• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111310479
  • خبرنگار : 50107

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی مطرح کرد

لزوم وجود عدالت در توزیع زیرساخت‌های بستر تجربه برای زنان

لزوم وجود عدالت در توزیع زیرساخت‌های بستر تجربه برای زنان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی گفت: وظیفه دولت این است که منابع، زیرساخت‌ها و فضاهایی که می‌تواند بستر تجربه، تمرین و دانش ایجاد کند را با مساوات و عدالت توزیع کنند؛ اینکه زنان نمی‌توانند در بخشی از کسب و کارها فعالیت کنند به نظر می‌رسد که در سنوات گذشته عدالتی در راستای توزیع زیرساخت‌ها و فضاها وجود نداشته است.

آذر کیانی‌نژاد، امروز ۱۳ بهمن ماه، در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش‌بنیان و شکوفایی اقتصاد که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در هر اکوسیستم فضای جامعه، نشان‌دهنده رشد آن جامعه است، بنابراین هرجه بانوان و فعالان اقتصادی ما در اکوسیستم‌های مختلف حضور داشته باشند، نشانه رشد و پیشرفت جامعه است. حضور افراد باید موثر از توانمندی، شایستگی و تخصص آن‌ها باشد.

وی افزود: ما نیازمند افراد متخصص و شایسته هستیم که البته این مساله ربطی به جنسیت ندارد، بلکه صحبت ما این است که فرد شایسته، متخصص و دلسوز در جایگاه درست قرار گرفته تا نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد. برای این شایسته‌گرایی و تخصص‌گرایی باید اقدامات درستی انجام دهیم. برای این منظور افراد باید در فضاهای ‌واقعی کار، تجربه و کارآموزی قرار گیرند و به نقطه‌ای برسند که شروع یک فعالیت هم راستا با بقیه باشد. این تجربه و تخصص‌گرایی در فضاهای واقعی به دست می‌آید.

کیانی‌نژاد با بیان اینکه تنها ۲ مدیر زن در کلینیک‌های شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند. با تمامی مشکلات موجود که شاید بخشی ناشی از زن بودن است اما زمانی که به این فضا وارد شدیم و تجربه کسب کردیم، به درجه‌ای از تخصص رسیدیم که بتوانیم مفید واقع شویم، ابراز عقیده کرد: وظیفه دولت این است که منابع، زیرساخت‌ها و فضاهایی که می‌تواند بستر تجربه، تمرین و دانش ایجاد کند را با مساوات و عدالت توزیع کنند؛ اینکه زنان نمی‌توانند در بخشی از کسب و کارها فعالیت کنند به نظر می‌رسد که در سنوات گذشته عدالتی در راستای توزیع زیرساخت‌ها و فضاها وجود نداشته است.

ایجاد ‌پارک‌های علم و فناوری با رویکرد رشد کسب و کارهای زنان که باید وارد این حوزه شده، رشد کنند، مهارت به دست بیاورند و وارد فضای اقتصاد کلان شوند، درخواست تسهیلات به دلیل ضرورت ارائه اظهارنامه به بانک‌ها که در این زمینه مشکل برای کسب‌وکار خرد بیشتر است، تصویب صندوق کارآفرینی بانوان با سیاست‌های حمایتی از کسب و کارهای خرد، ایجاد صندوق ضمانت بانوان به دلیل لزوم ارائه ضمانت‌ها به بانک‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شود و وجود فضاهای اشتراک صنعتی، از درخواست‌های رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی در این همایش بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha