• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401111209401
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

برخورداری آب پایدار عشایر خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری

برخورداری آب پایدار عشایر خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: برخورداری جمعیت عشایری این استان از آب پایدار نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

رضا روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر درصد برخورداری عشایر این استان از آب پایدار ۳۴ درصد بوده و این در حالی است که میانگین کشوری ۴۷ درصد است.

وی افزود: حدود ۲۰۰۰ خانوار عشایری خراسان شمالی در شهرک های عشایری مستقر هستند که باید آب آن ها پایدار بوده و آب ۵۰۰۰ خانوار نیز به با تانکرهای آبرسان به صورت سیار تامین شود.

روشن ضمیر خاطرنشان کرد: باید ۷.۵ درصد از اعتبارات آبفای روستایی به عشایری اختصاص پیدا کند و این در حالی است که رقم اختصاص پیدا کرده، ۳.۵ درصد است.

وی در ارتباط با پروژه های آبرسانی پایدار به جمعیت عشایری استان بیان کرد: یکی از این پروژه ها، پروژه آبرسانی جیران سو- حبشان است که آبرسانی تا محله حبشان انجام شده و در مجموع این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول به پروژه آبرسانی میاندشت اسفراین نیز اشاره و تصریح کرد: برای انجام آبرسانی پایدار به عشایر این منطقه، یک بند خاکی وجود دارد که تاکنون برای آن ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است. در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی توضیح داد: با آبگیری این بند خاکی، ۳۰۰ هکتار از اراضی پایین دست می توانند از آب ذخیره شده استفاده کنند و عشایر علاوه بر دامداری می توانند مشغول به کارهای دیگر همچون کشت گیاهان دارویی و ... شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن ۱۳۰ خانوار در سایت عشایری میاندشت ساکن هستند که دارای آب پایدار می شوند.

روشن ضمیر با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: در صدد هستیم تا برای تکمیل این پروژه مذاکراتی را با آستان قدس رضوی داشته باشیم و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha