• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401111007222
  • خبرنگار : 50599

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرمایه گذار ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخت اولین طرح خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی در شهرچابهار که با هدف اشتغالزایی و خدمات مطلوب به گردشگران با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال کار است، دو سال چشم انتظار صدور مجوز جایگاه سوخت است لذا از مسوولان درخواست می شود همکاری و مساعدت بیشتری برای حل مشکلات مردم و کاهش صف‌ها و ارائه خدمات مطلوب به مسافران داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: شهر چابهار به دلیل جایگاه تجاری، اقتصادی و گردشگری و تردد هزاران گردشگر و سرمایه گذار در طول سال نیازمند حداقل ۱۵ جایگاه سوخت جدید است چون ۲ جایگاه فعلی موجود بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته برای جمعیت و خودرو اندک و نیاز آن سالهای دور ساخته شده بودند و تازه از سه جایگاه به ۲ جایگاه کاهش پیدا کرده اند.

محمد شاهوزهی با اشاره به اینکه ساخت حداقل ۱۰ جایگاه CNG در شهر چابهار، مسیرهای منتهی به بندرچابهار، نوار ساحلی گواتر تا زرآباد و مراکز بخشهای پلان، پیرسهراب و محورهای پرتردد شدیداً مورد نیاز است، افزود: وقتی سوخت در کارت های هوشمند و بر اساس سهمیه تعیین شده تحویل مردم استان سیستان و بلوچستان می شود و تمام کارتهای سوخت استان کدینگ هستند چه لزومی دارد، شدیداً در بحث احداث جایگاه سوخت موانع و مشکلات بسیار باشد و سرمایه گذاران این حوزه همیشه از بروکراسی طولانی اداری ناراضی و چندین سال در انتظار باشند.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی از وظایف مسوولان است و نباید رفتار و نحوه برخورد ما با کارآفرین و حل کننده مشکلات مردم به ویژه کاهش صف‌های سوخت طوری باشد که افراد مختلف در جایی دیگر سرمایه گذاری کنند.

چابهار سالانه پذیرای بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار نیز به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: چابهار سالانه پذیرای بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر است و نیاز اصلی گردشگر خدمات اسکان، پذیرایی و سوختگیری بدون صف های کیلومتری است.

عبدالحمید بلوچزاده افزود: از سرمایه گذاری درخصوص ساخت هتل، رستوران، اماکن پذیرایی و اقامت استقبال و برای همین منظور در محدوده تردد کامیونها و مسافران در کمربندی شهیدکلانتری مجتمع خدمات رفاهی مجهز با سرمایه گذاری میلیاردی بخش خصوصی در حال کار است.

وی با اشاره به اینکه از مسوولان درخواست داریم مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری را رفع کنند، افزود: حداقل در سطح شهرستان چابهار، مسیرهای منتهی به نوار ساحلی، جاده چابهار به طرف راسک و همچنین چابهار به کنارک و نیکشهر و جاسک و روستاهای پرجمعیت و بنادر پرجاذبه بیش از ۵۰ بومگردی و مجتمع خدمات رفاهی، گردشگری و ورزشی و تفریحی نیاز است تا بتوان محل اسکان، اقامت، پذیرایی و خدمات رسانی سوخت مسافران را فراهم کرد.

وی گفت: صف‌های کیلومتری جایگاههای سوخت شهر چابهار زیبنده این بندر اقیانوسی ایران نیست و هر سال گردشگران و مسافران گلایه شدیدی از خدمات ضعیف دارند و چند ساعت وقت مسافران بجای تفریح و گردش در صف‌های تحویل بنزین هدر می رود.

در حال هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خدمات مطلوب به مسافران در چابهار هستیم

مدیر مجتمع خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی بلوچ بندرچابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: استارت ساخت اولین مجتمع خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی بلوچ از سال گذشته زده شده و تاکنون با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مهین آزادی افزود: با توجه به خرید تمامی تجهیزات و مصالح ساختمانی، میلگرد و وسایل مورد نیاز و پیش بینی تکمیل و بهره برداری این مجموعه در آینده ای نزدیک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود و این سرمایه گذاری تا ۲۰۰ میلیارد نیز قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه ساخت این پروژه برای رفاه حال مردم بومی محلی، سرمایه گذاران و مسافران از سوی بخش خصوصی محلی است و کارفرما از هیچگونه تسهیلات دولتی استفاده نکرده است، گفت: می توانستم همین سرمایه را در سایر نقاط ایران و یا مناطق و کشورهای همجوار برده و آنجا مشغول به فعالیت اقتصادی باشم ولی با توجه به علاقمندی به آبادانی و توسعه و کمک به مردم این منطقه و حل مشکلات در چابهار این هزینه میلیاردی را انجام دادم.

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

وی با قدردانی از تلاش رسانه ها برای پیگیری مسائل و مشکلات و برداشتن موانع سرمایه گذاری و نقش آنها در توسعه و تولید و اشتغال، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲ هکتار شامل حداقل ۱۰ بخش با مجموع زیربنای ۱۳ هزار مترمربع در محدوده کمربندی شهیدکلانتری شهر چابهار واقع شده است و شامل جایگاه سوخت، مجتمع اداری تجاری، رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل آپارتمان، مجموعه آبی و ورزشی شامل استخر و سالن های ورزشی و بدنسازی و تالار مراسمات و عروسی و جشن ها است.

وی ادامه داد: هم اینک در ساخت این مجموعه بیش از ۱۰۰ نفر مشغول بکار هستند و با افتتاح و بهره برداری کامل پیش بینی بیش از ۹۰۰ نفر اشتغال می شود و می تواند خدمات متنوع به مردم ارائه و بسیاری از مشکلات سوختگیری خودروهای مسافران، تفریح و بازی کودکان و اقامت و پذیرایی مسافران و گردشگران و سرمایه گذاران را حل کند.

مدیر مجتمع خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی بلوچ چابهار با قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری چابهار و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای واگذاری زمین، صدور مجوز و موافقت اصولی ها طبق طرح توجیهی و ارائه نقشه ها تشکر و قدردانی کرد و افزود: مسوولان زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند تا سرمایه گذار با میلیاردها تومانی که هزینه می کند دلگرم تر شود نه اینکه برخی با تنگ نظری مانع کار شده و مشکلات را بیشتر کنند و در آخر عده ای از سرمایه گذاران از فعالیت خود پشیمان و دست از کار بکشند و یا بروند در کشور دیگر همین پول را هزینه کنند.

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

آزادی با اشاره به اینکه یکی از نیازمندی های اصلی چابهار به عنوان قلب اقتصادی و تجاری و گردشگری سواحل مکران ساخت جایگاه سوخت است و در این زمینه موافقت اصولی برای این مجتمع خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی بلوچ صادر شده ولی تاکنون مجوز این جایگاه توسط وزارت نفت صادر نشده است، خاطرنشان کرد: چنانچه مجوز را صادر کنند در کمتر از سه ماه با توجه به انجام اقدامات و سرمایه گذاری و خرید تمامی تجهیزات و آماده بودن مکان نصب تانکر سوخت و سایر موارد، سریعاً خدمات رسانی به مردم آغاز و این کار سبب کاهش صف بنزین در چابهار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه داریم تا ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه کنیم و یک مجموعه استاندارد و درجه برتر در چابهار ایجاد کنیم تا لحظات خوشی را گردشگران و شهروندان با حضور در این مجتمع سپری کنند، اظهار امیدواری کرد: مسوولان مسائل و مشکلات پیش روی مجتمع خدماتی رفاهی، گردشگری و ورزشی بلوچ چابهار را مرتفع کنند تا هر چه سریعتر تکمیل و با توجه به گرانی و تورم هزینه ها برای ساخت بیشتر نشود و متضرر نشویم.

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

سرمایه گذار چابهاری چشم انتظار حمایت مسوولان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha