• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110906431
  • خبرنگار : 71129

اوکراین به دنبال گرفتن موشک‌های دوربرد از متحدان است

اوکراین به دنبال گرفتن موشک‌های دوربرد از متحدان است

یکی از معاون‌های ارشد زلنسکی گفت، مذاکراتی بین کی‌یف و متحدانش درباره درخواست اوکراین برای داشتن موشک‌های دوربرد در جریان است که گفته می‌شود جلوی روسیه را در تخریب شهرهای اوکراین می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین موفق شد نظر مساعد غربی را برای داشتن تانک بگیرد و قرار است این تانک‌ها به زودی وارد اوکراین شوند و همچنین به دنبال جنگنده‌هایی است که می‌تواند نیروهای حامی روسی و مسکو را عقب بنشاند که به آرامی در حال پیشروی در مناطقی از خط مقدم اوکراین هستند.

میخائیلو پودولیاک، معاون ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت: برای متوقف کردن جدی و قاطعانه تسلیحات کلیدی ارتش روسیه و توپخانه‌ای که آنها امروز در خطوط مقدم دارند، ما به موشک‌هایی نیاز داریم که انبارهای تسلیحاتی آنها را هدف قرار دهند. در کریمه بیش از ۱۰۰ انبار تسلیحاتی وجود دارد.

وی بدون ذکر جزئیات گفت: نخست اینکه مذاکرات در جریان است و دوم اینکه مذاکرات سریع پیش می‌رود.

زلنسکی نیز اعلام کرد، اوکراین به دنبال پیشدستی نسبت به حملات روسیه علیه مناطق شهری و غیرنظامیان در اوکراین است.

وی در پیامی ویدئویی گفت: اوکراین به موشک‌های دوربرد نیاز دارد تا بتواند نیروهای روسی را عقب نشانده و از حملات آنها علیه شهرها و نابودی مناطق مسکونی جلوگیری به عمل آورد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین افزود، کی‌یف به موشک‌های ساخت آمریکایی ATACMS نیاز دارد که برد آن ۲۹۷ کیلومتر است. واشنگتن تاکنون از تامین و ارائه چنین سلاحی به اوکراین امتناع کرده است.

اوایل روز شنبه، نیروی هوایی اوکراین گزارش روزنامه‌ای را که گفته بود کی‌یف به دنبال دریافت ۲۴ جنگنده از متحدانش است، رد کرده و گفت، مذاکرات در جریان است.

روزنامه ال پائیس نیز از قول سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نوشت، کی‌یف در ابتدای امر خواهان دو اسکادران هوایی با هرکدام ۱۲ جنگنده بود که اف-۱۶های لاکهید مارتین بودند.

این سخنگو گفت: اوکراین درباره جنگنده‌ها در مرحله گفت‌وگوست. مدل‌های جنگنده و تعداد آنها هنوز مشخص نشده است. اف-۱۶ ممکن است بهترین گزینه برای جایگزین شدن یگان کنونی نیروی هوایی اوکراین باشد که جنگنده‌های فرسوده دوران شوروی در آن به کار گرفته می‌شوند.

در این میان، جان فینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفته بود که ایالات متحده برای ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین با دقت بسیار با کی‌یف و متحدانش گفت‌وگو می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که خبرگزاری تاس گزارش کرد آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین گفت، بوئنوس آیرس و دیگر کشورهای حوزه آمریکای لاتین قصدی برای تامین سلاح برای اوکراین یا دیگر کشورهای درگیر جنگ ندارند.

وی در پی دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نشست خبری در پایتخت آرژانتین گفت: دولت بوئنوس آیرس و دیگر کشورهای آمریکای لاتین درباره ارسال سلاح به اوکراین یا دیگر مناطق درگیر جنگ برنامه‌ای ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha