• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110906615
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

همدان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلوتر است

همدان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلوتر است

ایسنا/همدان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در سطح استان تاکنون ۱۰۷ هزار و ۲۶۵ واحد معادل ۶۵ درصد مساکن روستایی مقاوم‌سازی شده که براساس این آمار همدان در مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

مسعود رضایی یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در کارگروه تأمین مسکن شهرستان رزن، اظهار کرد: طرح ویژه مسکن روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سال ۸۵ اجرایی شده که قبل از سال ۸۵ تنها پنج درصد مساکن روستایی مقاوم سازی بوده اما امروز از طریق بهسازی و بازسازی خوشبختانه از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در سطح کشور حدود دو میلیون و  ۷۰۰ هزار واحد معادل ۵۱ درصد  از واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی در استان همدان افزود: در استان همدان از ۱۹۹ هزار و ۹۵۱ خانوار روستایی که در قالب ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی اسکان دارند، تاکنون ۱۰۷ هزار و ۲۶۵ واحد مسکن روستایی معادل ۶۵ درصد واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده که براساس این آمار استان همدان در مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان همچنین با اشاره به وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: شهرستان رزن و درگزین تاکنون به لحاظ سامانه مسکن یکی بود که سامانه این در شهرستان از یکدیگر جدا شد.

رضایی میزان مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان رزن و درگزین را ۱۰۵ درصد برشمرد و یادآور شد: شهرستان رزن دارای ۱۵ هزار و ۸۷۶ خانوار روستایی بوده که در قالب ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد مسکن روستایی اسکان دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد در بخش مرکزی رزن ۶۳۸۷ خانوار در قالب ۵۲۶۶ واحد مسکن روستایی و در بخش سردرود ۹۵۸۸ خانوار در قالب ۸۰۴۵ واحد مسکن روستایی ساکن هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: در بخش مرکزی رزن حدود ۶۴۴۶ واحد مسکونی معادل ۱۲۲ درصد و در بخش سردرود ۷۴۰۷ واحد مسکونی معادل ۹۲ درصد مسکن مقاوم سازی شده که میانگین مقاوم سازی مسکن این دو شهرستان  با یکدیگر ۱۰۴ درصد است.

رضایی با اشاره به هدفگذاری دولت برای مقاوم سازی و بازسازی مساکن روستایی کل کشور تا سال ۱۴۱۰ اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تعداد خانوار روستایی و مسکن روستایی موجود در شهرستان رزن مقاوم سازی و بازسازی تقریباً کل مساکن روستایی اتفاق افتاده اما معنی آن این نیست کار تمام شده است.

۲۶۰۰ واحد مسکن روستایی در بخش مرکزی و سردرود رزن نیازمند احداث است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰۰ واحد مسکن روستایی در بخش مرکزی و سردرود شهرستان رزن نیازمند احداث هستیم، یادآور شد: در سال جاری سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان رزن ۸۴۴ سهمیه بوده که تاکنون ۵۵۵ فقره آن به بانک‌ها ابلاغ شده و توسط بنیاد مسکن ۴۴۴ فقره برای سیستم بانکی پرونده تشکیل و ارسال شده اما تاکنون تعداد موارد عقد قرارداد شده ۷۱ فقره بوده و نیاز  است با یک همت عالی این کار انجام و تکمیل شود.

رضایی اولویت دولت و کشور را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه بانک‌ها تاکنون در رابطه با بحث مقاوم سازی مسکن استقبال خوبی داشته‌اند ضمن اینکه تسهیلات امسال باید تا پایان سال به علت شناور بودن منتج به قرارداد شود.

رزن شهرستان مقاوم است

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان رزن در سطح کشور در زمینه مسکن شهرستان مقاوم است، اظهار کرد: استاندار همدان به زودی این موضوع را اعلام خواهند کرد که در کشور شهرستان رزن از نظر مسکن یک شهرستان مقاوم است.

رضایی با اشاره به اینکه برش شهرستانی رزن در زمینه مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی متناسب با برنامه استانی تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: مدیر بنیاد مسکن شهرستان موظف است برنامه و نتیجه عقد قراردادها را به صورت هفتگی به فرماندار شهرستان ارائه و گزارش دهد.

وی یادآور شد: با کمک جمعی باید در زمان‌بندی مشخص قبل از پایان سال با تمهیداتی که دولت در شرایط سخت اقتصادی تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ پایین پنج درصد را درنظر گرفته، بتوانیم سهمیه مورد نظر استان و شهرستان‌ها را جذب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha