• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110906587
  • خبرنگار : 50491

معاون اجتماعی حوزه علمیه گلستان خبر داد؛

خوانش بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۱ مدرسه علمیه گلستان

خوانش بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۱ مدرسه علمیه گلستان

ایسنا/گلستان معاون اجتماعی حوزه علمیه گلستان گفت: طرح خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ۲۱ مدرسه علمیه با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ طلبه گلستانی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عباسعلی رضایی امروز یکشنبه ۹ بهمن در نشست با گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: حوزه علمیه استان گلستان در دهه فجر امسال برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده تا شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد حوزه و روحانیت برای جمع‌بندی برنامه‌های دهه فجر در حوزه علمیه گلستان تشکیل شده است، افزود: برنامه‌های مختلف دهه فجر از سوی اعضای این ستاد گردآوری و برنامه‌ریزی شده است.  

معاون اجتماعی حوزه علمیه گلستان از اجرای طرح خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای اولین بار در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: براساس گزارش اخذ شده تا هفته گذشته تنها چهار استان گلستان طرح خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را اجرا کردند که یکی از این استان‌ها، گلستان است.

رضایی از برگزاری دوره فشرده ۱۰ ساعته با حضور یکی از اساتید خبره کشوری و حوزویان با عنوان خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در گلستان برگزار می‌شود، بیان کرد:  طرح خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ۲۱ مدرسه علمیه با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ طلبه گلستانی اجرا می‌شود که بعدها می‌توان از ظرفیت این افراد در مناطق فرهنگی استفاده کرد.

وی از برگزاری یادواره شهدای روحانی در ۱۳ بهمن ماه امسال در امامزاده عبدالله(ع) گرگان خبر داد و یادآور شد: استان گلستان ۷۴ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

معاون اجتماعی حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی طبق فرامین مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ مبلغ طرح هجرت و ۳۴۰ مدرس طرح‌امین به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند.

رضایی از برگزاری نشست‌های علمی و تبیینی در مدارس علمیه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، تجلیل از بانوان طلبه تأثیرگذار و تشویق عموم جامعه و مخاطبین هدف به حضور حداکثری در برنامه‌های دهه فجر را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در گلستان برشمرد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ روحانی طرح هجرت در روستاهای گلستان مستقر هستند، متذکر شد:  نزدیک به ۳۴۰ مبلغ و مبلغه برای اجرای طرح «امین» در سطح مدارس استان گلستان فعالیت می‌کنند.

معاون اجتماعی حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ طلبه در استان گلستان در چهار سطح یک، دو، سه و سطح خارج تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: برای تحصیل در حوزه علمیه سطح تحصیلات متقاضیان سوم راهنمایی و دیپلم است، در حال حاضر ۸۰ درصد از ورودی به حوزه علمیه، تحصیلات سوم راهنمایی و ۲۰ درصد تحصیلات دیپلم دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha