• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110805720
  • خبرنگار : 50163

شهردار قیدار:

عوارض و خدمات شهرداری قیدار سال آینده گران نمی‌شود

عوارض و خدمات شهرداری قیدار سال آینده گران نمی‌شود

ایسنا/زنجان شهردار قیدار گفت: لایحه دفترچه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری قیدار بدون تغییر در مبالغ تعرفه‌ها به شورای اسلامی شهر قیدار تقدیم شد.

 سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت وضعیت معیشتی شهروندان و توجه به شرایط اقتصادی جامعه، از تنظیم و تدوین دفترچه‌های تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری بدون تغییر عمده در تعرفه‌ها خبر داد و گفت: لایحه مذکور جهت بررسی و تصویب، تقدیم شورای اسلامی شهر قیدار شد و در صورت تصویب نهایی عوارض و خدمات شهرداری در سال آینده با حداقل تغییرات اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تدقیق در دفترچه‌ها و لزوم اعمال اصلاحات قانونی تعرفه، افزود: با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز دستوالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها، از سال آینده قیمت منطقه‌ای مصرح در قانون مالیات‌های مستقیم ملاک محاسبه عوارض قرار می‌گیرد.

شهردار قیدار با اشاره به ضرورت رویکرد اجتماعی، عدالت محوری و همراهی با مردم در شهرداری، گفت: عوارض سال آینده بر مبنای عدالت اجتماعی و اعراض از تبعیض تدوین شده و شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی شهروندان نیز مدنظر قرار گرفته است.

موسوی به برخی معافیت‌های تعرفه اشاره کرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های دفترچه تعرفه عوارض محلی شهرداری قیدار توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور، تسهیل در ساخت‌وسازهای خانه اولی‌ها، ارج نهادن به جایگاه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا است.

شهردار قیدار با تاکید بر ضرورت توجه در محتوای تعرفه عوارض محلی و حساست در آن، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر ساعت در تدوین دفترچه‌های مذکور دخیل بودند.

این مسئول ادامه داد: دفترچه‌های عوارض و بهای خدمات در شهرداری نهایی شده و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و طی سایر مراحل قانونی از ابتدای سال آینده ملاک عمل شهرداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha