• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401111209546
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مقصد نورانی انقلاب ایجاد تمدن اسلامی است

مقصد نورانی انقلاب ایجاد تمدن اسلامی است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، منتها و مقصد نورانی انقلاب را ایجاد تمدن اسلامی دانست و گفت: هرچه زمان پیش می رود پایه های انقلاب مستحکم تر شده و پیام نورانی اش بیشتر صادر می شود و ملت ها را بیدار می کند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۲ بهمن ماه در ویژه برنامه آغاز دهه فجر و سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ایام پیروزی انقلاب را یادآور ایامی فرخنده و جاوید برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: مردم ایران هرگز روزهای طلایی ۴۴ سال پیش را فراموش نمی کنند.

وی با اشاره به دوران سیاه رژیم ستمشاهی، افزود: افرادی که شرایط و حوادث رژیم منحوس پهلوی را دیده اند، امروز قدردان دوران شکوهمند انقلاب اسلامی هستند و قطعا نسل های معاصر نیز با مراجعه به تاریخ از آن روزگار آگاهی دارند و لذا مسیر انقلابشان را با قدرت ادامه می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلام هم مبدایی روشن دارد و هم منتهایی نورانی، تصریح کرد: مبدا انقلاب اسلامی به جامعه مدنی رسول الله(ص) برمی گردد؛ همانگونه که بعثت پیامبر اسلام قدرت های پوشالی زور و زر را به تلی از ویرانه تبدیل کرد، انقلاب اسلامی نیز به پشتوانه این مبدا روشن، توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در ایران ریشه کن کند.

امام جمعه رشت با اشاره به تحقیر جامعه ایرانی در دوران پهلوی، ادامه داد: حکومت های ظالم و ستمکار در طول تاریخ ملت ایران را ذلیل کرده بودند و حقیرترین ملت در دنیا بودیم؛ تا جایی که در مستشاران غربی در دوران پهلوی علاوه بر دریافت حقوق، حق توحش می گرفتند.

وی با اشاره به اذعان نماینده دولت آمریکا در امور ایران درباره اقتدار جمهوری اسلامی، تاکید کرد: به گفته رابرت مالی، آمریکا قصد براندازی نظام ایران را ندارد، چون از چنین قدرتی برخوردار نیست؛ دشمن تنها از طریق مجامع بین المللی می خواهد جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد و با ابزار تحریم نظام ما را مهار کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در دوران آیت الله بروجردی ولایت پذیری را اسوه خویش قرار داد و علیه رژیم شاه قیام نکرد، گفت: پس از ارتحال آیت الله بروجردی، نهضت امام خمینی آغاز شد و علیه طرح ها و لوایح ذلت باری که از سوی قدرت های سلطه جهانی بر ملت ایران تحمیل شده بود، قیام کرد.

وی با اشاره به تبعید و زندانی شدن امام در مخالفت با کاپیتولاسیون و جشن های ۲۵۰۰ ساله و تغییر تاریخ ایران به شاهنشاهی، اضافه کرد: امام در سال های تبعید دست از مبارزه بی امان علیه رژیم پهلوی برنداشت و سرانجام در بهمن ۵۷ و با همت والای یاران نهضت این انقلاب را به پیروزی رساند؛ به دنبال بازگشت امام به میهن و پیروزی انقلاب اسلامی، سران رژیم پهلوی به نقاط مختلف فرار کردند تا از خشم جوانان امت در امان بمانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، منتها و مقصد نورانی انقلاب را ایجاد تمدن اسلامی دانست و گفت: پیامبر(ص) پس از هجرت از مکه به مدینه توانست پایه های حکومت اسلامی را استحکام ببخشد و به بسط معارف اسلام و قرآن و توحید بپردازد؛ پیام الهی رسول الله(س) به بخشی از آسیای میانه و ایران رسید و حکومت اسلام تثبیت شد، اما همه قدرت های پوشالی از جمله مشترکان و بت پرستان و یهودیان عنود و... اقدام به بسیج امکانات کردند تا ریشه حکومت اسلامی را بزنند، اما ابهت اسلام در قلوب مردم جای گرفت و تا امروز حدود سه میلیارد مسلمان در جهان داریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد حرکت نورانی پیامبر(ص) با زرسالاران جهانی مواجه بود، گفت: دشمنان با همه ساز و کارهای نظامی به جنگ با انقلاب اسلامی که حکومتی نوپا بود آمدند، اما هرچه زمان پیش می رود پایه های انقلاب مستحکم تر شده و پیام نورانی اش بیشتر صادر می شود و ملت ها را بیدار می کند.

وی با اشاره به اذعان مقامات آمریکایی مبنی بر آواره شدن ۳۷ میلیون انسان در دهه اخیر به دست آمریکا، خاطرنشان کرد: به برکت جمهوری اسلامی، غرب آسیا از قدرت های پوشالی خالی شده و لذا شاهد انواع هجمه ها به انقلاب و نظام اسلامی هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن همه ابزارها را به کار گرفته تا مانع از صدور بیش از این گفتمان انقلاب شود، گفت: دشمن می خواهد جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهدافش کند سازد تا مجددا پایگاهی برای خودش در منطقه و جامعه ایران داشته باشد و بتواند افولش را به تاخیر بیندازد.

وی با اشاره به تلاش سردمداران جهانی برای ایجاد جبهه دفاعی در مقابل جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: دشمن باور کرده که ایران معادله ساز دنیای امروز است و توانسته به قدرت های نوظهور همچون چین و روسیه جرات نقش آفرینی جهانی دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان رهبر انقلاب را شخصیتی جهانی، برجسته، فرزانه و متفکر دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی توانسته جبهه آمریکا و رژیم صهیونیستی و ناتو را به هزیمت بکشاند و نقشه آنان برای راه اندازی جنگ جهانی سوم از طریق پرورش داعش و بوکوحرام و جبهه النصره و... در خاورمیانه را خنثی کند.

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را امید اهالی مقاومت و همه مستضعفان عالم دانست و یادآور شد: امروز سر سفره شهدا هستیم و به برکت شهدا این عزت و اقتدار و افتخار رقم خورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha