• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110806203

یک مرجع تقلید:

جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار را دارند

جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار را دارند

ایسنا/قم مرجع تقلید شیعیان گفت: جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار و تامین نیازهای عقل انگیزه محور را بر عهده دارند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که هشتم بهمن برگزار شد، عنوان کرد: انسان از آن جهت که مسافر است باید مبدا حرکت را شناخته و پایان حرکت را درست ارزیابی کرده و فاصله بین آغاز و انجام را ادراک کرده و ره توشه این راه را بشناسد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کلام جهان آفرین و انسان آفرین است، همه این مزایا را دارد، اظهار کرد: ادراک و صفات اولیا الهی، رابطه انسان با خدا و جهان، رابطه انسان‌ها با یکدیگر و... همه در قرآن کریم تبیین شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم هم انسان را از خطر نجات می‌دهد و هم به اعتلا دعوت می‌کند، تاکید کرد: اگر انسان خود را بشناسد می‌داند که هرگز از بین نمی‌رود و نابود نمی شود و قرآن کریم به عنوان کلام الهی برهان مفهومی و شهود قلبی را به انسان اهدا می‌کند.

جوادی آملی با تاکید بر اینکه جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار و تامین نیازهای عقل انگیزه محور را بر عهده دارند، گفت: انسان در سایه دوستی خداوند از فراق او رنج می‌برد و اشک می‌ریزد و گاهی با وصال اسما حسنی شوق خواهد داشت؛ اگر دوست خداوند هستید باید پیرو حبیب خدا باشید تا از محب بودن به محبوب بودن منتقل شوید.

شایان ذکر است چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در چهار مرحله منطقه‌ای، شهرستانی و استانی با حضور ۳۰ هزار نفر برگزار شده و ۷۴ نفر شامل ۳۷ نفر از خواهران و ۳۷ نفر از برادران که پنج نفر از آنها از استان قم هستند به مرحله کشوری راه یافته‌اند و به مدت سه روز در قم به رقابت می پردازند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha