• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401110805973
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تجمع بازاریان"جمعه بازار یاسوج" جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

تجمع بازاریان"جمعه بازار یاسوج" جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد صبح روز شنبه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ بازاریان "جمعه بازار یاسوج" نسبت به اقدام شهرداری و افزایش اجاره بهای غرفه‌ها اعتراض و جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از بازاریان در این خصوص گفت: قبلا ۱۰۰ هزار تومان کرایه می دادیم، وضعیت معامله این بازار هم خوب نیست، غرفه های حلبی هستند و هیچ امکاناتی ندارند، پارسال شهرداری کرایه غرفه ها را به یک میلیون تومان افزایش داده، در حالی که برای این بازار هیچ امکاناتی هم فراهم نکرده و مشکلات زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، در نامه ای این بازاریان که جلوی استانداری قرائت شد، آمده است: ۱۵ سال است که در حوزه بنسنجان در حال کار هستیم، تا سال ۹۷ کرایه ۱۰۰ هزارتومان بوده، در دوره کرونایی هم به دلیل شرایط کرونا همان قیمت ماند، اما طی جلسه تیرماه ۱۴۰۱ کرایه غرفه ها به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد، در حالی که اگر بر اساس عدالت باشد به ازای هر جایگاه باید ۱۷۲ هزار تومان درنظر گرفته شود. این موضوع موجب نگرانی بازاریان است و تقاضای تحصن بر مبنای قانون را داریم.

هر چند که نرخ یک میلیون تومان با وجود تورم و هزینه های زندگی فعلی چندان زیاد نیست، اما این بازار از مشکلات عدیده ای در رنج است که رفع مشکلات این بازار هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

غرفه داران از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست رسیدگی به وضعیت این جمعه بازار، همچنین کاهش قیمت اجاره را دارند. قطعا باید این موضوع مورد برآورد دستگاه های نظارتی و دولتی قرار گیرد و هر دو طرف قائل به انجام تعهدات خود شوند، تا جمعه بازار یاسوج نیز رونق بیشتری بگیرد.

همچنین" نستهن مقدم"، شهردار یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: بحث اخیر جمعه بازار یاسوج اجاره و عوارض نیست بلکه موضوع ساماندهی مطرح است که به خاطر نا ایمن بودن این سازه با توافق شورای شهر مقرر شده جمعه بازار یاسوج در قالب تعاونی ساماندهی شود.

وی افزود: غرفه های این بازار ایمن نیستند و هر لحظه امکان اتصال برق در این سازهای فلزی خطرناک وجود دارد.

مقدم اظهارکرد: در سال‌های گذشته قرارداد محکمه پسندی بین شهرداری و کسبه این بازار نبوده و عرصه ها به طور خودسرانه تقسیم شده اند بدون اینکه با شهرداری هماهنگ شود.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری یاسوج با نگاه حمایتی برای تعیین تکلیف اساسی و ساماندهی وارد میدان شدند و در عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغی تعیین شد و با این رویکرد رابطه قانونی بین کسبه و شهرداری به وجود می آید که هم شغل فرد پایدار می شود و تضمینی برای ملک خودشان است.

مقدم تصریح کرد: در گذشته هزینه ای حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شده که هیچ گونه مبنایی نداشته و کسبه مطمئن باشند ما از آنان حمایت خواهیم کرد. این شهرداری به دنبال تکمیل بحث تعاونی جمعه بازار یاسوج است تا شغل ایمنی برای کسبه جمعه بازار فراهم شود.

وی بیان کرد: بدون تردید نگاه به این تعاونی با توجه به فعالیت چندین ساله این کسبه از خود همین افراد در قالب سرمایه گذار و مشارکت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۰۴

واقعا ۱۰۰ تومن پول دو عدد پفکه، من فکر کردم ۲۰ میلیون شده،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۳

قیمت جمعه بازار از همه جا بالاتره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۵۵

مگه مقدم شهرداره؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۹:۴۹

اگه صاحبی بود باید جمعه بازار یا همین حلبی اباد را تعطیل می کردن و انتقال می دادن بازار امام علی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۵

شهردار نداریم.... خدا کنه یه برف ۱۸سانت دیگه بباره تا به شهردار مسولیت پذیر بیاد روکار