• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111310250
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح ۱۴۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در دامغان

افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با حضور وزیر نیرو در دامغان

افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با حضور وزیر نیرو در دامغان

ایسنا/سمنان یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور دکتر محرابیان، وزیر نیروافتتاح شد.

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان۱۳بهمن ماه در حاشیه این آیین اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد(شرکت توسعه صنابع تابان انرژی) با حضور دکتر محرابیان، وزیر نیرو، مهندس هاشمی ، استاندار سمنان ، دکتر علیزاده ، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام رستمیان ، امام جمعه دامغان و مدیران حوزه انرژی استان اففتاح شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در کیلومتر ۵ جاده  دامغان- نائین راه‌اندازی شده ادامه داد: نیروگاه پاسارگاد دامغان دارای ظرفیت نامی ۱۰ مگاوات است.
وی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز طراحی شده افزود: فاز اول آن دو مگاوات و فاز دوم آن نیز ۸ مگاوات خواهد بود.

فرماندار دامغان از سرمایه گذاری: ۱۸۰ میلیارد تومان در این پروژه خبر داد و تصریح کرد: این نیروگاه بیش از ۲۰ هکتار مساحت دارد.

وی از تولید انرژی ۲۴.۷ گیگاوات ساعت در سال در این نیروگاه خورشیدی خبر داد و اظهار کرد:صرفه جویی در سوخت های فسیلی، مصرف آب و انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش انرژی پاک تولیدی و...از جمله مزیت های این نیروگاه خورشیدی است.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در مدت زمان مناسبی آماده بهره‌برداری شده خاطرنشان کرد:  ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی ۶ ماه زمان برده است.

نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با حضور وزیر نیرو در دامغان

بندرآبادی با بیان اینکه شهرستان دامغان افزون بر ۱۲۰ هزار جمعیت داشته و از تمدن ۸ هزار ساله برخوردار است گفت: بیش از ۶۵۰ شهید از این شهرستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

وی به اعتبارات سفر رییس جمهور به استان پرداخت و افزود: از ویژگی های تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و برکات آن برای شهرستان دامغان این بود که برخی پروژه ها که ۱۲ -۱۳ ساله نیمه تمام رها شده بودند در مدار تکمیل و ساخت قرار گرفتند.

فرماندار دامغان تصریح کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری تعداد ۱۴۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر  ۴۸۰ میلیارد تومان در شهرستان دامغان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha