• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401110504174
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

هیچ بن بستی برای ثبت جهانی شهر رشت وجود ندارد

هیچ بن بستی برای ثبت جهانی شهر رشت وجود ندارد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی هیچ بن بستی وجود ندارد، گفت: همه مسئولان بایستی هر چه سریع تر موانع احتمالی سد راه این اقدام را مرتفع کنند.

اسدالله عباسی امروز، ۵ بهمن ماه در نشست بررسی راهکارهای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، افزود: صنایع دستی از مزیت ها و ظرفیت های گیلان است و مدیران دستگاه ها می بایست فرصت پیش آمده را قدر بدانند و تا حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفند امسال به منظور ارزیابی وضعیت رشت برای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، مشکلات را رفع کنند و اگر در این راه به مانعی برخورد کردند من شخصا پای کار هستم.

وی با اشاره به نامزد شدن شهر رشت برای ثبت با عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی نشانگر این تست گیلانیان همیشه تاریخ دارای نبوغ، نوآوری و اندیشه بوده اند؛ رشت مرکز گیلان است و همه اندوخته ها و سرمایه های ما در رشت متمرکز است و اینکه این شهر جهانی شود؛ نه یک موضوع ذهنی بلکه کاملا عینی است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه میراث زندگی زیبای پیشینیانمان باید حفظ شود، بیان کرد: این میراث می بایستی به نسل نو انتقال یابد و فرزندان این سرزمین در جای جای کشور باید با مفاخر کشور خویش در قالب کتاب های درسی آشنا شوند.

عباسی، احیا و مرمت ابنیه تاریخی، شناسنامه دار کردن همه شهر های تاریخی استان گیلان و توجه به تولیدات، محصولات و برندسازی ظرفیت ها را ضروری دانست و اظهار کرد: با این اقدام مشاغل خانگی و روستایی افزایش، مهاجرت ها معکوس و از حاشیه نشینی جلوگیری شده و با ایجاد اشتغال سطح درآمد نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی بایستی شاخص عملکرد ارزیابی شهرداران استان باشد، تاکید کرد: زمان برای فراهم سازی شرایط ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی محدود است؛ مسئولان پای کار باشند و فرصت پیش آمده را قدر بدانند تا با همکاری و هماهنگی و تلاش شبانه روزی افتخار جهانی دیگری برای استان ثبت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha