• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401111209741
  • خبرنگار : 30188

قیمت لوله داربست امروز در گروه صنعتی صبا

قیمت لوله داربست امروز در گروه صنعتی صبا

در شرایط معمول بازار با توجه به بازار بزرگ عرضه و تقاضای مقاطع فولادی سنگین یا اصطلاحا سیاه بار، قیمت این محصولات به صورت روزانه تغییر داشته و دچار نوسان می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از صباپروفیل، آگاهی از قیمت لوله داربست به صورت روزانه چالشی بزرگ برای مصرف‌کنندگان دائمی این مقاطع است. قیمت امروز لوله داربست برای هر کیلو حدود 33500 تومان بوده است و طی 1.5 ماه گذشته نوسان بسیار زیادی داشته است.

گروه صنعتی صبا به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین تامین‌کنندگان مقاطع فولادی سنگین سعی کرده با به روزرسانی مدام قیمت‌ها در سایت خود کار را برای فعالین این صنعت آسان کند. در ادامه در مورد 6 عامل اصلی اثرگذار بر قیمت لوله داربست توضیح خواهیم داد.

1.جنس لوله:

لوله‌های داربستی یا از ورق سیاه تولید می‌شوند که مقاومت کمی در برابر زنگ‌زدگی دارند یا گالوانیزه هستند که مقاومت خوبی مقابل عوامل ایجاد زنگ و خوردگی دارند. بدیهی است که نمونه‌ی گالوانیزه هم به واسطه‌ی فرآیند تولید بیشتری که دارد و هم مقاومت و خواص مطلوب‌ترش قیمت بیشتری در مقایسه با نمونه‌ی ساده آن دارد. این دو نمونه اختلاف قیمت زیادی با هم ندارند اما مقاومت و طول عمر آن‌ها اختلاف قابل توجهی دارد که باعث شده لوله داربست گالوانیزه به ویژه در مناطق مرطوب بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

2.نوع لوله:

لوله‌های داربستی را  براساس مورد مصرف و نحوه‌ی نصب‌شان می‌توان به انواع گوناگونی تقسیم کرد. داربست تک یا دوبل، پایه‌دار، ستاره‌ای، کاسه‌ای، معلق و مثلثی نمونه‌هایی از لوله‌های داربستی هستند که بیشترین کاربرد را در صنایع عمرانی دارند. ویژگی‌های خاص هر کدام از این داربست‌ها باعث شده هر نوع آن برای هدف خاصی کاربردی‌تر باشد.

برای مثال داربست‌های مثلثی برای پل سازی نمونه‌های کاربردی هستند. داربست‌های چکشی ستاره‌ای با جک‌های تنظیم شونده‌ی دو طرف لوله برای ساختمان‌های مرتفع مناسب هستند. یا داربست‌های معلق که برای پروژه‌های کوچک در ساختمان‌های مرتفع با حرکت در طول ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدیهی است قیمت نمونه‌های ساده داربست با انواع پیشرفته‌تر که طراحی‌های پیچیده‌ای دارند، چون داربست معلق برابر نخواهد بود. تخصصی شدن داربست مستقیما بر قیمت آن اثر می‌گذارد. 

قیمت لوله داربست امروز در گروه صنعتی صبا

3.قیمت ورق:

عوامل مختلفی امکان دارد قیمت ورق را تحت تاثیر قرار بدهد و این می‌تواند مستقیما بر قیمت نهایی لوله داربست اثر بگذارد. نه فقط قیمت لوله داربست بلکه قیمت تمامی انواع مقاطع فولادی بیشتر (حدود 90 درصد) مربوط به ورقی است که برای تولید آن‌ها استفاده شده است.

در صورتی که از ورق ضخامت 2 میلی متر برای ساخت لوله استفاده بشود وزن نهایی شاخه 6 متری حدود 14 کیلوگرم خواهد بود. اما اگر این ضخامت به 2.5 میلی متر برسد وزن نهایی شاخه با 3 کیلوگرم افزایش به حدود 17 کیلوگرم خواهد رسید.

حتی در صورتی که نوع ورق مصرفی تغییری نداشته باشد قیمت لوله داربست 17 کیلویی به خاطر وزن بیشترش بالاتر از نمونه 14 کیلوگرمی خواهد بود. با قیمت‌های امروز لوله داربست، لوله 14 کیلوگرمی حدود 470 هزار تومان و لوله 17 کیلوگرمی حدود 585 هزار تومان است.

4.برند تولیدکننده:

برند تولیدکننده با توجه به شهرتی که در بازار کسب می‌کند می‌تواند بر قیمت نهایی اثر بگذارد. این موضوع طبیعی است که هر کارخانه با توجه به کیفیت دستگاه‌ها و ورقی که برای تولید استفاده می‌کنند در زمینه تولید یک نوع لوله خاص بهتر از دیگری عمل می‌کند.

همین عامل در طولانی مدت و طی زمان باعث می‌شود نام یک برند برای یک محصول خاص به عنوان تضمین کیفیت آن به حساب بیاید و تا حدی بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

5.سایز، ابعاد و ضخامت لوله:

قیمت لوله‌های داربستی درست مثل سایر انواع مقاطع فولادی بر اساس وزن آن‌ها در شاخه محاسبه می‌شود. سه فاکتور تعیین‌کننده‌ی وزن هر شاخه از لوله داربست است. اول ابعاد سطح مقطع، دوم ضخامت لوله و سوم طول شاخه. در مورد لوله‌های داربستی وزن اهمیت بسیار زیادی دارد. هم به جهت قیمت و هم به واسطه‌ی تاثیری که بر مقاومت مقاطع دارد. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که دو سایز متداول لوله‌های داربستی به طور کلی بر اساس وزن‌شان نامگذاری شده‌اند. لوله‌های ضخامت 2 و 2.5 میلی متر در صنعت و میان مصرف‌کنندگان حرفه‌ای این مقاطع با نام لوله داربست 14 کیلویی و 17 کیلویی شناخته می‌شود.

در صورتی که تمام ویژگی های لوله های داربستی یکسان باشد قیمت لوله داربست 14 کیلویی تنها به خاطر وزن کمتری که دارد پایین‌تر از نمونه‌ی 17 کیلویی آن می‌باشد.

6.میزان عرضه و تقاضا:

عوامل خارجی با اشکال و درصدهای متفاوتی قیمت‌های لوله‌های داربستی را مشابه سایر انواع مقاطع فولادی تحت تاثیر قرار می‌دهند. البته باید به این نکته توجه داشت که نوسانات قیمت سیاه بار به خاطر میزان عرضه و تقاضا یا به عبارت بهتر بازار گسترده‌ی مصرف آن بیشتر از نمونه‌های سبک وزن است.

میزان عرضه و تقاضا نه فقط در بازار مقاطع فولادی بلکه به طور کلی در بازار و برای تمامی اقلام و لوازم تعیین‌کننده است. برهم خوردن نسبت عرضه به تقاضا باعث نوسان قیمت می‌شود. گاهی باعث افزایش و گاهی هم باعث کاهش.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha