• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111108911
  • منبع : نمایندگی سمنان

در دیدار استاندار سمنان با مدیران جهاددانشگاهی عنوان شد:

استقبال استاندار سمنان از ایجاد مراکز تخصصی دیابت، درمان سرطان و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

استقبال استاندار سمنان از ایجاد مراکز تخصصی دیابت، درمان سرطان و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ایجاد مراکز درمان سرطان، گیاهان دارویی و درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی در استان سمنان استقبال کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۱۱بهمن ماه در دیدار تعدادی از مدیران جهاددانشگاهی کشور و رئیس این نهاد انقلابی در استان ضمن آمادگی استان برای حمایت از پروژه های پیشرو جهاددانشگاهی در این استان اظهار کرد: استانداری سمنان در هر سه حوزه مطرح شده چه در درمان سرطان و خصوصا سرطان پستان، و چه در داروهای گیاهی و درمان زخم دیابت آمادگی دارد که به جهاددانشگاهی استان کمک کند.

وی با اشاره به عملکرد درخشان نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در چهار دهه اخیر تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان طرح ها و پروژه های بزرگی انجام و امروز از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه های جهاددانشگاهی استان برای ایجاد مرکز درمان سرطان گفت: سرطان پستان امروز یکی از آسیب های جدی است که خانواده های زیادی در سطح کشور و از جمله در استان سمنان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و آموزش می تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری ها پیشگیری کند ادامه داد: متاسفانه تاکنون غربالگری آنچنانی در خصوص این بیماری در استان انجام نشده چرا که اکثر بیماران استان به دلیل نزدیکی به تهران و یا دیگر استان ها برای درمان به خارج استان سفر می کنند.

وی با بیان اینکه این سرطان به کانون خانواده ها آسیب جدی وارد می کند افزود: بیا توجه به اینکه این بیماری مادر خانواده را درگیر می کند، آسیب های بیشتری در قیاس با دیگر بیماری ها دارد.

استاندار سمنان همچنین با استقبال از راه اندازی درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی در سمنان اعلام کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد برای ایجاد این درمانگاه، از جهاددانشگاهی استان حمایت و پشتیبانی کند.

وی همچنین با اشاره به تنوع بالای گیاهان دارویی در استان سمنان گفت: این استان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گیاهان دارویی برخوردار است..

هاشمی گیاهان دارویی استان سمنان را بسیار غنی خواند و گفت: اگر از همه ظرفیت های موجود در این گیاهان دارویی استفاده شود، چه بسا نیاز کشور به بخشی از مواد دارویی که وارد می شود نیز کمتر شود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ به راه اندازی پروژه های جهاددانشگاهی استان اضافه کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد این استان به عنوان استان پایلوت در گیاهان دارویی همکاری های زیادی با نهاد انقلابی جهاددانشگاهی داشته باشد.

وی سمنان را استانی با غنای بالای معدنی خواند و گفت: بیش از ۵۰ درصد از معادن شناخته شده در استان سمنان وجود دارد فلذا چه در حوزه موادمعدنی و چه در حوزه گیاهان دارویی پتانسیل بالایی در استان موجود است و جهاددانشگاهی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.

وی سمنان را از باسوادترین استان ها در کشور برشمرد و اظهار کرد: میانگین سواد در استان دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است. ضمن اینکه استان سمنان یک استان دانشگاهی است و نخبگان و پژوهشگران بزرگ و برجسته ای در این استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه زمینه برای پروژه های مشترک با جهاددانشگاهی در استان وجود دارد گفت: استان سمنان با دو چالش کم آبی و نرخ پایین باروری مواجه است و از طرح ها و پروژه هایی که به تقویت این حوزه بی انجامد استقبال می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha