• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401111209316
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

معاون آموزشی وزیر بهداشت در هفتمین همایش مرجعیت علمی مطرح کرد

تایید کیفیت آموزش ما توسط سازمان‌های بین‌المللی/درهیچ رشته‌ای به تحصیل خارج از کشور نیاز نداریم

تایید کیفیت آموزش ما توسط سازمان‌های بین‌المللی/درهیچ رشته‌ای به تحصیل خارج از کشور نیاز نداریم

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از دستاوردهای مهم ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت را ارتقای کمّیت در حوزه سلامت دانست و گفت: در حال حاضر، ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل می‌کنند. ۶۸ دانشگاه و دانشکده پزشکی در کشور فعال هستند و ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در هفتمین همایش مرجعیت علمی با محوریت ادغام و با عنوان "ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران"، اظهار کرد: بحث ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت شاید برای تعدادی از همکاران جوان و دانشجویان شناخته شده نباشد؛ در دهه ۶۰ به همت اساتیدی همچون دکتر شهریاری و دکتر مرندی، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت شکل گرفت. قبل از این رویداد، وزارت بهداری وجود داشت که با ادغام آموزش، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبدل شد. یعنی آموزشی که از خدمات سلامت جدا بود، با بهداشت و درمان همراه شد.

وی افزود: اگر امروز در حوزه علوم پزشکی موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم، به دلیل ادغام آموزش در نظام سلامت است.

ارتقای کمّیت در حوزه سلامت

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از دستاوردهای مهم ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت را ارتقای کمّیت در حوزه سلامت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر، ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل می‌کنند. ۶۸ دانشگاه و دانشکده پزشکی در کشور فعال هستند و ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی داریم.

باقری‌فرد با بیان اینکه در هیچ رشته‌ای مخصوصا رشته‌های بالینی نیاز به تحصیل در خارج از کشور نداریم و تمام رشته‌ها داخل کشور آموزش داده می‌شوند، ادامه داد: اکنون ۲۱ هزار عضو هیات علمی داریم و نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: کیفیت آموزش علوم پزشکی درکشور ما مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی است. فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، اعتباربخشی رشته پزشکی را در کشور به وزارت بهداشت واگذار کرده است. یعنی اگر وزارت بهداشت دانشکده‌ای را تایید کند، درواقع آن دانشکده مورد تایید فدراسیون جهانی است و زمانی‌که یک دانشجوی پزشکی فارغ‌التحصیل شود، مدرکش در همه جای دنیا مورد تایید خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ارتقای کیفیت درمان، گفت: کیفیت درمان نیز در کشورمان به گونه‌ای است که تمام درمان‌های نوین امکان‌پذیر بوده و از کشورهای منطقه برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌های سلامتی با ادغام ارتقاء پیدا کرده است، افزود: در آموزش علوم پزشکی، دانایی و توانایی توامان آموزش داده می‌شود و فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود، بلافاصله می‌تواند مشغول کار شود.

۷۰ درصد تکنولوژی‌های آموزشی در کشورمان بومی شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش، درخصوص تکنولوژی‌های آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی‌های آموزشی در کشورمان بومی شده است. طی این هفته اولین بیمارستان مجازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد و به دنبال افتتاح داروخانه و یونیت مجازی هستیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: در حال حاضر آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی را بازبینی کردیم که به‌زودی ابلاغ خواهد شد. این آیین‌نامه صرفا براساس مقالات نبوده و شاخص‌های دیگری نیز مدنظر خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین، ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که ۲۵ درصد فناوری‌های حوزه علمی را به خود اختصاص داده‌اند که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha