• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401111209356
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور مطرح کرد

تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت

تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: اصلی‌ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، پاسخگو بودن نسبت به نیازهای جامعه و تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی بوده و هست.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا مرندی در هفتمین همایش مرجعیت علمی با محوریت ادغام و با عنوان "ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران"، اظهار کرد: هدف اصلی آموزش پزشکی ارتقای سلامت جامعه در همه ابعاد است. 

مرندی با بیان اینکه سلامت چهار بعد روانی، اجتماعی، معنوی و جسمی دارد، افزود: یک فرد سالم هرچهار بعد را داراست، اما ما اغلب به بعد جسمی توجه می‌کنیم و سه بعد دیگر به فراموشی سپرده شده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مبحث پیشگیری از بیماری‌ها، خاطرنشان کرد: امروزه، ۷۵ تا ۸۰ درصد بیماری‌ها در مقوله بیماری‌های غیرواگیر قرار دارند که پیشگیری از آنها الزامی است.

مرندی گفت: امروزه در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی ارتقاء پیدا کرده‌ایم و بیماری‌های واگیردار که در گذشته بسیار شایع بود، به خوبی کنترل شده است. 

تاکید بر جامع نگری و پاسخگویی در حوزه سلامت

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تشریح تاریخچه‌ای از شکل‌گیری شبکه بهداشت و ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، بر جامع‌نگری و پاسخگویی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: باید بیش از پیش روی سبک زندگی سالم اسلامی، جامع‌نگری و محیط زیست کار کنیم. 

وزیر اسبق بهداشت، هدف اصلی ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت را جامع نگری و آموزش هرچه بهتر و بیشتر متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: اصلی‌ترین پیام ادغام، پاسخگو بودن آموزش نسبت به نیازهای جامعه، تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی و ایجاد تنوع و تعادل بین رده‌های ارائه‌دهنده خدمت بود.

مرندی در پایان از مسئولان فعلی وزارت بهداشت در تعمیق هرچه بهتر و بیشتر مبحث ادغام و تکمیل و گسترش شبکه بهداشت در کشور، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha