• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110906683
  • خبرنگار : 50534

صدور مجوز الکترونیکی اصناف از امروز در زنجان

صدور مجوز الکترونیکی اصناف از امروز در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: از امروز صدور مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود و اصناف و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز اقدام به درخواست مجوز و پروانه کسب مربوطه کنند.

محمدرضا نادری ظهر امروز (۹ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۴۹ مورد مجوز و پروانه کسب در سامانه از طرف وزارت اقتصاد بارگذاری شده است، اظهار کرد: امیدوار هستیم در آینده نزدیک تمدید و اصلاح پروانه‌ها در قالب سامانه به صورت غیرحضوری - الکترونیکی انجام شود.  

وی با اشاره به امکان نبود یک رسته شغلی در سامانه، ادامه داد: آن چیزی که در سامانه وجود دارد به صورت کامل دیده شده است؛ وقتی شخصی به سامانه مراجعه‌ می‌کند رسته و نوع شغل را انتخاب کرده و مدارک مربوطه از اون درخواست‌ می‌شود ولی ممکن است شخصی باشد که درخواستش چیزی به جز ۲۸۴۰ صنف باشد؛ لذا می‌تواند با مراجعه حضوری یا تلفنی به اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان این مسئله را مطرح کند.  

نادری با بیان اینکه در سایت امکان ارائه پیشنهادات و انتقادات است، اضافه کرد: این سامانه عملکرد خوبی دارد و از ابتدای سال به صورت آزمایشی انجام شد که حدود ۱۹۹ هزار مجوز از ابتدای سال صادر شده است‌.  

این مسئول با بیان اینکه از مجموع ۶۹۷۵ درخواستی که در استان برای صدور مجوز داشتیم حدود ۴۰۰۳ مورد موفق به اخذ شرایط شده و برای آنها مجور صادر می‌شود، ابراز کرد: مابقی انصرافی یا در نوبت هستند که با بررسی، امکان صدور مجوز است‌؛ همچنین حدود ۴۰ شکایت داشتیم که این‌ها هم در دست پیگیری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک با درج استعلامات مربوط به مسائل دیگر که در سامانه نیست همچون کدپستی، تعیین و تکلیف بدهی مالیاتی نظام وظیفه، بهداشت و ... سامانه شکل کاملی بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده عملا چیزی به اسم مراجعه حضوری نداشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha