• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401110805893
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با دهه فجر صورت می گیرد

برخورداری ۳۴ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی

برخورداری ۳۴ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی

ایسنا/اردبیل مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از برخورداری ۱۸۳۰ خانوار روستای همزمان با دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی خبر داد. 

میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: توسعه متوازن اقصی نقاط استان در حوزه انرژی و رفع مشکلات در مناطق محروم و روستایی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدّس جمهوری اسلامی در بخش محرومیّت زدایی است به طوری که امروز در تمامی شهرهای استان اردبیل بیش از ۹۷ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی برای معرفی و ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تا از این طریق مردم نیز از مزایا و خدمات این فعالیت ها آگاه شوند، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۹۷ درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و در دهه فجر امسال نیز پروژه های گازرسانی به ۳۴ روستای استان اردبیل در قالب ۹ پروژه با ۱۸۳۰ خانوار روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی در دهه فجر پیش رو، ۳۴ روستای شهرستانهای مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و بیله سوار با حجم عملیات شبکه گذاری ۱۸۵ کیلومتری و اعتبار بالغ بر  ۵۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

سید متین بر لزوم تقویت زیرساخت های حوزه گازرسانی در استان تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده و مساعدتهای مسئولین در خصوص تامین گاز پایدار استان اقدامات خوبی در حوزه مهندسی و توسعه زیرساخت ها در دست اقدام است.

به گفته وی، شروع به کار عملیات اجرایی خط انتقال تقویتی شمال استان به منظور تامین گاز پایدار شهرهای شمالی استان و گازرسانی به شهرک گلخانه ای دو هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز از جمله این اقدامات می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: دهه فجر امسال مراسم کلنگ زنی  ۴ پروژه گازرسانی به ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال  در شهرستانهای اردبیل، خلخال، گرمی و کوثر برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه خط انتقال تقویتی ۲۴ اینچ شمال استان نیز گفت: این پروژه طی ۴ فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول این پروژه به طول ۷۳ کیلومتر آغاز شده و فاز دوم این پروژه نیز همزمان با فازاول به بهره برداری خواهد رسید.

سید متین تحقق برنامه های دولت الکترونیک را زمینه ساز تسهیل و تسریع در پاسخگویی و چابک سازی فرآیندهای خدمت رسانی عنوان کرد و افزود:  با برنامه ریزی های منسجمی که در زمینه تحقق اهداف دولت الکترونیک انجام داده توانسته گام های موثری را در اجرای عدالت اجتماعی بردارد که از آن موارد می توان به صدور قبوض آنی، حذف قبوض کاغذی، ایجاد میز خدمت الکترونیکی و ارایه خدمات در بستر وب و ... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بر لزوم استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی توسط مشترکین استان تأکید و خواستار صرفه جویی در مصرف گاز شد.

به گزارش ایسنا، شرکت گاز استان اردبیل در حال حاضر به بیش از ۵۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی خدمات ارایه می کند که تمامی ۲۹ شهر و ۱۴۷۱ روستا در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha