• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401110805773
  • خبرنگار : 50126

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

اعطای تسهیلات اشتغال به ۱۰۱ بهبود یافته از اعتیاد در ایلام

اعطای تسهیلات اشتغال به ۱۰۱  بهبود یافته از اعتیاد در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۱۰۱ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد با هدف کسب شغل و درآمد تسهیلات اشتغالزایی از طریق این اداره کل دریافت کرده اند.

«حسین نورعلیوند» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرانه وام پرداختی به این بهبود یافتگان یک میلیارد ریال است و  این اداره کل با پرداخت وام و کمک به ایجاد اشتغالزایی آنها درصدد عدم بازگشت بهبودیافتگان به مصرف مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه بهبود یافتگانی که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی بوده در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند، تصریح کرد: بعد از گذشت حداقل یک سال از ترک، وام دریافت می‌کنند و حمایت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به واجدین دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبودیافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.                                   

مدیرکل بهزیستی استان از افزایش دو برابری مبلغ تسهیلات اشتغال‌زایی بهبودیافتگان خبر داد و تصریح کرد: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان، آموزش مهارت‌های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داده  که این افراد مهارت‌های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می‌کنند.                    

وی تاکید کرد: از مصرف کنندگان مواد مخدر که مشکل مالی برای پذیرش در مراکز ترک اعتیاد و روند درمان دارند با پرداخت یاری برگ از این افراد حمایت می شود که در ۹ماهه امسال در مجموع از  ۲۱۸ نفر حمایت شده است.

نورعلیوند با اشاره به فعالیت ۱۵مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان به صورت بخش خصوصی با نظارت این اداره کل، به پذیرش مصرف کنندگان مواد مخدر در این مراکز  اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع دو هزار و ۴۵۲ نفر در این مراکز و ۷۳۰ نفر از معتادان متجاهر نیز در مراکز اقامتی مورد پذیرش برای ترک قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha