• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111310295
  • خبرنگار : 50107

مدیر امور بانوان شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مطرح کرد

فعالیت ۳۱۱ صنعتگر زن در خراسان رضوی

فعالیت ۳۱۱ صنعتگر زن در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور بانوان شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: قبل از انقلاب هیچ بانوی صنعتگری در استان نداشتیم که یک واحد صنعتی را راه‌اندازی و مدیریت کند اما امروز ۱۴۷ بانوی کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان داریم و ۳۱۱ بانو در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند.

سهیلا دیواندری، امروز ۱۳ بهمن ماه، در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش‌بنیان و شکوفایی اقتصاد که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همایش ملی بانوان کارآفرین با هدف شبکه‌سازی بانوان کارآفرین، ضرورت تبدیل زنجیره‌های تامین و ایجاد زمینه‌های هم‌افزایی لازم در راستای ایفای نقش بانوان صنعتگر در رونق تولید تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بانوان کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در کنار دیگر صاحبان صنایع به توسعه صنعتی کمک شایانی داشته‌اند، افزود: این فضای صنعتی مرهون کمک بانوان کارآفرین است. بانوان کارآفرین حوزه صنعت در مدیریت جهادی پیشران هستند.

دیواندری افزود: قبل از انقلاب هیچ بانوی صنعتگری در استان نداشتیم که یک واحد صنعتی را راه‌اندازی و مدیریت کند اما به برکت انقلاب اسلامی ما امروز ۱۴۷ بانوی کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان داریم و ۳۱۱ بانو در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند. مجموع اشتغال بانوان کارآفرین در استان ۳۰۷۶ نفر است.  

در ادامه جعفر فرشچی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: زنان کارآفرین هم‌دوش با مردان کارآفرین اتفاقات بزرگی را در عرصه صنعت، اقتصاد و کارآفرینی رقم می‌زنند. ما این همایش را براساس خلاقیت‌ها، کارآفرینی و پشتکار بانوان کارآفرین تشکیل دادیم. بانوان ما در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد خرد و خانگی و اقتصاد کلان به ویژه در بخش توسعه اقتصادی کشور در کنار مردان هستند و اتفاقات خوبی را رقم زدند که شاهد آن هستیم.  

وی افزود: خراسان رضوی ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴۱ شهرک قابل بهره‌برداری دارد. در این بخش‌ها بیش از ۵۰۲۰ قرارداد منعقد، ۲۸۰۰ پروانه بهره‌برداری صادر و برای بیش از ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. در شهرک‌های تقاضامحور و بزرگ استان بانوان حضور دارند و اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha