• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111310355
  • خبرنگار : 50107

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مطرح کرد

حضور ۷ استان در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲

حضور ۷ استان در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: برای اولین بار ۷ استان کشور برای نوروز ۱۴۰۲ جهت حضور در بازارچه‌های مرزی استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این طرح به صورت پایلوت بازارچه مرزی باجگیران فعالیت خود را شروع کرده است.

شیوا خوش‌نسب، امروز ۱۳ بهمن ماه، در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش‌بنیان و شکوفایی اقتصاد که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زنان فعال اقتصادی می‌توانند در کنار فعالیت اقتصادی خود فعال اجتماعی باشند، بنابراین از کارآفرینان زن و فعالان اقتصادی درخواست داریم در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: در کنار شهرک‌های صنعتی، ۱۲۰۰ بانوی کارآفرین در حوزه‌های مختلف در استان شناسایی شده‌اند که حداقل ۵ نفر از آن‌ها کارآفرین برتر هستند. ما توانستیم فعالیت ویژه‌ای را در ۱۲ استان‌ با عنوان طرح توانمندسازی زنان سرپرست و بدسرپرست را با استفاده از ظرفیت زنان کارآفرین رقم بزنیم که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

خوش‌نسب با بیان اینکه اولین‌های زیادی در خراسان رضوی رقم خورده است، عنوان کرد: ما در استان اولین اتحادیه‌ای را داریم که ۵۱ مدیرعامل خانم مسئولیت ویژه‌ای در این اتحادیه به عهده دارند. برای اولین بار ۷ استان کشور برای نوروز ۱۴۰۲ جهت حضور در بازارچه‌های مرزی استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این طرح به صورت پایلوت بازارچه مرزی باجگیران فعالیت خود را شروع کرده است. این بازارچه با استفاده از تولیدات زنان و بانوان کارآفرین به صورت ویژه فعالیت خواهد کرد. همچنین ما افزایش ۱۱ درصدی فعالیت صندوق‌های خرد در استان را شاهد بودیم و مراکز مشاوره شغلی را از ۶۰ به ۱۶۶ مرکز رسانده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار همه این موارد خواستار توسعه تعاملات بین‌المللی و بازارهای جهانی برای کشور هستیم تا پررنگ‌تر شدن نقش زنان کارآفرین را در دستور کار قرار گرفته و شاهد حضور بانوان کارآفرین در نمایشگاه‌های خارجی باشیم. درخواست داریم امکان استفاده از معافیت‌ها و استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha