• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110805493
  • خبرنگار : 50310

یک مدرس حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

«جمعیت» کلیدواژه جنگ امروز دنیا

«جمعیت» کلیدواژه جنگ امروز دنیا

ایسنا/لرستان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر ما در چند جهت پیری جمعیت، کاهش زاد و ولد، تغییر بافت بومی و فرهنگی و مذهبی کشور در چالش هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی نظری، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما امروز در جنگ علیه جمعیت هستیم.

وی ادامه داد: برژنسکی، مشاور امنیتی ملی دلت جیمی کارتر و یکی از تئوریسین‌های دموکرات آمریکا در سال ۲۰۱۳ یک مصاحبه کرده و گفته: «از فکر کردن به حمله پیش‌دستانه بهه تأسیسات هسته‌ای ایران اجتناب کنید، چراکه زمان و تغییرات جمعیتی به نفع جمهوری اسلامی نیست.»

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر ما در چند جهت پیری جمعیت، کاهش زاد و ولد، تغییر بافت بومی و فرهنگی و مذهبی کشور در چالش هستیم.

وی ادامه داد: اگر این بالانس و همگنی جمعیتی به هم بریزد کوچک‌ترین جرقه‌ای منجر به جنگ‌های داخلی و محلی در ایران می‌شود.

نظری افزود: فکر نکنید اگر الان نظام جمهوری اسلامی برچیده شود شرایط آرمانی می‌شود، دقیقاً تغییرات به این جهت است که ایران به لیبی و مهد جنگ‌های فرقه‌ای و ملی تبدیل شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر این همگِنی جمعیتی از نظر نژادی، مذهبی و اقوام به هم بریزد کل مملکت با چالش روبرو می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دشمنان قسم خورده ما اجازه نمی‌دهند ایران واحد و یکپارچه باشد، تصریح کرد: سال‌ها قبل پروژه ایرانستان را در آمریکا طراحی کردند که کشور تبدیل به پنج قسمت شود.

نظری تصریح کرد: نقشه دشمنان این است که کشور تبدیل به پنج ایران متخاصم شود نه با حسن همجواری.

این مدرس یادآور شد: بنابراین کاهش جمعیت و زاد و ولد ضریب امنیتی و ایمنی ما را پایین می‌آورد، میانگین و همگنی جمعیت را به هم می‌زند، به همین دلیل است که برژنسکی می گوید صبر کنید زمان به نفع جمهوری اسلامی نیست، یعنی با یک چالش جمعیتی مواجه می‌شود که با حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برابری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha