• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401110504329
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستای تازه کشف شده "پاگوش"+ عکس

برگزاری اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستای تازه کشف شده "پاگوش"+ عکس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اردوی جهادی شهرستان بویراحمد با حضور ۷ تیم از حوزه بهداشت، امور عشایر، تعاون روستایی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، منابع طبیعی، هلال احمر و کمیته امداد در روستاهای "پاگوش"(باباگوشی) و "گابرک" برگزار شد.

"علی اکبری تبار"، بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ در حاشیه این اردوی جهادی گفت: در راستای توجه و توسعه روستاها این اردوی جهادی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ روستای شهرستان بویراحمد از جمله روستای باباگوشی(پاگوش) پس از ۴۰ سال کددار و شناسنامه دار شدند، افزود: روز یکشنبه دهم مهر ماه ۱۴۰۱ این روستای باباگوشی(پاگوش) را کشف کردیم، یک موضوعی پیش آمد که با مراجعه به این روستا متوجه شدیم که دارای کد و شناسنامه نیست. طی جلساتی با حضور مسئولان فرمانداری مشکلات روستا بررسی شد.

اکبری تبار اظهارکرد: روستای باباگوشی(پاگوش) در قالب ۱۳ خانوار و با جمعیتی بالغ بر ۳۰ نفر و روستای "گابرک" نیز با ۴۰ نفر جمعیت در قالب ۲۰ خانوار در حدود ۳۰ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در مسیر جاده قدیمی "یاسوج به بابامیدان" واقع شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با کد دار شدن روستا، ارائه خدمات مختلف از جمله راه، آب، برق، طرح هادی و گاز بهتر انجام خواهد شد.

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اکبری تبار تصریح کرد: ۲۰۳ روستا در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد وجود دارد که تاکنون بیشتر روستاهای این شهرستان را بازید و سرکشی دشاته ایم، مسایل و مشکلات مختلف آنها شناسایی و بررسی شد که در جهت رفع مشکلات آنها تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: این اردوی جهادی به همت آقای احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازید و سرکشی خودشان از این روستا انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: دیدارها، بازدیدها و آشنایی و بررسی مشکلات مردم نماد دولت مردمی آیت الله رئیسی است که مسئولان از نزدیک بین مردم می آیند و فاصله ای با مردم ندارند.

اکبری تبار با بیان اینکه امور عشایر آمادگی دارد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید علوفه به دامداران و عشایر منطقه پرداخت کند، تاکید کرد: اداره برق شهرستان بویراحمد اصلاح شبکه، پایداری و روشنایی برق روستا را در دستور کار خود قرار داده است، راهداری نیز جهت رفع مشکل راه ارتباطی روستا در آینده اقداماتی انجام می دهد.

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

یکی از اهالی این روستا نیز در ادامه گفت: روستای پا گوش گمنام و فراموش شده است که از مسئولان انتظار داریم خدمات لازم ازجمله راه، آب، برق، گاز و بهسازی و نوسازی منازل مسکونی مردم و سایر خدمات از جمله معیشتی، اشتغالزایی و کمک و حمایت از خانواده ها را در دستور کار خود قرار دهند و ما را از این وضعیت نجات بدهند.

وی افزود: این روستا قبلا ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جمعیت داشت که بدلیل نبود امکانات و بهره مند نبودن از خدمات مهاجرت کردند و هم اکنون جمعیت این روستا به ۳۵ نفر رسیده است.

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

همچنین غلامحسین رضوان، نماینده اهالی روستا که برادر شهید هم هست نیز گفت:جاده دسترسی روستا نامناسب است و در فصل زمستان و با شروع بارش ها امکان تردد نداریم که از مسئولان تقاضا داریم توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه روشنایی روستا مشکل دارد، افزود: از جهادکشاورزی درخواست داریم برای ساماندهی و بهسازی چشمه روستا که منبع تامین کننده آب کشاورزی و باغات روستاست، همکاری و مساعدت کند.

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

مصیب حیدری، رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک شهرستان بویراحمد نیز در ادامه گفت: افراد بالای ۴۵ سال و فاقد حمایت نهادهای حمایتی این روستا را تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهیم داد.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال افراد بیکار نیز می تواینم با پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان جهت اشتغال خانگی و ایجاد طرح های انرژی خورشیدی، دامداری و زنبور داری و سایر مشاغل حمایت و کمک خواهیم کرد.

حیدری اظهارکرد: خانوارهای دو نفر به بالا دارای پروانه ساخت مسکن ساخته می شود و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰۰ مییلون تسهیلات کمک خواهد شد. منازل مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد که نیاز به تعمیر داشته باشند، تعمیر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک شهرستان بویراحمد تصریح کرد: هر خانه ای که تحت حمایت کمیته امداد باشد و تاکنون لوازم خانگی نگرفته باشد آمادگی داریم که یک قلم لوازم خانگی به آنها بدهیم. همچنین بسته های معیشتی به افراد تحت حمایت این نهاد اعطا می شود.

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

اردوی جهادی شهرستان بویراحمد در روستاهای "پاگوش"و "گابرک"

گفتنی است که روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازید از روستاهای منطقه "کوشک" شهرستان بویراحمد، بر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم روستاهای منطقه "کوشک" شهرستان بویراحمد تاکید کرد و این اردوی جهاید در ادامه سفر استاندار به این منطقه با محوریت بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد انجام شد.

یاد آور می شود که در این اردوی جهادی تیم های پزشکی مرکز بهداشت شهید دامید شهرستان بویراحمد خدمات از جمله آزمایش کم خونی، هپاتیت و تیروئید، پزشکی، دندانپزشکی و مامایی را به مردم این روستا ارائه کردند. همچنین ۶۰۰ کیلوگرم آرد در قالب ۱۵ کیسه از سوی تعاون روستایی بصورت رایگان بین اهالی این روستا توزیع شد و دو هزار لیتر نفت سفید نیز بصورت رایگان به مردم روستاهای" پاگوش" و "گابرک" داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۰

کاش سری هم به روستای خهکی بامردمی محروم ومظلوم هم سرکشی میشد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۳

روستای خهکی چیتاب روستایی فاقد همه امکانات رفاهی مثل جاده وآب وآشامیدنی گاز وسوخت کاش به این مردم محروم ومظلوم سری زده میشد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۴:۵۸

خدایا مردم ایران چه گناهی کردن 🤦‍♂️

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۷:۰۶

چرادروغ می‌گوییدو رسانه ایش هم میکنیدکدنداشتن دلیل نیست مردم به سبب تغییرمسیرجاده کوچ کردند

avatar

با سلام تو را خدا کم شعار بدهید، مرکز استانی که مثل روستا شد بهش برسید آسفالت ندارد تمام جای شهر دست انداز شده یا هر فردی شروع به کندن خیابان می‌کند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۱۲

باسلام بنظرمن بایدبه روستاها امکانات بیشتری داده شود تاازمهاجرت به شهرها جلوگیری شود وشلوغی وترافیک بوجود نیادمتاسفانه روستاهای بویراحمد باوجود پتانسیلی که دربخش کشاورزی ودامداری دارد خالی ازجمعیت میشه وبه شهرمهاجرت میکنن ودولت هم کمکهاش ضعیفه