• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111310447
  • خبرنگار : 50037

در دومین روز از دهه مبارک فجر انجام شد:

افتتاح سه طرح عمرانی و خدماتی در اسدآباد

افتتاح سه طرح عمرانی و خدماتی در اسدآباد

ایسنا/همدان در دومین روز از دهه مبارک فجر سه طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان اسدآباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار اسدآباد در افتتاح طرح روکش آسفالت محور همدان-اسدآباد  و لکه‌گیری هندسی این محور واقع در گردنه اسدآباد، اظهارکرد: در دهه مبارک فجر سه طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری افزون‌بر ۲۹۷ هزار میلیون ریال افتتاح شد که پروژه روکش آسفالت محور همدان-اسدآباد با اعتباری افزون‌بر ۱۰۷ هزارمیلیون ریال و لکه‌گیری هندسی این محور با اعتباری افزون بر ۱۷۳ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی  از جمله این طرح‌ها بود ضمن اینکه  طرح زیر سازی و آسفالت راه روستایی قره‌بلاغ نیز در دهه فجر با اعتباری افزون بر ۱۷ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استاتی افتتاح می‌شود.

حسین علی شرکائی با بیان اینکه در سال جاری ۹ کیلومتر روکش در گردنه اسدآباد انجام شده است تصریح کرد:گردنه اسدآباد جزء ۱۰نقطه خطرخیز کشور بود که جدای از بحث تصادفات جرحی، خسارت های مالی و روانی آن سالیانه ۲۵ تا ۳۰ نفر در این نقطه و محور خطرخیز به علت تصادفات کشته می‌شدند.

وی تصریح کرد: بعد از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در محور گردنه اسدآباد به عنوان یکی از محورهای حادثه خیز استان و کشور خوشبختانه آمار تصادفات بزرگ و منجر به مرگ در این محور حادثه خیز حذف شده و به صفر رسیده و همین امر گردنه اسدآباد را از لیست ۱۰ جاده مرگبار کشور خارج کرده است.

افتتاح دومین  مرکز توانبخشی بیماران روانی استان همدان در  اسدآباد

افتتاح مرکز توانبخشی بیماران روانی شهرستان اسدآباد با اشتغال چهار نفر با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان دیگر طرح افتتاح شده این شهرستان در دومین روز از دهه مبارک فجر بود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد:مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن  افتتاح شده شهرستان اسدآباد به عنوان دومین مرکز توانبخشی بیماران روانی در استان همدان به شمار می‌رود که با ظرفیت ۱۰ نفر در قالب خانه‌های حمایتی به صورت شبانه‌روزی به بهره برداری رسید.

کوکائی با اشاره به اینکه دیگر مرکز توانبخشی بیماران روانی استان همدان در شهر همدان فعالیت دارد،افزود:پیش از این مراکز نگهداری بیماران روانی به صورت تجمعی با ظرفیت ۵۰ نفر به بالا بود که با توجه به سیاست‌گذاری جدید سازمان بهزیستی  به منظور ارتقاء خدمات هرچه بهتر به این عزیزان مقرر شد برخی مراکز با تعداد نفرات کمتر را برای افرادی که شرایط بیماری روانی آنان باثبات تر شده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این تعداد از مراکز توانبخشی بیماران روانی سطح استان همدان با راه اندازی مرز توانبخشی بیماران روانی اسدآباد به دو مرکز افزایش یافت،گفت:در حال حاضر دو مرکز حمایتی دیگر نیز ویژه سالمندان در استان همدان دارای فعالیت هستند.

مدیر اداره بهزیستی اسدآباد هم از اخذ مجوز  دو مرکز حرفه‌آموزی و مرکز توانبخشی بیماران روانی برای این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مرکز حرفه آموزی نیز در دستور کار بوده که نسبت به راه‌اندازی این مرکز  پیگیر هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha