• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110907078
  • خبرنگار : 50037

پیگیری راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در درگزین

پیگیری راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در درگزین

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان درگزین از پیگیری برای تاسیس و راه اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در این شهرستان خبر داد.

فرانک محمدی یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در همایش ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از خشونت‌ها که با حضور مسئولان شهرستان درگزین و نیز مشاوران مدارس، والدین دانش آموزان، دهیاران، خانواده جانبازان، مددجویان بهزیستی، دانش آموزان متوسطه دوم و سرحلقه های صالحین برگزار شد، اظهار کرد: از حدود دو ماه پیش با آغاز فعالیت اداره بهزیستی شهرستان تازه تاسیس درگزین یکی از اقداماتی که در این مدت کوتاه پیگیر انجام آن هستیم راه اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی با واگذاری مجوز به بخش خصوصی است.

وی وجود مراکز مشاوره را بال کمک به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، به عنوان پناهگاه و ملجا برای التیام دردهای روانی و بهتر زیستن دانست و خاطرنشان کرد: هر گام کوچک علمی و صحیح که مسئولان امر به عنوان یک رسالت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارند، به طور قطع برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر خواهد بود.

این فرد مسئول همچنین از پیگیری سرای بزرگان در شهرستان درگزین خبر داد و یادآور شد: بهزیستی شهرستان درگزین در تلاش برای راه اندازی سرای بزرگان با هدف ارج نهادن به مقام سالمندان و نیازهای آنها و بهره مندی این  گروه سنی از خدمات ویژه و تخصصی توانبخشی است که  امکان تاسیس این امر مهم منوط به مساعدت ویژه فرماندار شهرستان و نیز خیرین خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی دارای ۱۵۰ فعالیت و وظیفه بوده که تعداد و تنوع وظایف سازمان نشان از رسالت بزرگ این نهاد دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه بوده که در این ارتباط وظیفه سازمان بهزیستی تنها حمایت مادی از جامعه هدف خود نیست و باید به صورت توام حمایت مادی، روانی و اجتماعی از جامعه هدف خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به رسالت بهزیستی طیف وسیعی از اقشار مردم از خدمات این سازمان بهره مند هستند، تصریح کرد: بهزیستی شهرستان از حدود دو ماه پیش فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده که طی این مدت کوتاه با تمام توان در تلاش هستیم در راستای اهداف عالی سازمان گام های موثر و مثبتی برداریم.

پیگیری راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در درگزین

فرماندار شهرستان درگزین هم بیان کرد: شهرستان درگزین مرکز مشاوره ندارد اما با تلاش رئیس بهزیستی این شهرستان این امر در حال پیگیری بوده و با راه اندازی آن  می‌توان از خدمات آن برای حل مشکلات روان‌شناختی استفاده کرد

کمیل خواستان بهزیستی را سردمدار کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: استحکام خانواده به عنوان رکن اساسی شکل گیری شخصیت کودکان و انسان ها و نیز مهارت آموزی از نقش موثری در کاهش های اجتماعی بر خوردار بوده که نباید از آن غافل شد.

وی همچنین اظهار کرد: ضرورت توجه به سازمان بهزیستی با توجه به تعداد مراجعه‌کننده به این نهاد برای دریافت خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار درگزین در ادامه از ۳۳ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان درگزین در دهه مبارک‌فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر برای جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان گفت: در سال جاری شهرستان درگزین اعتبارات خوبی از محل سفر و تملک دارایی و اعتبارات مناطق محروم داشته است.

خواستان یادآور شد: با سفر امسال ریاست جمهوری به استان همدان میزان اعتبارات شهرستان از محل سفر به ۴۵۰ میلیارد تومان ارتقاء داشت که با این میزان اعتبار پروژه های بی بدیلی در سطح شهرستان در حال کلنگ زنی و افتتاح است.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش کارگاه آموزشی با موضوع تکنیک های تاب آوری و کنترل خشم توسط «محمد ترکمان» مدرس، روان‌شناس و مشاور برگزار شد.

پیگیری راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره روانشناختی در درگزین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha