• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401110906969
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی خراسان‌ جنوبی چه خبر؟

از افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی خراسان‌ جنوبی چه خبر؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر از افتتاح ۱۹ و کلنگ زنی ۲ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خبر داد.

علیرضا نصرآبادی، امروز یکشنبه ۹ بهمن در نشست خبری درخصوص ۱۹ پروژه افتتاحی دهه فجر گفت: این پروژه‌ها شامل؛ اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی در قالب پخش سیلاب و نهالکاری به همراه مراقبت و آبیاری است که با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، طبس، فردوس، بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پروژه‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود نیز شامل سازه گابیون و عملیات سنگ و ملات است که هر دو در حوزه شهرک هاشمیه شهرستان قاینات اجرایی می‌شود؛ اعتبار این پروژه‌ها حدود ۲ میلیارد تومان بوده که از منابع ملی تامین خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان، تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجمی معادل ۴۰۰ هزار متر مکعب در ۳۷ حوزه و ۶۸ شهرستان استان اجرایی شد.

نصرآبادی ادامه داد: این سازه‌ها موجب مهار یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رواناب در سطحی معادل ۴۲ هزار هکتار شده است.

به گفته وی اجرای این سازه‌ها منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی شده که در ۱۳۰ آبادی بر معیشت و درآمد بیش از ۴ هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه بیابان در سال ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۱۷ میلیارد تومان به پروژه‌های مقابله با بیابان زایی اختصاص یافته که اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی در سطح ۹۴۹۴ هکتار اجرایی شده است.

وی یادآور شد: همچنین کاداستر اراضی ملی و دولتی با مساحت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha