• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401110906602
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

جلدهای دوم و سوم کتاب پیشرفت‌های پلاسمای سرد در صنعت غذا منتشر شد

جلدهای دوم و سوم کتاب پیشرفت‌های پلاسمای سرد در صنعت غذا منتشر شد

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل جلدهای دوم و سوم کتاب «پیشرفت‌های پلاسمای سرد در صنعت غذا(حفظ، نگهداری و ایمنی)» برای رشته‌های حوزه مهندسی علوم و صنایع غذایی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی را منتشر کرد.

این کتاب توسط «دانیلا برمودزآگوری» در سال 2019 به رشته تحریر درآمده و توسط دکتر «علیرضا شهاب لواسانی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، «پشوا و سارا صانعی» ترجمه شده که جلد اول آن در سال 1400 به چاپ رسید.

اهمیت کتاب «پیشرفت‌های پلاسمای سرد در صنعت غذا» در این است که طی سال‌های اخیر استفاده از پلاسمای سرد در نگهداری مواد غذایی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که به عنوان یک فناوری نوظهور می‌تواند رویکردی موثر برای غیرفعال‌سازی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و فاسدکننده، بدون تاثیر قابل توجه بر کیفیت مواد غذایی باشد. اثر ضدمیکروبی فرایند پلاسمای سرد در صورت ترکیب با ضدعفونی کننده‌ها و یا روغن‌های ضروری می‌تواند افزایش یابد. فراوری مواد غذایی با پلاسمای سرد موضوعی پیچیده است و به تحقیقات گسترده‌تری نیاز دارد.

مولف در این کتاب به اصول مهندسی پلاسمای سرد، پیشرفت در غیرفعال‌سازی میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌ها در مواد غذایی و سیستم‌های مدل‌سازی با استفاده از پلاسمای سرد، مدل‌سازی غیرفعال‌سازی میکروبی طی فرایند پلاسمای سرد فشار اتمسفری، کاربرد پلاسمای سرد در کنترل زیست لایه‌های موادغذایی و محیط فرآوری مواد غذایی پرداخته و هر قسمت را به صورت مبسوطی تشریح نموده است.

جلد دوم کتاب «پیشرفت‌های پلاسمای سرد در صنعت غذا» در 5 فصل از فصول 5 الی 8 در 176 صفحه و جلد سوم آن نیز در 5 فصل از فصول 9 الی 13 در 104 صفحه و هر دو کتاب به قیمت 800000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha