• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401111108467
  • خبرنگار : 50562

اعتبارات برای مرمت «قلعه خواجه» کافی نیست

اعتبارات برای مرمت «قلعه خواجه» کافی نیست

ایسنا/خوزستان به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا با توجه به اینکه بنای «قلعه خواجه» مالک شخصی دارد و مالک هم علاقه زیادی به احیا ندارد این بنا در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه منابع بودجه میراث فرهنگی محدود است و به همین دلیل «قلعه خواجه» مرمت اساسی نشده تصریح کرد: «قلعه خواجه» نیاز به مرمت دارد اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی‌دهد.

او با بیان اینکه مالک می‌تواند به صورت مشارکتی با اداره میراث فرهنگی این قلعه را احیا کند گفت: احیای این قلعه تاریخی تاثیر زیادی در رونق گردشگری اندیکا دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا افزود: علاوه بر این، مرمت «قلعه خواجه» باعث فرهنگ‌سازی می‌شود تا دیگر مالکان بناهای تاریخی به این سمت و سو حرکت کرده و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنند.

از قلعه خواجه بیشتر بدانید:

انجام پژوهش‌های منظر فرهنگی در «قلعه خواجه»

«قلعه خواجه» که بنای «قلعه خواجه» در آن قرار دارد یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان اندیکا است. این شهر به دلیل همجواری به رشته کوه‌های زاگرس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است.

شهرستان اندیکا از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. بهاری زودرس اما سرسبز و پر طراوت دارد که از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و از اوایل خرداد ماه هوای بهاری به تدریج جای خود را به گرما می‌دهد و به عبارت دیگر تمام نواحی جنوبی این منطقه دارای بهاری دل‌انگیز و تابستانی گرم و پاییزی کوتاه و مطبوع و زمستانی معتدل است. همچنین مناطق شمالی آن دارای زمستان‌های سرد همراه با برف و تابستان‌های معتدل است.

از دیدنی‌های این شهرستان می‌توان به دشت شیمبار، منطقه حفاظت شده شیمبار و سد کارون، آبشار طوف کما و قلعه‌بردی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha