• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401110805944

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس عنوان کرد:

اجرای طرح جهش در ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای فارس

اجرای طرح جهش در ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای فارس

ایسنا/فارس معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس از اجرای طرح جهش دیم زارها در ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان خبر داد.

محمد مهدی رنجبر شنبه ۸ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: این طرح در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای فارس برای تحقق افزایش تولید، کمک به بهبود معیشت کشاورزان دیم کار و ترویج کشاورزی حفاظتی از طریق رعایت تناوب زراعی و نگهداری حداقلی ۳۰ درصد بقایا در سطح دیمزارها انجام شده است.

او، کاشت در جهت عمود بر شیب زمین، کمک به ترویج استفاده از بذور گواهی شده و بذر مال شده با روی فسفات در دیمزارها، کمک به ایجاد مزارع الگویی-ترویجی برای بازدید کشاورزای دیمکار، کمک به دلگرم کردن کشاورزان دیمکار برای کاشت زمین‌ها از طریق یارانه ۵۰ هزارتومانی برای هر هکتار بیمه محصولات دیم و تامین ۳۳ عدد خودرو برای ۱۴ تا از شهرستان‌های تحت پوشش طرح، ترویج کاشت دانه‌های روغنی کاملینا و گلرنگ و همچنین گیاهان دارویی و گیاهان علوفه‌ای و ترویج استفاده از ادوات کشت مستقیم، سمپاش، زیر شکن و دیگر ادوات مورد نیاز دیمزارها به کمک تامین اعتبار لازم برای خرید ادوات مذکور به صورت وام ۴ درصدی با مشارکت بانک ملی استان را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تا تاریخ ۴ بهمن‌ماه امسال سطح ۲۰۰ هزار هکتار ابلاغی به طور کامل اجراء شده است.

او اضافه کرد: همچنین سطح بیمه ۴۹ هزار و ۳۳۵ هکتار و سطح کشت مستقیم ۴۳۶۸۷ هکتار بوده است.

رنجبر با بیان اینکه این طرح در ۱۴ شهرستان فارس اجرا می‌شود، یادآور شد: به کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند، تسهیلات کم بهره برای خرید تجهیزات کشاورزی داده خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha