ورزش و جوانان وسایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش آمار خدمات مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی، گفت : با راه اندازی سامانه برخط هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از خدمات مورد نیاز مودیان مالیاتی از جمله صدور گواهی مالیاتی، رسیدگی و صدور اظهارنامه‌ها، استعلام‌ها از طریق همین سامانه و به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل همچنین با یادآوری اینکه ۹۹ درصد از اظهارنامه‌های ارائه شده از سوی ادارات امور مالیاتی پذیرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر تسهیل در کار مراجعین به ادارات امور مالیاتی به خصوص رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی اتفاق افتاده است.

به گفته سرخانی مقدم از مجموع ۸۳ هزار اظهارنامه ارائه شده به ادارات امور مالیاتی استان در سال جاری ۶۳ هزار اظهارنامه راستی آزمایی و قطعی شده  است به طوری که ۷۵ درصد از مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده از سوی مودیان استان را شامل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعمال بخشودگی با حداکثر تخفیف برای بدهکاران مالیاتی ، ادامه داد: حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی برای تسهیل در امور اقتصادی استان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل قرار دارد.

در ادامه سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال نیز گفت: عدم مراجعه مودیان مالیاتی به فرمانداری و فقدان وجود اعتراض در بین کسبه و صاحبان حرفه و شغل‌های مختلف در این شهرستان حاکی از رضایتمندی افراد از نحوه عملکرد این اداره در خلخال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha