• پنجشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110604662
  • خبرنگار : 71477

کرملین: تغییر وضعیت عملیات نظامی در اوکراین، در دستور کار نیست

کرملین: تغییر وضعیت عملیات نظامی در اوکراین، در دستور کار نیست

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، تغییر وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین به خاطر تصمیم غرب برای ارسال تانک به این کشور، در دستور کار نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال تصمیم آمریکا و آلمان برای ارسال تانک به اوکراین، میخائیل شرمت، قانون‌گذار روس روز چهارشنبه پیشنهاد تغییر وضعیت "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین را مطرح کرد و گفت، رویدادهای کنونی فراتر از یک درگیری نظامی عادی و معمولی رفته‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره به خبرنگاران گفت: ما چنین موضوعی را در دستور کار نداریم.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرملین ارسال وعده داده شده تانک‌های غربی به اوکراین را سندی دال بر مشارکت مستقیم و رو به افزایش آمریکا و اروپا در این درگیری‌ها می‌بیند.

این نخستین واکنش کرملین به اطلاعیه روز چهارشنبه آمریکا و آلمان مبنی بر ارسال چندین دستگاه تانک به اوکراین بود.

پسکوف افزود: دائما اظهاراتی از سوی کشورهای اروپایی و واشنگتن مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ارسال سیستم‌های تسلیحاتی مختلف به اوکراین از جمله تانک، به هیچ وجه بر مشارکت این کشورها یا این ائتلاف در درگیری‌های اوکراین دلالت ندارد.   

وی تاکید کرد: ما به طور قطع با این اظهارات مخالف هستیم و در مسکو همه کارهایی که این ائتلاف یا کشورهای مذکور انجام می‌دهند، به عنوان مشارکت مستقیم در جنگ اوکراین تلقی می‌شود. ما شاهد افزایش مشارکت آنها در این درگیری‌ها هستیم.  

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که این تانک‌ها هیچ "تهدید تهاجمی" برای روسیه نیستند و آنها باید به اوکراینی‌ها در ارتقا توانایی‌هایشان کمک کنند.

پسکوف همچنین گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدت‌هاست که دیگر طرف و همتای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب نمی‌شود چرا که او در اجرای توافق‌نامه‌های مینسک ناکام بود و در عوض برای یک جنگ آماده شد.

وی افزود: ما مطلعیم که زلنسکی با دادن چه وعده‌هایی به ریاست جمهوری رسید. خیلی راحت است که آنها را برای کسانی که به زلنسکی رای دادند یادآوری کنیم. او مساله دونباس را حل نکرد، او به توافق‌نامه‌های مینسک عمل نکرد و مشخص شد که او اصلا قصد اجرای این تعهدات را نداشت چرا که در حال آماده شدن برای یک جنگ بود. بنابراین اجازه دهید بگوییم که زلنسکی مدت‌هاست که دیگر طرف و همتای پوتین محسوب نمی‌شود.

اوایل امروز زلنسکی هم اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به برگزاری نشست و مذاکره با پوتین ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha