• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111310352
  • خبرنگار : 50038

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ملایر

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ملایر

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی ملایر از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ملایرخبرداد.

یوسف کاکاوند در گفت و گو با ایسنا از مرمت و بازسازی ۲۰۰ رشته از قنات ملایر به طول ۷۳ کیلومتر، احداث و بهینه سازی کانال‌های آبیاری عمومی کشاورزی شهرستان به طول ۱۵۲ کیلومتر به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در مسیرهای انتقال و احداث راه های دسترسی به مزارع به طول ۱۸۵ کیلومتر طی۴۴ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

وی به تجهیز و یکپارچه سازی ۹۹۰ کیلومتر از اراضی کشاورزی شهرستان به منظور افزایش راندمان آبیاری افزایش تولیدات محصولات کشاورزی، احداث سه مورد سد خاکی و آب بند و ۱۹ باب استخر ذخیره آب و نیز ۱۸ مورد بند انحرافی بر روی رودخانه های شهرستان اشاره کرد.

کاکاوند با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون ۹۱ کیلومتر لوله‌گذاری در مسیر های انتقال آب کشاورزی انجام و ۳۴ واحد گلخانه به مساحت ۱۱.۵ هکتار احداث شده است، افزود: احداث سه شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۲۷ هکتار در مراحل احداث و واگذاری احداث و فعالیت ۱۲۶ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن احداث و فعالیت ۶۳ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۹۰۴ هزار و ۸۰۰ قطعه از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر افزود: در طول ۴۴ سال پس از انقلاب اسلامی با تلاش های صورت گرفته ۱۸۸ واحد دامداری صنعتی و سنتی با ظرفیت ۱۹ هزار۱۹۰ راس، ۱۴ واحد مرغداری مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۹۶ هزار و ۳۳ واحد پرورش ماهی سردابی و گرمابی با مجموعه تولید ۵۵۰ تن در سال در شهرستان ملایر احداث شده و به فعالیت مشغول هستند.

این مقام مسئول به احداث ۱۱ هزار هکتار باغ انگور با ظرفیت متوسط تولید ۲۷۶ هزار تن انگور، صادرات متوسطه ۳۰ هزار تن کشمش در سال بر ارزش مالی ۵۴ میلیون دلار اشاره کرد و گفت: میزان تولیدات زراعی شهرستان ملایر ۱۹۱ هزار و ۹۰۰ تن است.

کاکاوند با اشاره به اینکه میزان تولیدات باغی ملایر ۳۱۵ هزار تن و میزان تولیدات دام طیور و آبزیان شهرستان ۴۵ هزار و ۷۰۰ هزار تومان است، افزود: ظرفیت کشاورزی ملایر بسیار بالاست و این شهر به عنوان شهر جهانی انگور ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha