• شنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111209659
  • خبرنگار : 71290

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد

تصویب قوانین منطقه‌ای و بین‌المللی از راهکارهای جدی مساله فلسطین

تصویب قوانین منطقه‌ای و بین‌المللی از راهکارهای جدی مساله فلسطین

یک کارشناس مسائل فلسطین معتقد است یکی از راهکارهای جدی مساله فلسطین تصویب قوانین منطقه‌ای و بین‌المللی در سازمان‌هایی مانند بین المجالس است که در صورت عملیاتی شدن حتما در مساله فلسطین موثر خواهد بود.

سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر کرانه باختری و عملیات‌های نیروهای مقاومت اظهار داشت: شرایط موجود به دلیل فشارهایی که رژیم صهیونیستی در منطقه می‌آورد و نیز به دلیل فعالیت گروه‌های مقاومتی و فردی که به شدت توسعه یافته، آمادگی شکل‌گیری انتفاضه جدید را دارد.

وی تصریح کرد: البته وقوع انتفاضه نیاز به محرک جدی هم دارد و صرف این که بگوییم دراین شرایط انتفاضه به وقوع می پیوندد کافی نیست، زیرا یک حادثه می تواند جرقه انتفاضه را بزند، منطقه آماده انتفاضه است اما محرک جدی نیاز دارد تا به وقوع بپیوندد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین درباره اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای همکاری با آمریکا به منظور پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین گفت: همان طور که می دانید ماهیت شکل‌گیری تشکیلات خودگردان بر اثر سازش و گفت‌وگو و قرارداد اسلو بوده و لذا هویتی غیر از مذاکره ندارد. 

رضوی افزود: دلیل دیگر تشکیلات خودگردان این است که مشروعیت و هویتش با مجوز رژیم صهیونیستی است بنابراین باید طبق دستورات آن ها گام بردارد، در واقع محمود عباس چاره ای ندارد جز این که چنین حرفی را بزند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین درباره بیانیه اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی مبنی بر حمایت از فلسطین هم اظهار داشت: یکی از راهکارهای جدی مساله فلسطین، اقداماتی در راستای تصویب قوانین منطقه‌ای و بین‌المللی در سازمان‌هایی مانند بین‌المجالس است منوط به این که، قوانین و تعهدات همراه با اقدامات عملی باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر بیانیه‌ها و تعهدات همراه با اقدام عملی شود حتما موثر خواهد بود. طی سه دهه گذشته اقداماتی انجام شده اما وجه عملی نداشته و در حد یک نوشته روی کاغذ بوده و اثری نداشته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha