• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111209408
  • خبرنگار : 50037

۱۴ هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی روستایی کبودراهنگ نیازمند مقاوم‌سازی است

۱۴ هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی روستایی کبودراهنگ نیازمند مقاوم‌سازی است

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ از افتتاح ۲۰ واحد مسکن مقاوم سازی شده روستایی این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد و اعلام کرد: ۱۴ هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی روستایی کبودراهنگ نیازمند مقاوم‌سازی است.

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این تعداد واحد با سازه بنایی با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع از محل اعتبارات ملی تسهیلات بانکی و نیز آورده متقاضی با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه سه طرح بهسازی روستایی در دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: بهسازی روستای جنگلو شامل ۳۴۱۵ مترمربع زیرسازی و آسفالت با اعتباری افزون بر ۹۲۷ میلیون تومان، روستای وصله با ۳۸۸۵ مترمربع زیرسازی و آسفالت با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان و روستای داغ داغ آباد با ۲۱ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت با مشارکت دهیاری روستاها و بنیاد مسکن با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سه طرح قابل افتتاح بهسازی روستایی شهرستان بوده که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

معصومی در ادامه کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان را ۲۴ هزار و ۷۰۹ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد مسکونی روستایی شهرستان، تاکنون ۱۰ هزار و ۱۷۵ واحد مقاوم سازی شده و ۱۴ هزار و ۵۳۴ واحد غیرمقاوم هستند و نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی با اشاره به شاخص پایین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: سهمیه امسال استان همدان در زمینه احداث واحد مسکونی روستایی ۱۱ هزار فقره بوده که از این میزان، ۲۱۰۰ فقره سهمیه تخصیصی به شهرستان کبودراهنگ بوده است.

معصومی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان سهمیه، ۱۴۶۵ فقره سهمیه ابلاغی به بانک‌های عامل معرفی و تا امروز ۷۷ فقره عقد قرارداد انجام شده که‌ طبق برنامه زمان‌بندی حداکثر تا ۱۵ اسفندماه تمامی سهمیه عقد قرارداد خواهد شد.

وی سقف وام و تسهیلات مسکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله دانست و مطرح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان با برنامه ریزی و هدفگذاری لازم به منظور جذب صددرصدی سهیمه تسهیلات اختصاصی به شهرستان تلاش خود را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha