• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401110906817

مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد:

معافیت از مالیات در قبال اشتغال زندانیان

معافیت از مالیات در قبال اشتغال زندانیان
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، کارآفرینانی که در زندان‌ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند از معافیت مالیاتی برخوردار و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می‌شود.

اسحاق ابراهیمی یکشنبه ۹ بهمن در یکصد و چهل و دومین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی و اثربخش بودن این تکلیف فرهنگی و اجتماعی در عرصه اصلاح و تربیت، یکی از نیازهای اساسی زندانیان کتاب و تهیه باکس کتاب و سایر اقلام فرهنگی برای استفاده آنان در اندرزگاه‌ها است.

او افزود: بالغ بر ۷۰درصد زندانیان در بدو ورود مهارت و حرفه خاصی ندارند طی تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی زمینه آموزش مهارت برای آنان در زندان ها فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌های استان فارس اظهار کرد: قوه قضائیه در راستای سند تحولی و تعالی، یکی از اولویت‌ها را حرفه آموزی و اشتغال زندانیان قرار داده و هم اکنون۶۰ درصد زندانیان در کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی مشغول هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: به منظور توانمندسازی زندانیان، سه سوله بزرگ کارگاهی توسط بنیاد تعاون زندانیان در زندان‌های مرکزی شیراز و داراب در حال ساخت است که پس از تکمیل این کارگاه‌ها، تجهیز این کارگاه‌ها برای آموزش حرفه آموزی در رشته‌هایی که بازار کار دارند ضرورت دارد که در این زمینه به کمک خیرین نیاز داریم.

او یادآور شد: کارآفرینانی که در زندان‌ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند از معافیت مالیاتی برخوردار و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰نفر از زندانیان آزاد شده به بانک‌های عامل برای دریافت وام‌های کارآفرینی معرفی شده‌اند و تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: نرخ بازگشت مجدد افرادی که تسهیلات اشتغالزایی از زندان دریافت می‌کنند نزدیک به صفر است و این بیانگر آن است که با همت مسئولین و خیرین برای اشتغالزایی زندانیان آزاد شده پس از آزادی باید تدبیر جدی شود.

او با تأکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و مجمع خیرین افزود: برای آزادسازی زندانیان مالی و همچنین تأمین مسکن خانواده‌های زندانیان بی سرپناه، به حمایت و کمک خیرین نیاز داریم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در زندان‌های استان گفت: مجمع خیرین آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه زندان ها را دارد و تفاهم نامه بزودی منعقد می‌شود.

سیدعبدالرضا دستغیب اظهار کرد: با همت خیرین مجمع، تاکنون بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰جلد کتاب به مجموعه زندان‌های شیراز اهدا شده است و تعداد ۳۳نفر از زندانیان مالی و غیرعمد با کمک خیرین سراهای مهربانی از زندان آزاد شده‌اند و با همت خیرین مساعدت به این مجموعه تداوم می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha