• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401110504332
  • خبرنگار : 50026

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطرح کرد:

تخصیص ۲۰ درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان جنوبی

تخصیص ۲۰ درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: از ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری، تاکنون ۲۰ درصد آن تخصیص یافته است.

حمید جهانشاهی، امروز چهارشنبه ۵ بهمن در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از محل اعتبارات ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در سال گذشته ۷۶۶ میلیون تومان برای اجرای سه طرح بازآفرینی شهری تخصیص یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات نفت هم ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده که تاکنون ۲۷ درصد آن محقق شده است، افزود: در سال جاری نیز از محل این اعتبارات تاکنون یک میلیارد و ۷۸ میلیون تخصیص یافته که در زمینه اجرای تکمیل مرکز فرهنگی تفریحی محله کارگران و تکمیل کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی موسی بن جعفر (ع) به‌صورت مساوی هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال ۱۴۰۱ در شهر سربیشه از ابتدای دی‌ ماه، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، این سرشماری آزمایشی، مقدمه‌ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح سرشماری ثبتی مبنا به‌صورت آزمایشی امسال در بیش از ۳۵ شهر کشور آغاز شده و شهر سربیشه در این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

جهانشاهی افزود: مدت زمان اجرای این طرح یک ماه بود که با توجه به برودت هوا و تعطیلی ادارات با موافقت ستاد ملی سرشماری اجرای آن به مدت ۱۰ روز تا دهم بهمن‌ماه تمدید شد؛ این سرشماری به صورت غیرحضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: نداشتن کد ملی، نبود الزام قانونی، دسترسی نداشتن تعدادی از خانوارها به کدپستی، فقدان دسترسی به اینترنت و زمان کافی برای شرکت در این طرح سرشماری از مهم‌ترین علل استقبال پایین مردم سربیشه از این طرح است.

وی یادآور شد: رویکرد در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است و نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha