• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111310299
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۱ پروژه مرتبط با وزارت نیرو در استان سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۱ پروژه مرتبط با وزارت نیرو در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با تمجید از خدمات وزارت نیرو گفت: در دهه فجر امسال در مجموع ۱۴۱ پروژه مرتبط با وزارت نیرو در استان سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی ۱۳بهمن در آیین افتتاح همزمان پروژه های دهه فجر دامغان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد ضمن تبریک ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال های بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در دهه فجر سال گذشته ۵۰۸ پروژه عمرانی اقتصادی و کلنگ‌زنی برای استان مهیا شده بود که این میزان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ به ۹۴۸ پروژه افزایش یافته که می‌توان گفت از لحاظ تعداد ۸۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین بحث ارزش ریالی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و کلنگ زنی نیز از یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به ۵هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که می توان گفت ۲۳۷ درصد رشد داشته است. در واقع تحقق این‌ دو مهم از برکات سفر ریاست جمهوری به استان است که خوشبختانه امید را به‌ مجموعه استان تزریق کرده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: از این پروژه ها، ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان متعلق به مجموعه وزارت نیرو است.

این مقام ارشد استانی ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی از محل سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان اختصاص یافت.

هاشمی با بیان اینکه دکتر محرابیان از وزرای اخلاق مدار است و در گمنامی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده افزود: فرصت سرمایه گذاری بسیار مطلوبی در حوزه نیروگاه های خورشیدی در شهرستان دامغان وجود دارد.

اینکه در تابستان گذشته نگرانی از بابت قطعی برق در استان نداشتیم ، نتیجه تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند دکتر محرابیان وزیر نیرو است.

وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها گفت: در استان سمنان نسبت به مصرف بهینه برق به خوبی اقدام شد که به همین سبب شاهد کاهش مصرف پیک برق در استان بودیم.

علیزاده، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات وزیر نیرو گفت: اولین اقدام ارزنده ایشان در تابستان سال گذشته بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قطعی در مصارف خانگی و به‌خصوص صنایع نداشتیم.

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص زمین، شرکت‌ گسترش انرژی پاسارگاد آمادگی دارد تا یک‌سال آینده یک نیروگاه ۲۴ مگاواتی دیگر را آماده بهره‌برداری کند.

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه  وزارت نیرو در بحث آب برنامه ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است گفت: با توجه به اقداماتی که در دستور کار است، با دستور وزیر وضعیت پایداری آب دامغان تا ۳۰ سال آینده تامین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha