• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401110806087
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان:

مشکلات دهیاری‌های کردستان احصا و رفع شود

مشکلات دهیاری‌های کردستان احصا و رفع شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان بر شناسایی و جمع‌بندی مشکلات مربوط بە دهیاری‌ها و احصا و رفع آن‌ها تاکید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۸بهمن) در جلسە هم‌اندیشی استاندار با نمایندگان دهیاران استان کردستان اظهار کرد: دستگاەها و سازمان‌هایی کە در حوزە روستایی مسئولیت دارند، نشست‌هایی شهرستانی را تعریف و از نزدیک مسائل و مشکلات دهیاران را احصا و بررسی کنند.

وی عنوان کرد: لازم بە ذکر است کە مسائل و مشکلات دهیاران استان باید جمع‌بندی و دستەبندی شود تا بهتر و سریع‌تر بە مشکلات آنان رسیدگی شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: اغلب مشکلات بیان شدە توسط دهیاران مربوط بە تصمیمات کلان است و باید در سطح ملی برای آن چارەاندیشی شود.

وی از برگزاری همایش دهیاران در تیر ماە سال آیندە خبر داد و افزود: جمع‌بندی مشکلات دهیاران در سطح کلان سبب انتقال و بیان آن‌ها در همایش دهیاران و نشست‌های استانداران است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بخش دیگری از مشکلات مطرح شدە نیز بە خود استان بازمیگردد، کە باید تلاش کرد تا فرآیند تسریع و تصریح شود و همە دستگاەهای مرتبط پای کار باشند.

وی اضافە کرد: برخی از موضوعات دهیاری‌ها هم خاص خود شهرستان مربوطە است، کە باید این مشکلات بە صورت اختصاصی برای هر شهرستان جمع‌بندی و احصا شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جمع‌بندی و شناخت مسالە و اشراف بر موضوع و مشکلات، سبب حل بسیاری از مسائل خواهد شد، زیرا بسیاری از این مشکلات نیازمند اعتبار نیست و نیازمند بهبود فرآیند و ایجاد هماهنگی و انسجام بین دستگاهی است.

زارعی کوشا در پایان بە توزیع ماشین‌آلات بە برخی از دهیاری‌ها اشارە و یادآور شد: با توجە بە وجود محدودیت‌ها و با پیگیری‌های انجام شدە بە برخی از دهیاری‌ها امکانات و ماشین آلات تعلق گرفتە است.

آسو امام قلی دهیار روستای قلیان در بخشی از این جلسە بە بیان مشکلات حوزە خود پرداخت و گفت: باتوجە بە افزایش جمعیت در روستای قلیان بە عنوان روستایی در حاشیە شهر، باید امکانات و منابع و اعتباراتی بیش از روستا دادە شود.

وی عنوان کرد: ما با پدیدە جدید ایجاد حاشیەنشینی جدید همچون نایسر مواجە هستیم و جلوگیری از این موضوع نیازمند راهکار کلان در سطح ملی است.

در ادامە امیرباتمانی نمایندە دهیاران کامیاران، از کمبود اعتبارات و امکانات لازم در این شهرستان نام برد و خواستار رفع مشکلات آن منطقە شد.

دلیرنوری دهیار روستای درەناخی از توابع شهرستان سروآباد نیز بە نبود حقوق و مزایای کافی و امنیت شغلی دهیاران اشارە کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha