• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401110705268
  • خبرنگار : 71668

با افتتاح رسمی پانزدهمین جشنواره تجسمی

درهای نمایشگاه جشنواره فجر به روی مردم باز شد

درهای نمایشگاه جشنواره فجر به روی مردم باز شد

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۴۰۱، جمعه ـ هفتم بهمن ماه ـ با نمایش آثار منتخب هنرمندان به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز و درهای نمایشگاه را به روی عموم مردم باز کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز و از ساعت ۱۷ در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

در این مراسم محمود سالاری ـ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ ، عبدالرضا سهرابی ـ مدیر کل هنرهای تجسمی ارشاد ـ،  کاظم نظری ـ مدیرکل هنرهای نمایشی ـ، محمدحسین نیرومند ـ مشاور هنری و سینمایی وزیرارشاد ـ و سیدعباس میرهاشمی ـ دبیرکل جشنواره پانزدهم، به همراه جمعی از هنرمندان، دبیران بخش‌های مختلف جشنواره، داوران و همچنین علاقمندان به هنرهای تجسمی حضور داشتند.

در جریان مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر، حاضران در آیین افتتاحیه از بخش‌های مختلف و نمایشگاه‌های جشنواره بازدید کردند و توضیحاتی درباره برخی آثار به آنها ارائه شد.

در آیین گشایش جشنواره تجسمی فجر ۱۴۰۱، هنرمندان پیشکسوتی چون محمدعلی رجبی دوانی ـ هنرمند نگارگر ـ، جهانبخش سلطانی ـ بازیگر ـ، قربان‌علی اجلی ـ هنرمند عرصه خوشنویسی ـ و طاهر شیخ‌الحکمایی ـ هنرمند مجسمه‌ساز ـ حاضر بودند.

عبدالرضا سهرابی در بخش نخست بازدید از نمایشگاه با تماشای ویدئویی از کوه دماوند، در واکنش به آن گفت: دماوند، نماد ایستادگی و زیبایی است که تماشای ویدئویی از آن برای مخاطب لذت‌بخش است‌.

سپس محمود سالاری در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم افتتاحیه گفت: پانزدهمین جشنواره تجسمی با حضور جمعی از اساتید فرهنگ و هنر کشورمان آغاز شده است. من و اساتید اذعان داریم که کارها برای داوری بسیار خوب و باکیفیت هستند و خلاقیت قابل اعتنایی دارند. هرکدام از آثاز حاضر در این نمایشگاه می‌تواند برای دقایقی شما را میخکوب خود کند.

او ادامه داد: آثار شرکت‌کننده در حوزه ترکیب هنرهای اصیل ایرانی و مدرن، در این نمایشگاه قابل اعتناست. من به همه تبریک می‌گویم و از این همه نبوغ هنری هنرمندان خوشحال هستم.

سالاری درباره تحریم جشنواره‌های فجر توسط برخی افراد، متذکر شد: الحمدلله انقلاب ایران، رود جاری است و در همه ادوار این موضع‌گیری‌ها وجود داشته است اما هر روزه جشنوارها شکوفا شده‌اند. این کارها نیز در چهل و سه سال ره به جایی نبرده است؛ زیرا هنرمند جویای حقیقت است و این جشنوارها بهانه‌ای است که هنر ایران را عرضه کنیم. اگر کسی علاقه و امید به آینده داشته باشد، فعالیت می کند چون هنرمندان بیدار هستند، حال یک جماعتی هنر را می‌خواهند گروگان بگیرند اما ره به جایی نمی‌برند.

وی در انتها با تشکر از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد: هنرمندان استان‌های مختلف باعث قوام فجر شدند؛ بخصوص شرکت آثاری از شهرستان‌ها و همچنین پیشکسوتان مثل آقای رضا صابری که چشمه خلاقیتشان جوشید و خاری در چشم دشمنان شدند.

براساس این گزارش، پانزدهمین «جشنواره تجسمی فجر» از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود. همچنین تاریخ پنجم اسفند ماه نیز به اختتامیه این دوره از جشنواره اختصاص یافته است.

این جشنواره هنری با نمایش آثار منتخب هنرمندان در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ی استان‌ها (غیر رقابتی) برگزار می‌شود.

موضوع جشنواره پانزدهم آزاد بوده است و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری آثار ارزیابی شده است.  

در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری روی دیوار خواهد رفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

تکمیل می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha