• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401110906671
  • خبرنگار : 71461

حجت الاسلام ذاکر خبر داد:

برپایی پویش «همسفر آسمان» در ایام اعتکاف / برگزاری جشن‌های دهه فجر با محوریت مساجد

برپایی پویش «همسفر آسمان» در ایام اعتکاف / برگزاری جشن‌های دهه فجر با محوریت مساجد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از ویژه برنامه‌های ایام ماه رجب و جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح کرد.

حجت الاسلام حجت‌الله ذاکر-  معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد- در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ویژه برنامه‌های این سازمان در ایام ماه رجب و جشن‌های فجر انقلاب اسلامی گفت: ما در مجموعه مرکز رسیدگی به امور مساجد عملیات محله‎محور داریم که براساس آن یک مسجد در یک محله با همکاری مساجد همجوار کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند، در حال حاضر هم در این ایام در تلاش هستیم براساس همین شبکه‌های محل محور خود برنامه‌هایی را به صورت متمرکز در مساجد برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور بسته‌ای از برنامه‌ها و محتواهای چند رسانه ای مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامی در پایگاه تخصصی مسجد تولید و انتشار پیدا کرده است، از این رو شبکه‌های محل محور ما می‌توانند در گروه ها و کانال های تخصصی مسجدی خئد از این محتواها بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مورد اقدامات این مرکز بر ای برپایی ایام اعتکاف تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل شیوع زیاد کرونا از برگزاری اعتکاف معذور بودیم اما امسال پیش‌بینی ما براین است که استقبال خوبی از این مراسم معنوی خواهد شد، به همین منظور به دور از محدودیت‌های کرونایی سعی خواهیم کرد برنامه‌های شایسته‌ای را برگزار کنیم.

ذاکر یادآور شد: قطعا یکی از گروه‌هایی که در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت دانش‌آموزان خواهند بود، به همین خاطر باید برنامه‌های جذابی در نظر گرفته شود که با ذائقه مخاطب همخوانی داشته باشد، البته پویش «همسفر آسمان» نیز همزمان با ایام اعتکاف راه اندازی می‌شود، این پویش برای آن گروه از مومنانی است که امکان حضور در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه را ندارند راه اندازی شده تا از ثواب این آیین بهره ببرند. علاقمندان برای شرکت در این پویش معنوی، می‌توانند با مراجعه به مساجد برگزار کننده‌ مراسم اعتکاف، در امر پذیرایی معتکفان (افطار و سحری) سهیم باشند.

به گفته وی، پویشی هم برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که هدف آن کمک به احداث صحن عقیله بنی‌هاشم است که از این مسیر سعی داریم از کمک خیرین و نمازگزاران بهره ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص برنامه‌های ویژه دهه فجر نیز خاطرنشان کرد: اجرای پویش «پرچم افتخار» به منظور آذین‌بندی منازل و مغازه ها و محیط آرایی فضای داخل و بیرون مساجد و محله، پخش سرودهای انقلابی از بلندگوی مساجد در روز ۱۲ بهمن ماه همزمان با ساعت ورود حضرت امام خمینی(ره) جزو برنامه‌های این دهه خواهد بود.

ذاکر ابراز کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی اعم از مسابقات کتابخوانی، نقاشی، عکاسی، شعر و اجرای سرود ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با رویکرد آشنایی این نسل با دستاوردهای انقلاب اسلامی را خواهیم داشت، همچنین استقرار میز خدمت در مساجد، اجرای رزمایش همدلی فجر (کمک مؤمنانه)، برپایی تربیون آزاد و کرسی آزاداندیشی در مساجد محوری از دیگر برنامه‌های ما در این دهه خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول دهه فجر، برپایی نمایشگاه پوستری دستاوردهای انقلاب با عنوان «ایران قوی» در برخی از مساجد از دیگر برنامه‌های دهه فجر خواهد بود، همچنین ارائه ایده های کاربردی به ائمه جماعات جهت بهره برداری و بومی سازی و اجرا، اجرای عملیات محله محور متناسب با دهه فجر انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه مسیر با محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در برخی مساجد، برگزاری دوره روایت گری دستاوردهای انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات را مدنظر قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: در روز 22 بهمن از مساجد مبدا برای آغار راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حمایت‌های محتوایی و برنامه‌ای می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha