• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111007299
  • خبرنگار : 50199

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳۰ پروژه آبفای مازندران در دهه فجر امسال

بهره‌برداری از ۳۰ پروژه آبفای مازندران در دهه فجر امسال

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه درنظر گرفته شد که ۲۴ طرح بهره‌برداری بوده و ۶ برنامه نیز ‌کلنگ‌زنی در بخش فاضلاب است، گفت: این پروژه‌ها تا پایان سال با کمک بسیج سازندگی و شرکت آب فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد که با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد در حوزه آب و ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه فاضلاب بوده است.

بهزاد برارزاده در جمع خبرنگاران به عملکرد شرکت آب و فاضلاب در خدمات رسانی به مردم مازندران پرداخت و اظهار کرد: درابتدای انقلاب ۱۸ شهر زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب استان بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی تمام ۵۸ شهر مازندران از خدمات این شرکت بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی ۱۷۰۰ روستا توسط شرکت آب و فاضلاب مدیریت می‌شود، افزود: تمام روستاهایی که زیر پوشش آب و فاضلاب نیستند نیز تصدی‌گری را به شرکت آب و فاضلاب دهند زیرا مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در استان مصرف آب است، گفت: باید شرایط صرفه جویی و ارائه خدمات به مردم حتی در دورترین نقاط انجام شود زیرا دولت سیزدهم در نظر دارد در مدت سه سال به ۱۰ هزار روستا خدمات داده شود.

این مسئول به اعتبار ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مجلس برای خدمات شرکت آبفای مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۹  مجتمع آب رسانی و ۲۰۰ روستا برای خدمات در حال آماده سازی هستند که برای این طرح ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

برارزاده یادآور شد: نگاه جدید دولت سیزدهم استفاده از ماده ۵۶ برای اجرای طرح‌های آب رسانی در شهرهای بابل، ساری، نوشهرو چالوس است که برای این منظور تسهیلات ۳۰۰ میلیاردی از بانک صادرات نهایی شده است.

وی گفت: در نشست تخصصی با استاندار مازندران موضوع تبصره ۱  تهاتر نفت نیز انجام شد در این تفاهم‌نامه‌ ۷ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهرهای نکا، گلوگاه، بهشهر، ساری، فریدونکنار و بابلسر در مازندران انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء آماده شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به اینکه مقرر شد با حمایت بنیاد برکت در سال‌جاری برای ۲۱ روستا و در سال ۱۴۰۲ برای ۵۰ روستا طرح‌های آب رسانی و فاضلاب کمک گرفته شود، اظهار کرد: دو پروژه در فروردین ۱۴۰۱ در نکا انجام شد و در هفته دفاع مقدس افتتاح شد و دو پروژه دیگر نیز در دست اقدام است.

این مسئول با اعلام اینکه در مدت سه سال ۶۳۰ پروژه در مازندران تعریف شده است که ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهوری اختصاص یافت، گفت:۵۹۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در خواست ما این است که در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات تبصره ۱، ماده ۵۶ و اعتبارات ملی و استانی ۱۵۰۰ میلیارد برای ۶۳۰ پروژه تخصیص یابد.

برارزاده با بیان اینکه در دهه فجر امسال نیز ۳۰ پروژه داریم  که ۲۴ پروژه افتتاحیه بوده و ۶ پروژه نیز افتتاح و کلنگ‌زنی فاضلاب است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تا پایان سال با کمک بسیج سازندگی و شرکت آب فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبار پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر ۲۸۵ میلیارد در حوزه آب و ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه فاضلاب برآورد هزینه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha