• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401111007386
  • خبرنگار : 71516

هشدار رسانه‌های عبری زبان درباره انتفاضه سوم فلسطین و افزایش تنش

هشدار رسانه‌های عبری زبان درباره انتفاضه سوم فلسطین و افزایش تنش

روزنامه یدیعوت آحارونوت نسبت به وقوع انتفاضه سوم فلسطین در صورت اجرای عملیات نظامی بزرگ در شهرهای کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، رون بن یشای، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت در تحلیلی با عنوان «آزمون بزرگ کابینه اسرائیل» نوشت: عملیات قدس بدون شک یک عملیات انتقام جویانه در واکنش به عملیات نظامی جنین بود که تشکیلات خودگردان فلسطین آن را کشتار خواند. اسرائیل باید فورا مانع عملیات‌های بیشتری مثل عملیات شهرک یعقوب نبی در قدس و همچنین عملیات‌های انتقام جویانه از یهودیان افراطی در قدس شود.

وی گفت: می‌توان از طریق پر کردن این منطقه از نیروهای اسرائیلی و ممانعت از اجرای عملیات بزرگ نظامی در داخل شهرهای فلسطینی در زمان کنونی این کار را کرد. حوادث جنین و قدس طی دو روز گذشته می‌تواند سطح خشونت شدیدی را که در ماه‌های اخیر به صورت نسبی مهار شده بود به یک انتفاضه واقعی تبدیل کند که فلسطینی‌های زیادی به همراه افراطی‌های یهودی در آن مشارکت داشته باشند.

در این راستا رونان بار، رئیس شاباک در جلسه کابینه نسبت به تغییرات ریشه‌ای که وزرای اسرائیلی خواهان اجرای آن در شهر قدس هستند هشدار داد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این جلسه خواهان منع آمد و شد در اردوگاه شعفاط و مناطق دیگر شهر قدس شد. بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز خواهان محاصره شهرک‌های عرب نشین در قدس شد؛ اما رونن بار با این دو درخواست مخالفت کرد و آن را مجازات جمعی خواند.

به گفته منابع دستگاه‌های امنیتی معتقدند که اعمال مجازات‌های جمعی بیشتر بر فلسطینی‌ها در قدس منجر به حملات بیشتری علیه اهداف اسرائیلی می‌شود.

بعد از شهادت ۱۰ فلسطینی در اردوگاه جنین به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی یک جوان فلسطینی به نام خیری علقم جمعه عملیات شهادت طلبانه‌ای را در قدس انجام داد که منجر به کشته شدن ۹ شهرک نشین شد.

از سوی دیگر؛ روزنامه معاریو در گزارشی از چالش بزرگی که درباره توقف تنش‌ها در اراضی فلسطینی به دنبال شهادت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی پیش روی بنیامین نتانیاهو است، خبر داد.

این روزنامه نوشت: در هفته‌های اخیر و در سایه تنش امنیتی از ماه مارس ارتش اسرائیل نسبت به تنش‌های خطرناک در میدان که موجب وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود، هشدار داد. ممکن است در ماه رمضان که به زودی فرا می‌رسد تنش‌ها به اوج خود برسد.

این روزنامه نوشت: دست کم دو مورد از سناریوهای دستگاه امنیتی تاکنون ظرف چند روز اتفاق افتاده است؛ عملیات ارتش اسرائیل در جنین که به شهادت ۱۰ فلسطینی منجر شد و در مقابل عملیات بزرگ یک فلسطینی در قدس که به کشته شدن ۹ شهرک نشین منجر شد. این عملیات از حدود ۱۵ سال پیش بزرگترین عملیات بوده است. مأموریت اصلی دولت و دستگاه امنیتی اکنون مهار تنش‌ها است هرچند حتی اگر موج عملیات در روزهای آتی مهار شود؛ اما تنش‌ها با فرا رسیدن ماه رمضان اوج می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha