• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110805840

نقش مهم والدین در ایجاد فضای قرآنی در منزل

نقش مهم والدین در ایجاد فضای قرآنی در منزل

ایسنا/قم برگزیده مسابقات قرآن کریم کشور، فضای فرهنگی منزل را نیازمند حضور فعال فرهنگی قرآنی همسران در منزل عنوان کرد.

مهدی حکیمی راد از برگزیدگان بخش معارفی مسابقات قرآن و عترت اوقاف است که مرحله نهایی این بخش در قم برگزار می شود.

وی در گفت و با ایسنا گفت: بنده شرکت کننده در بخش نهج البلاغه از شهرستان فومن هستم بنده دبیر معارف در شهرستان فومن از استان گیلان هستم.

وی با بیان این مطلب که ۳۷ ساله و متولد شهر ماسال است، بیان کرد: بنده لیسانس عربی از دانشگاه گیلان دارم و با توجه به رشته درسی من به متون دینی علاقمند هستم.

وی اظهارکرد: از آنجا که از کودکی علاقمند به نهج البلاغه بوده ام و کلام رسای حضرت علی (ع) را همیشه با جان و دل دوست داشتم و به واسطه کتاب با ارزش نهج البلاغه که از قدیم الایام در خانه پدری داشته ام و اینکه مرحوم پدرم این کتاب را با ترجمه فیض الاسلام خریده بود همچون کتاب حافظ همیشه در خانه مان زمزمه می شده است.

حکیمی راد اظهارکرد: با توجه به اینکه همسر بنده بسیار مشتاق به مفاهیم و حکمتهای گوهربار نهج البلاغه است بستر خانواده بسیار مهیا برای خواندن و بهره بردن از این کتاب پر ارزش نهج البلاغه بوده است. اول از همه خودشان مطالعه کنند و بهره ببرند به صورت ناخودآگاه در محیط خانواده اثر گذار است.

وی گفت: همه ما در درجه اول باید خودمان را از این منابع دینی لبریز کنیم و سپاس با عمل و رفتار به دیگران آن را سرایت خواهیم. بهتر است ما این کتب دینی را به راحتی و به صورت دیکته وار تغذیه نکنیم. کمی برایش زحمت بکشیم. مطالب آن را در گنجینه بسیار مقدس عمل بگذاریم. که درون عمل ما را شکافت آن معارف را دریابد.

حکیمی راد اظهارکرد: در واقع این معارف اصول برخورد صحیح با خود و دیگران و جهان است. هر روحی که می خواهد درست تربیت شود باید از این معارف در وجودش باشد. هر چقدر مطالعه بیشتر شود و تکرار آن موجب دریافت صحیح و مطابقت درست‌تر ی با زمانه خواهد داشت.

وی گفت: از متسابقین در جلسات مربوط به معارف بهره مند شوند و همین امر موجب تبلیغ و رقابت خواهد شد.

گفتنی است، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم 1401 در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha