• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110906427
  • خبرنگار : 50404

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جسارت به قرآن و مرجعیت شیعه از روی استیصال است

جسارت به قرآن و مرجعیت شیعه از روی استیصال است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دو اقدام جسارت‌آمیز نسبت به قرآن و مقام معظم رهبری طی چند هفته اخیر گفت: جسارت به قرآن و مرجعیت شیعه از روی خشم و استیصال است و نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به آتش زدن قرآن توسط فردی معلوم‌الحال در یک کشور اروپایی اظهار کرد: اتفاقی که در یکی از کشورهای اروپایی رخ داده، هر چند سال یک بار توسط یکی از کشورهای غربی تکرار شده و به ساحت قرآن جسارت می‌شود.‌ این اتفاق دارای سابقه تاریخی بوده و به نظرم این‌گونه می‌توان گفت که از وقتی حضرت رسول اکرم(ص) به نبوت مبعوث شدند، کفار و مشرکان تمام تلاش خود را کردند که مقابل نشر اسلام بایستند که این چه با اهانت به پیامبر و چه با جسارت به قرآن انجام‌ می‌شد.

وی افزود: هر روز که گذشت این دین و پیام وحیانی گسترش بیشتری پیدا کرد و از یک شهر به نقاط مختلف جهان تکثیر شد که در نهایت امروز جمعیت مسلمانان به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر رسیده است و آنچه که امروز انجام می‌شود عمل مذبوحانه‌ای است که اگرچه جسارت است اما اثر آن، این اتفاق است که در ذهن کسانی که در جست‌وجوی حقیقت هستند سوال ایجاد می‌کند که چرا به قرآن جسارت شده و برای شناخت بیشتر به سمت قرآن می‌روند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: مهمترین وظیفه ما در این میان این است که بتوانیم به درستی پیام و مفاهیم قرآن را به جهان منتقل کنیم. در کشورهای اسلامی وظیفه داریم کاری انجام دهیم که نسل نوجوان و جوان بیشتر با قرآن انس بگیرند و از قرائت به سوی مفاهیم و سبک زندگی قرآنی پیش بروند. همچنین در وسعت جهان وظیفه داریم‌ که مفاهیم‌ نورانی را به گوش مخاطبان و رهجویان راه حقیقت برسانیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: وقتی کسی جسارت این را پیدا می‌کند که قرآن را آتش بزند، به تناسب انتقال آن خبر، ذهن‌هایی آماده شده تا قرآن را بشنود و ما باید از فرصت‌های این جنس اتفاقات استفاده کنیم. در طول تاریخ اگر قرار بود این جسارت‌ها جواب بدهد اسلام تا کنون به این شدت گسترش پیدا نمی‌کرد و قطعا نتیجه این اتفاقات نیز گسترش بیشتر این دین خواهد بود.

وی با اشاره به اقدام توهین‌آمیز دیگری که مدتی پیش توسط نشریه شارلی ابدو صورت گرفت و ارتباط این دو اقدام با یکدیگر، خاطرنشان کرد: وقتی دشمن از راه‌های مختلف تحریم اقتصادی، سیاسی و نظامی به نتیجه نمی‌رسد و راه‌ها بر او بسته می‌شود از سر استیصال به جسارت و اهانت روی می‌آورد. مرجعیت شیعه در طول تاریخ تشیع، خصوصا در ۲۵۰ سال گذشته، بارها دست استعمار را کوتاه کرده و نگذاشته استعمار به اهداف پلید خود در کشورهای اسلامی دست پیدا کرد. ماجرای تشکیل داعش نیز یک نمونه عینی است که پیش روی نسل حاضر است و اگر مرجعیت ایران و عراق نبودند، دست به دست یکدیگر نمی‌دادند و سردارانی مانند حاج قاسم سلیمانی وجود نداشتند امروز باید شاهد انفجارهای پیاپی انتحاری در خیابان‌های پاریس و لندن می‌بودیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: وقتی تحریم‌های سیاسی و اقتصادی دشمنان راه به جایی نبرده و تلاش‌هایی که در چندماه گذشته برای به آشوب کشیدن کشور و دور کردن مردم از احکام دینی به نتیجه نرسیده، آن‌ها خشمگین شده و این عصبانیت خود را می‌خواهند با اهانت و جسارت جبران کنند، اما قطعا نتیجه جسارت به مرجعیت شیعه محبوبیت و اثرگذاری بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha