• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401111007799
  • خبرنگار : 71415

پسر بولسونارو استرداد پدرش از آمریکا به برزیل را منتفی دانست

پسر بولسونارو استرداد پدرش از آمریکا به برزیل را منتفی دانست

پسر بزرگ ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل اظهار کرد، برای پدرش ضرب‌الاجلی به منظور بازگشت به برزیل تعیین نشده و بحث استرداد شدن او از سوی آمریکا را منتفی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شبکه بلومبرگ، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری سابق برزیل ماه گذشته میلادی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری جدید این کشور و دو روز قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری خودش به آمریکا سفر کرده و با عدم شرکت در مراسم تحلیف لولا داسیلوا سنت شکنی کرد.

دموکرات‌های کنگره آمریکا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را بعد از حمله‌ای که هواداران بولسونارو در تاریخ هشتم ژانویه به ساختمان‌های دولتی در شهر برازیلیا با هدف اعتراض به پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای برکنار کردن او داشتند، برای اخراج کردن این رئیس جمهوری سابق برزیل از آمریکا تحت فشار قرار داده‌اند.

فلاویو بولسونارو که سناتور است به خبرنگاران در شهر برازیلیا گفت: "چپ افراطی در آمریکا نقش چپ افراطی را در اینجا ایفا می‌کند. آنها برای یک مساله سیاسی فشار وارد می‌کنند. من معتقدم که آمریکا یک کشور جدی است که هیچ کار غیرقانونی انجام نمی‌دهد."

فلاویو بولسونارو خاطرنشان کرد، پدرش با ویزای دیپلماتیک وارد آمریکا شد و اگر تا کنون آن را به ویزای توریستی تبدیل نکرده باشد ، این کار را خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح داشته یک فرد بعد از ترک خدمت دولتی ۳۰ روز فرصت دارد تا خاک آمریکا را ترک کند یا وضعیت ویزایش را تغییر دهد.

بایدن این اختیار را دارد که یک دیپلمات خارجی را  به عنوان یک عنصر نامطلوب در آمریکا اعلام و دستور ترک این کشور را صادر کند. اما مشخص نیست آیا این امکان شامل حال بولسونارو که یک رئیس جمهوری سابق به حساب می‌آید، می‌شود یا خیر.

بولسونارو در صورت بازگشت به کشورش با تحقیقات مقامات برزیلی در مورد نقش ادعایی‌اش در شورش‌های هشتم ژانویه برزیل روبرو می‌شود.

بر اساس این گزارش اگر بولسونارو به این باور رسیده باشد که در صورت بازگشت به وطنش با خطر زندان روبرو می‌شود، می‌تواند به سراغ کسب پناهندگی برود یا در دادگاه‌های آمریکا اقدام برای استردادش را چالش بکشد.

پسر بزرگ بولسونارو گفت که پدرش "بسیار آرام" است و اتفاقات کشورش را در حالی دنبال می‌کند که "وجدانش از این بابت که او بهترین تلاش خود را برای برزیل انجام داد، پاک است."

این سناتور برزیلی به خبرنگاران گفت: "او دارد استراحت می‌کند. شما مگر تا حالا به تعطیلات نرفته‌اید؟"  

وی درباره امکان بازگشت پدرش به برزیل اظهار کرد: "این اتفاق می‌تواند فردا باشد، می‌تواند شش ماه  دیگر باشد و شاید هم هرگز برنگردد. من نمی‌دانم."

رسانه‌های برزیلی اخیرا گزارش دادند، میشل بولسونارو، بانوی اول سابق برزیل در پروازی که پنجشنبه شب در پایتخت این کشور به زمین نشست، به برزیل بازگشت.

فلاویو بولسونارو همچنین اظهار کرد، وضعیت سلامتی پدرش خوب است، اما او ممکن است مجبور شود تحت عمل جراحی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha