• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110806200
  • خبرنگار : 50349

فعال قرآنی کشور:

معارف قرآن کریم در قالب های هنری عرضه شود

معارف قرآن کریم در قالب های هنری عرضه شود

ایسنا/قم برگزیده مسابقات ملی قرآن کریم در بخش معارفی بیان کرد: معارف قرآن کریم در قالب های هنری عرضه شود.

مهدی لیاقی مطلق از برگزیدگان بخش معارفی مسابقات قرآن و عترت اوقاف است که مرحله نهایی این بخش در قم برگزار می شود.

وی در گفتگو با ایسنا در معرفی خود گفت:بنده ۴۳ ساله، متولد مراغه، در حال حاضر کارمند هستم.

وی افزود: مدتها در مراکز پژوهشی و حوزه دانش بنیان فعالیت داشته ام.  کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک دوره معارف اسلامی و الهیات هم در موسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم بصورت نیمه حضوری گذراندم.

این فعال قرآنی بیان کرد: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را علاوه بر دروس رسمی، بنا به علاقه‌ی شخصی و اعتقاد به این که در زندگی لازم و ضروری هستند مطالعه می‌کنم.

این فعال قرآنی و معارفی بیان کرد: از مباحث اساتیدی نظیر حجت الاسلام علی رهبر در زمان دانشگاه و در حال حاضر بصورت مجازی (کانال کشتی طوفان‌ها در پیام‌رسان ایتا) بهره‌مند می شوم.

وی در خصوص تاثیرات فضای خانوادگی در شکل گیری روحیه مذهبی در میان اعضای خانواده گفت: فضای مذهبی خانواده در شروع آشنایی با معارف الهی و علاقه‌مندی بسیار موثر بوده و در ادامه دوستان خوبی که در محل تحصیل و کار، توفیق آشنایی پیدا کردم کمک بسزایی بودند تا به سمت کسب این معارف و قرار گرفتن در این فضا حرکت کنیم.

وی اظهارکرد: پدر و مادرها و خانواده در وهله‌ی اول اگر خودشان در این فضای معارف قرآن و اهل بیت قرار بگیرند و شیرینی و جذابیت معنوی ر ا با عمل خود به فرزندان بچشانند می توانند کودکان خود را در این فضا قرار دهند.

وی افزود: در وهله‌ بعد با شرکت در مجالس اهل بیت به همراه خانواده و بهره گیری از مراکز دینی مثل دارالقرآن‌ها و ... می‌توانند در تعلیم و تربیت معنوی فرزندان کوشا باشند.

وی گفت: توجه مردم و مخصوصا جوانان به کتب مهم دینی یعنی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است اما تا رسیدن به نقطه‌ مطلوب فاصله‌ی زیادی داریم. در این میان استفاده از ابزارهای روز و قالبهای هنری و شبکه‌های اجتماعی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

این فعال قرآن و معارفی بیان کرد: صدا و سیما و مخصوصا شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن و رادیو معارف هم برنامه های خوب و جذابی دارند.  در نظام آموزشی دانشگاه متاسفانه معمولا دروس عمومی در حاشیه قرار دارد و گاهی از نمره‌ی این دروس برای ترمیم معدل و به نوعی جبرانی استفاده می شود. امیدوارم در حوزه این گونه نباشد.

وی گفت: مطالعه‌ این کتب فاخر دینی قطعا در افزایش بصیرت و فهم دینی فردی موثر است و هم باعث خواهد شد در تعاملات اجتماعی و کنش‌هایی که افراد جامعه دارند، عملا رفتارهای مطابق با رهنمودهای اسلام اصیل و تفسیر صحیح اهل بیت از اسلام پیاده شود و به سمت حیات طیبه در وجه فردی و اجتماعی حرکت کنیم.

لیاقی مطلب گفت: ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن کریم و بخصوص بخش معارفی، امیدوارم نواقص فنی که گاهی در برگزاری برخط مسابقات وجود داشت در دوره‌های آتی برطرف گردد. و اطلاع‌رسانی مسابقات چه پیش از مسابقات و در مورد اصل برگزاری و چه در مرحله‌ی برگزاری و اعلام نتایج به نحو شایسته‌تری صورت گیرد.

گفتنی است، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha