• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401111209608
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد

افتتاح ۵۴۴ پروژه برق رسانی گیلان در دهه فجر

افتتاح ۵۴۴ پروژه برق رسانی گیلان در دهه فجر

ایسنا/گیلان مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در دهه فجر امسال ۵۴۴ پروژه برق رسانی را با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان افتتاح می کنیم که شامل ۱۹۶ دستگاه ترانسفورماتور و ۳۴ کیلومتر خطوط ۲۰ کیلوولت و ۳۲۰ کیلومتر شبکه های فاز ضعیف است.

محمدتقی مهدی زاده در گفت وگوی خبری شبکه باران، با بیان اینکه گیلان یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق دارد، اظهار کرد: پنجمین استان کشور از نظر تعداد مشترکین برق هستیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در گیلان، افزود: در سال های پس از انقلاب خدمت رسانی در حوزه برق رشد چشمگیری داشته و طول شبکه فشار ضعیف از ۳۰۰۰ کیلومتر به بالای ۲۰ هزار کیلومتر و طول شبکه فشار متوسط از ۱۰۰۰ کیلومتر به ۹۸۰۰ کلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه تعداد پست های توزیع استان از ۱۶۲۵ دستگاه به ۲۴ هزار دستگاه افزایش یافته است، عنوان کرد: از ۴۰۷ روستای برقدار به ۲۵۷۳ روستا رسیدیم.

مهدی زاده، درصد برخورداری روستایی گیلان را ۹۹.۳ درصد دانست و اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۵۴۴ پروژه برق رسانی را با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان افتتاح می کنیم که شامل ۱۹۶ دستگاه ترانسفورماتور و ۳۴ کیلومتر خطوط ۲۰ کیلوولت و ۳۲۰ کیلومتر شبکه های فاز ضعیف است.

وی از اجرایی شدن ۱۰۰۰ کیلومتر کابل خودنگهداری طی امسال خبر داد و گفت: ۱۰۱ پنل خورشیدی را در اختیار عشایر گیلان قرار می دهیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه سال آینده ۱۰۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی را برای کابل خودنگهدار آماده می کنیم، افزود: اولین تفاهم نامه کشوری را برای تبدیل ۴۱۷ هزار چراغ معابر به ال.ای.دی منعقد کردیم.

وی از هوشمندسازی کنتور برق ۳۰ هزار مشترک برای مدیریت مصرف خبر داد و تصریح کرد: برق رسانی به روستاه های زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha