• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401110805789
  • خبرنگار : 71442

انجمن صنفی وی‌اودی‌ها در نامه‌ای انتقادی مطرح کرد

از رییس صداوسیما بابت افشای نامه سپاسگزاریم!

از رییس صداوسیما بابت افشای نامه سپاسگزاریم!

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما، نسبت به انتشار اخباری مبنی بر درخواست پیمان جبلی برای فیلتر کردن یکی از پلتفرم‌های عضو این انجمن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط، در متن این نامه آمده است:

"جناب آقای جبلی، رییس محترم سازمان صداوسیما!

ما اعضای «انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی بر خط» تا لحظه تحریر این متن، امیدوار بودیم و منتظر؛ منتظر تکذیب یا تصحیح شایعه درخواست جنابعالی برای فیلتر کردن یکی از اعضای این صنف، اما دریغ و درد که انتظارهای ما بی‌نتیجه ماند و آن نامه، «خبر» بود، نه شایعه. نامه‌ای محرمانه (!) بود نه حرفی درگوشی.

اما ما شرکت‌های وی‌اودی از شما ممنونیم!

بله، متشکریم چون در این زمانه سخت  ـ که باران مشکلات از هر سو بر اقتصاد غیردولتی می‌بارد ـ به ما یادآوری کردید که ارزش این همه تلاش برای حیات فرهنگی در کشور چقدر است.

متشکریم که به ما و همه مردم یادآوری کردید دغدغه رییس رسانه ملی در این اوضاع فرهنگی آشفته و پرخطر، نه همراهی و کمک به حفظ و حفاظت از منظومه فرهنگی ایران، که تحریم و تهدید به تعطیلی است.

کیست که نداند رکود سینما و نمایش خانگی چه ضربه مهلکی به پیکره فرهنگی کشور و هنرمندان زده، کیست که معضلات اقتصادی ناشی از بی‌ثباتی ارز و افسار گسیختگی تورم را بر شاغلان همه حوزه‌ها منکر شود. حالا، در میانه این بلوای اقتصادی باید این تنگ‌راه موجود در حوزه فرهنگ را هم بست و برای تعطیلی یکی‌شان نقشه کشید و نامه نوشت؟

آیا با بستن و فیلتر کردن، به دستاوردهای آن رسانه محترم افزوده می‌شود؟ برگه افتخار دیگری به انبوه دستاوردهای فرهنگی شبکه‌های مختلف تلویزیونی افزوده می‌شود؟ مخاطبان صداوسیما افزایش می‌یابد؟ پاسخ این سوالات را همه می‌دانیم، شما هم خوب می‌دانید آقای رییس.

حالا این سوال اساسی مطرح است که چگونه می‌شود به سازوکاری اعتماد کرد که مدیرانش دلسوز اوضاع فرهنگی ـ اقتصادی نیستند؟ رویه تاسف‌انگیزی که در جلسات عمومی و در محضر مسئولان، از تعامل و همراهی برای توسعه می‌گویند و در خفا پیگیر محدودیت و تعطیلی‌اند.

و از همه مهم‌تر اینکه؛ چطور می‌توان نظارت بر یک صنف نوپا و محبوب و خصوصی را به نهادی سپرد که نه تنها قانون مصوب و مشخصی برای نظارت در این بخش ندارد، بلکه ضوابط حرفه‌ای و معقولی نیز برای نظارتِ مدنظر خود ـ به شکل شفاف و قابل رویت و نظارت مردمی ـ تدوین و ارائه نکرده است. همچنان که هیچ تعریفی از «صوت و تصویر فراگیر» ندارد!

با همه افسوس باید از رئیس رسانه ملی بابت افشای این نامه سپاسگزاری کنیم، چون به اعضای انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط نشان داد که هیچ حامی جز مردم ندارند…»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۶

چه حسی داره همون کاری که با تاینی موویز کردین سر خودتون داره میاد؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۸

دقیقاً. اون سایت درجه یک و عالی بود. بستنش که خودشون کاسبی کنن. حالا خودشون... اصلا تاینی موویز برندی بود در کنار صدا و سیما.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۲

سلام من الان سه سال بیشتره که تلویزیون ایران رو اصلا نمیبینم. رسانه های معاند رو که هیچ وقت نگاه نمی کردم، چون تا میتونن ایران رو سیاه جلوه ميدند. فقط و فقط همین نمایش های خانگی رو دنبال کرده ام.

avatar

فقط شما این‌طوری نیستید. ما هم نه صدا و سیما را می‌بینیم؛ نه شبکه‌های معاند را. یکی از مقصرها هم خود صدا و سیما است، که مثل همه جای این مملکت کارمندسالار است، به‌جای این‌که نخبه‌سالار باشد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۱۴

نمایش خانگی بهتره تعطیل بشه چون بدآموزی داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۱۷

صدا و سیمای میلی قافیه را کاملا باخته و قتی حتی خبر درست هم میگه همه به خبرگزاری های خارجی مراجعه میکنند تا ببینند چه خبریه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۱۸

با احترام،آقای جبلی اگر واقعا خود را فردی دلسوز برای فرهنگ و ادب کشور می داند ، امیدوارم در موارد آتی تجدید نظر اساسی در رفتار خود داشته باشد. امور فرهنگی با بگیر و ببند درست نمی شوند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۵۶

اشک من رو در آوردین! کارفرهنگی؟!!!! خداییش شما دارید کار فرهنگی می کنین؟! یا دارید فرهنگ رو به گند می کشید؟کدوم؟!!!! قانون باید برای همه یکسان باشه!چرا انتظار غیر از این رو دارید؟!اصل اولیه در اجرای فرهنگ ،التزام به رعایت قوانین هست!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۶:۳۲

کسی که دو برادر پناهنده داره، نمی تونه برای مردم نسخه بپیچه! از وقتی که این فرد رئیس صداوسیما شده، تلویزیون که به برهوت تبدیل شده و یک حرکت مثبت از این فرد ندیدیم، دروغ و سانسور هم بیداد میکنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۲:۲۵

واقعا متاسفم برای اینجور مدیریت صدا و سیما که مجری های خوب و با استعداد رو یکی یکی حذف میکنند و به شعور میلیونها مخاطب تلویزیونی توهین میکنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۶:۴۴

آخه هیچکس تلوزیون میلی وتکراری رو نگاه نمیکنه مردم یا ماهواره و يا فیلم های نمایش خانگی را نگاه می‌کنند جبلی زور بیجا میزنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۱۳

چه بلبشویی راه افتاده .هنرمند ناراضی .ورزشکار ناراضی .کارمند ناراضی .کارگر ناراضی .کاسب ناراضی .پزشک ناراضی .پرستار ناراضی .مردم عادی ناراضی .معلم ناراضی .بازنسشته ناراضی .دانشجو ناراضی .دانش اموز ناراضی و و و ..... پس کی راضیه از این اوضاعی مه درست کردن . بابا غمباد گرفتیم داریم خفه میشیم .بفهمید .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۲۰

خداروشکر یه عده پیدا شدن که فقط دغدغشون فرهنگ وهنر این مرز وبومه واصلا دنبال منافع خودشون نیستند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۲۳

کدوم هنرمند یک مشت طلبکار مفت خود که به اسم مردم جیب خودتونو پر میکنید

avatar

با سلام و تحیت، بخش بزرگی از ضعف جامعه‌ی ما در چهار ماه اخیر، مستقیما به ضعف رسانه بازمی‌گشت. همه فهمیدند که صدا و سیما به‌هیج وجه نمی‌توانست با شبکه‌های معاندِ خارج‌نشین مقابله کند؛ این‌که این تقصیر چه‌کسی است حرف بنده نیست. حرف این است که به‌نظر می‌رسد صدا و سیما عملا قصد دارد، همان ساختار مدیریتی خود را به تمام فضای فرهنگی کشور گسترش دهد! خدا به ما رحم فرماید، برای دفعه‌ی بعد که دوباره مورد حمله‌ی رسانه‌ای قرار بگیریم، و همه جا شبیه به صدا و سیما باشد. این هشدار را شوخی نگیریم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۸

طرف الان فکر میکنه کار خوبی کرده و این درخواست فیلترینگ را جزئی از افتخارات خود منظور میکنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۲

آره کانادا مستقیم قبرستان درست میکنه ومثل دوهزار کودک بومی کانادا میکنه زیر خاک،بعدهم ادعای آزادی بیان ومبارزه بانژادپرستیش،گوش عالم کر میکنه،،،چی میزنی داداش خیال کردی اونجا همه چیز گل وبلبل هست و من چقدر خوشبختم،،،اونجاتوشهرونددرجه دوم هستی وفاقد ارزش زیستی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۵۷

جبلی درباره برادرش میگه اونا احتمالآ گرونگانگرفتند واجبارکرده اینجوری حرف بزنه فکرکنم کانادا رابا ایران اشتباه گرفته .ونمیدونه اونجا گروگان واجبار واعتراف معنی نداره اشتباه میکنی ،، بقولی کافر همه را به کیش خود پندارد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۵۸

شما کیسه هاتون رو پرپول کنید دم زدن از معیشت و فرهنگ جامعه از شما چرتی بیش نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۰۶

عزیزان فیلیمویی مردم دوستتون دارند اما نه به هر قیمتی،نظام و آرامش خانواده خیلی مهمتر از خسارتی که به عوامل سریال سقوط میخوره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۱۳

اقتصاد دستوری، فرهنگ دستوری، سیاست دستوری، بهشت دستوری، می‌شود همین وضع نابسامان کنونی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۴۹

هر از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۹:۱۲

والله استادان گرتمی کارهای شمااکثراجنبه مادی برای خودتتن وگروهی دارند نه به فکرفرهنگ و ....هستید بعضی هنرمندان متاسفانه باپولهای باداوردی وغارت نهایتا دنبال خوش گذرانی خودشان‌درتن طرب اب هستند ونون به نرخ روز میخورند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۲۰:۰۸

فعلا دوره بگیر و ببندوفیلترکردن است ناراحت نباشید همین دست فرمون جلو بروند تا دو ماه دیگه کره شمالی را هم پشت سر میگذاریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۲۰:۴۷

حالا تلوزیون انقدر بی مشتری شده که مجبورشده ،سرویس نمایش خانگی را تعطیل بخواهد برو فیلم خوب درست کن جبلی اگر نمتونی با این همه پول بر و باغ ملی جبلی .لابی بفرست رییس جمهور سرش شلوقه بخونه ،همین مونده دستور جدید بدهد با برادر های فراریت چطور سر کار موندی ،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۲۰:۵۷

از تلوزیون وبرنامه هایش خوشم نمیاد خانواده یک سره سر هم داد وجیغ میزنند.اخبار که دروغ وسانسور وبعد ۲۴ ساعت تلوزیون ۱۵ سال پیش بهتر بود بجای ترقی،،،پس رفت کرده این پیر مرد را که رییس گذاشتین اگر جوان بود با برادراش فرار نمیکرد ،فرار به جلو از دست کی...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۲۳:۱۵

به نظر من شبکه ی خانگی بد آموزی شدیدی دارد وباید نظارت سختگیرانه تری بر فعالیت این شبکه ایجاد سود...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۰:۴۹

انشای خوبی نوشتین ولی دوره اینا گذشت با حرفهای احساسی ....به اهدافتون برسین اقتصاد فرهنگ نمیدونم چی اینا کشکه اصل فساد رانت همش در نمایش خانگی هست یه پولهایی اینور انور میشه اتفاق هایی رقم میخوره اگه یک درصدشو مردم بدونن عمرآ سمت نمایش خانگی برن آقایان به اصطلاح انجمن چی چی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۸

کلا نهادهای حکومتی مثل بچه های لوس چون اقتصادشان وابسته به رانت است و به کسی هم پاسخگو نیستند هیچگاه نه محبوبیت و مخاطب بدست نمیاورند اینها چون یاد نگرفته اند روی پای خودشان بایستند توان رقابت با هیچ کسی را ندارند برای همین تنها راهی که بلد هستند حذف رقیب است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۶

مردم وقتی حامی صدا وسیما میشن که صدا وسیما هم لااقل کمی با مردم باشه نه روبروی مردم صدا وسیما اصلا اهمیتی به ملت ونظراتشون نمی‌ده برنامه های همه شبکه ها حتی شبکه کودک مخصوص قشری خاصه وبس همه سیاسی فکر کرده مردم گوش درازند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۷

اتفاقا خیلی زودتر از اینها باید توی دهن شما زده میشد.. شمایی که فرهنگ رو به نابودی کشوندید دم از فرهنگ میزنید؟!؟!شمایی که به خاطر عشق به ثروت و شهرت خودتونو به دشمنان این مردم فروختید و نشاط و امید و کیفیت زندگی مردم رو ازشون گرفتید دم از مردم میزنید؟!؟! باید جلوی شماها گرفته بشه حالا با هر ابزاری که مناسبتره، میخواد اون ابزار فیلتر باشه، میخواد چماق و زور باشه... شما به این مردم بدجور بدهکارید.. خدا ازتون نگذره.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۰

آقای جبلی چرا همیشه میخوای عصاب مردم رو خرد کنی بخدا این کار فقط اعصاب مردم رو خورد میکنه، حداقل ی دل خوشی برای مردم بزارید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۶

چه عجب بالاخره یکی صداش دراومد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۴ ۰۷:۲۷

خیلی از این کامنتها ونامه مورداشاره فضاسازی وموج سواریست