• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401110906460
  • خبرنگار : 71368

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد

لزوم بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات تهران و رفع ابهام طرح های موضعی «محله کن»

لزوم بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات تهران و رفع ابهام طرح های موضعی «محله کن»

عضو شورای شهر تهران بر لزوم بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با تاکید بر تأخیر در ساز و کار رفع ابهامات پیرامون طرح های موضعی «کن» اظهارکرد: در دهه‌های اخیر همواره تاکید شده که «منطقه کن» یکی از ریه‌های تنفسی تهران بوده و بر همین مبنا، نگهداشت بایسته و شایسته باغ‌ها و همچنین ساماندهی حریم و بستر «روددره و رودخانه کن» در دستورکار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این رویکرد «طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن» در سال ۱۳۹۷ در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید، افزود: همچنین بعد از آن، «طرح ویژه طراحی شهری محله کن» مورخ ۱۳۹۹ در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به استقبال کم اهالی «کن» و نارضایتی اهالی و نمایندگان آن ها از شهرداری و از سوی دیگر لزوم انطباق این طرح با طرح موضعی ساماندهی رودخانه و مسیل «کن»، وفق سند طرح جامع شهر تهران، بازنگری هر دو طرح با هدف اجرایی‌تر کردن آن‌ها در محدوده بافت فرسوده و «باغات محله کن» و همچنین هماهنگی آنها با هم در دستور کار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

وی افزود: حفاظت و نگهداشت اراضی واجد ارزش‌های اکولوژیکی رسالتی گریزناپذیر خواهد بود و در حوزه «روددره کن» نیز که یکی از پتانسیل های با ارزش جهت خلق فضاهای سرزنده ، پویا و بهبود دهنده کیفیت هوا است باید رویکرد حفاظت سبز رود دره­ و رعایت الزامات حریم کیفی و کمَی روددره مطابق برنامه جامع احیای رودخانه های شهر تهران از جمله اولویت های مدیریت شهری باشد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: لذا با عنایت به مراتب ذکر شده و با توجه به مطالبه گسترده اهالی «کن»،  لازم است اقدام جدی از سوی شهرداری جهت رفع ابهامات و بررسی اشکالات و تعیین تکلیف هماهنگی بین وضعیت بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات و برنامه ساماندهی حریم وبستر« روددره کن» برای تصویب در مراجع فرادستی و اجرایی شدن آنها در محدوده ارزشمند طبیعی و زیست محیطی «کن» صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha